7 Reacties
één jaar geleden
Wij zijn aan het oefenen met een beker melk naast de boterham in de ochtend en middag en willen na het avond eten yoghurt gaan aanbieden.
Nu komt ze niet verder dan 20 ml melk want volgens mij lust ze het niet.
Hier krijgt ze nu nog bv na de boterham in de ochtend ( hier zeurt ze echt om ) en voor het slapen savonds. Dus ook nog 2x per dag. Vind het ook maar lastig en spannend om daar mee te stoppen.
één jaar geleden
Volgens mij hoef je ook niet te stoppen. Als het nog in je ritme en ritueel past en de kleine heeft er ook gewoon nog behoefte aan.. gewoon geven. Er zijn kindjes die tot 3 a 4 nog een fles krijgen. Volgens mij biedt Nutrilon het zelfs tot die leeftijd aan. Ieder kind is uniek. Volg gewoon wat goed voelt.
één jaar geleden
Ps. Mijn kleintje is nog geen 11 maanden. Wij geven, verschillend per dag, 2 a 3 flesjes. En voorlopig behoud ik er ook 2 zolang het voor hem goed gaat en hij ze lekker drinkt. We geven er sochtends al wel brood bij. En de ene keer krijgt hij einde middag nog een fles en de andere keer voor het slapen. Het is maar net hoe en of het uit komt. Savonds krijgr hij sowieso ook groenre maaltijd en soms erna een kwarkje of yoghurtje.
één jaar geleden
Ik geef borstvoeding en zoontje is ook 11 maanden. Nu geef ik alleen in de avond afgekolfde melk met pap. Sinds 2 weken drinkt hij overdag niet meer aan de borst; incidenteel als hij niet voldoende water heeft gedronken. In de nacht drinkt hij nog wel 1 of 2 keer aan de borst. Als hij 1 is ga ik de pap maken met gewone melk en als hij in de nacht komt geef ik nog de borst. Hij lust geen kunstvoeding.
VRIEND
één jaar geleden
Die van mij is 3 en krijgt nog melk in de avond 🙈 daar wordt ie helemaal zen van, nooit gedoe met slapen gaan, hij is ook een slechte drinker dus voor het vocht ook fijn. De jongste is bijna 1 en zit nog op 3 flesjes. Zal er binnenkort vanzelf wel weer 1 afvallen..
één jaar geleden
Hier (11 maanden) nog 2X borstvoeding en 2X 150 of 180 kunstvoeding.
We geven nu al wel alternatieven, maar dat wordt nog niet heel goed gegeten, waardoor dat nog steeds naast de bv/kv is. Plan is om langzaam steeds minder fles en steeds meer op het alternatief over te gaan.
In de ochtend krijgt ze ontbijt: Brinta pap van koemelk of sojamelk.
Ik denk dat we bij de lunch een glas melk (afwisselend koe of soja) gaan geven. Doen we nu nog niet.
In de avond yoghurt na het avondeten.
Het melkmoment van 22.00 wil ik helemaal schrappen.
één jaar geleden
Wij hebben de ochtendfles vervangen voor een schaaltje brinta van opvolgmelk. Dit ging eigenlijk heel makkelijk, ondanks dat onze zoon ook echt wel gehecht leek aan dat eerste flesje. Als hij 1 wordt gaan we dit maken van Alpro groeimelk. Geleidelijk gaan we dit vervangen voor gewoon brood met een klein bekertje Alpro groeimelk. De avondfles laten we er voorlopig nog in, van opvolgmelk. Omdat hij er zo heerlijk op in slaap valt.