Hi! Alle tandjes van mijn dochter van 20 maanden zijn inmiddels een tijdje door. Ze heeft altijd redelijk veel gekwijld, maar gedurende het doorkomen van de tandjes leek dat me normaal. Nu de tandjes al even door zijn stopt het kwijlen niet.
We gebruiken een kwijlslabbertje met plasticje erachter die we meermaals per dag moeten vervangen omdat het zo doorweekt is.
Bij de opvang geven ze ook aan dat onze dochter veel meer kwijlt dan andere kindjes.
Ze is niet verkouden. Haar mondje hangt wel veel open gedurende de dag.
Is dit herkenbaar voor andere ouders?
Heeft iemand tips waardoor ze minder gaat kwijlen?
Ademt je kindje ook meer door de mond dan door de neus, dat ze daardoor steeds haar mondje open heeft? Zou kunnen dat ze iets met haar neusslijmvlies of het tussenschot van haar neus heeft waardoor ze beter door de mond ademt. Niet om je bezorgd te maken, maar wellicht eens overleggen met de jeugdverpleegkundige of huisarts?
Onze kleine is precies zo! Het kwijl stroomt stuk 😅 Hij heeft wel een speen maar alleen voor in bed. Hij heeft verder wel de hele dag zijn vingers in z’n mond en bijt op zijn vingers. Heb een afspraak gemaakt bij de kinderarts om ernaar te laten kijken 🤷♀️
Zou het inderdaad eens bespreken met een arts. Vooral die open hangende mond. Dat is hier ook zo (met wel veel verkouden)neus amandelen er nu uit en mond is veel vaker dicht en tong binnenboort
Vanwege eetproblemen lopen wij bij de logopedie. Daar hebben we ook het kwijlen aangekaart, al klinkt dit niet zo erg als bij jullie. Hier gaven ze aan de mondspieren te trainen. Dit door klakken met de tong of zo brrr doen tussen de lippen (zonder tong). Ook het drinken uit een normale beker zou moeten helpen.
Bij het consultatiebureau gaven ze aan zich nu geen zorgen te maken. Wanneer ze 2 is en weer daarheen gaat kijken we verder hoe de status dan is.
Ze checkte oppervlakkig een aantal dingen zoals: merk je dat ze sommige klanken niet kan maken? Is ze veel verkouden? Lukt eten en drinken? Over deze dingen maak ik me geen zorgen.