8 Reacties
2 maanden geleden
Ja wij hebben hier hetzelfde. Bij haar ligt het heel erg aan wat ze de dag heeft gedaan of de dag ervoor… Gaan hier gewoon in mee. Ene keer wel andere keer niet. Maak er verder geen strijd van. Als ze haar dutje overslaat dan gaat ze iets eerder naar bed.
2 maanden geleden
Mijn dochter doet sinds 3 weken geen dutje meer thuis. Ik ga erin mee, op sommige dagen is ze moe maar wil ze niet slapen. Dan heb ik “rustmoment” ingepland. Kijkt ze rustig op de bank 1 of 2 afleveringen tv (kikker, dikkie dik, sesamstraat of iets anders) Op de opvang (peutergroep) doet ze het nog wel. De kleine kindjes die daar zijn, slapen daar allemaal nog wel en vanwege de drukte/ prikkels doet ze daar dus wel een dutje.
2 maanden geleden
Reactie op Lucysmom
Zelfde hier. Als ze een rustige ochtend heeft gehad blijft ze wel 2 uur in ...
Hier precies zo idd. Denk dat ze 1 of 2 keer per week haar dutje overslaat, omdat ze dan alleen maar aan het kletsen in bed is. Heeft hier ook nog geen invloed op de nachten. Zal er wel bij horen dan...
2 maanden geleden
Reactie op Mirjam1006
Hier precies zo idd. Denk dat ze 1 of 2 keer per week haar dutje overslaat, ...
Ik vind het vooral lastig om te beslissen of ik haar wel of niet in bed moet proberen te leggen. Soms gaat ze dan idd 1-2 uur lekker rustig spelen, boekje lezen, brabbelen op haar kamertje. Maar soms is het ook echt een gevecht en wil ze echt niet naar boven. Gister dus ook zo, toen heb ik haar maar beneden gehouden (had ook nog een kleintje die boven sliep), wel met even een leesuurtje en lekker rustig, maar tegen 18u was ze echt kapot en niet te genieten 😅 Ik mis de tijd van voorspelbare middagen en een uurtje voor mezelf haha 🙈
2 maanden geleden
Reactie op Ryrywire
Ik vind het vooral lastig om te beslissen of ik haar wel of niet in bed moe ...
Ja lastig! Hier hebben we gelukkig (nog) niet dat ze gaat huilen o.i.d. als ze naar bed gaat. Het is echt het verzetten tegen haar slaap hier, allemaal dingen verzinnen zodat ze niet gaat slapen. Best een beetje vermoeiend, want ik merk dat ik echt dat momentje voor mezelf nodig heb.
As we speak zijn we ook al 40 min verder en mevrouw gooit alles uit bed, gaat onder de matras liggen etc. Dus denk dat het vandaag ook geen dutje wordt 🥲
één maand geleden
Dit had mijn bericht kunnen zijn. Ik zit precies in hetzelfde schuitje. In de avond lijkt ze geen slaap te hebben of ze weigert te willen slapen. Ik stop mijn dochter rond 19:30 in bed. Dan wilt ze een boek lezen en dan nog een en dan nog even spelen. Rond 21:00 sliep ze pas. 🤣😭