4 Reacties

3 jaar geleden

Jullie kindje is kleiner als gemiddeld, maar het is een meting via een echo.... Waarin iedere mm een wereld van verschil maakt. Als de vk zegt dat 't bij jullie eigen lengte past zou ik me geen zorgen maken. Wij zitten aan de andere kant, ons kind is boven gemiddeld lang op de groei echo met een Femur P96, ook hier maak ik me niet druk om. Mijn man is 198 cm en ik 178 cm... Onze oudste dochter werd met de groeiechos ook 500 gram zwaarder geschat dan haar uit eindelijke geboorte gewicht van 3685 gram. Belangrijkste is of alles in aanleg goed lijkt te zijn en dat je kindje er gezond uitziet. Maakt jullie verloskundige zich zorgen of heb je een zorgelijke zwangerschap?

3 jaar geleden

Wij hadden net een ook een groeiecho - 35 weken. Ten opzicht van de echo met 32 weken was t weer anders… Hoofdje was wat kleiner, buikje weer groter en beentjes ineens heel klein. Ach, het is ook maar net hoe t gemeten wordt en beetje moment opname. We merken t wel als ie geboren is! Volgens mij is t sowieso heel lastig meten op deze termijn…

3 jaar geleden

Jullie kindje is kleiner als gemiddeld, maar het is een meting via een echo ...
Nee verder verloopt de zwangerschap goed. En volgt de baby wel goed de eigen groeicurve zei de vk. Dus dan moet ik het maar loslaten denk ik. Het is zo specifiek per mm..

3 jaar geleden

Mijn baby is ook ‘te klein’. De curve is onder de 0% Ik ben zelf 1.60 mijn vriend is ook klein voor een Nederlander. En als je naar mijn familie kijkt, is iedereen ook klein (Italianen). De curve die ze gebruiken, is gebaseerd op Nederlandsers. Ik zelf ben ook naar het amc doorgestuurd, het eerste wat de arts zei ‘oh ik zie het al, maar we doen wel de echo gewoon’ omdat ik gewoon klein ben. Gisteren bij de vk maakte ze zich weer zorgen, omdat de echo’s van elkaar aan het afwijken was. Iedereen die een echo maakt, doet het toch net iets anders en op haar eigen manier, zet het pijltje iets verder dan de ander. Waardoor ze het dus afwijkend vonden. Er is weer contact geweest met het amc en die maakte zich ook geen zorgen. Als de vk zich geen zorgen maakt, probeer jij je ook geen zorgen te maken, hoe moeilijk dat ook kan zijn. Kijk naar jezelf en je familie. ☺️