3 Reacties

één jaar geleden

Hier hetzelfde, ik lees graag mee!

één jaar geleden

Daar zijn geloof ik wel ideeen over zoals dat papa steeds een klein stukje van het bedritueel overneemt totdat hij het laatste stukje ook gaat doen. Dat is denk ik wel doorzetten en volhouden. In die zin dat jullie kindje doorkrijgt dat als papa hem naar bed doet, dat mama niet alsnog komt als het niet lukt. Ook is het een stukje mentaal vertrouwen dat papa moet hebben dat het hem gaat lukken, hoe dan ook. Heb je dat niet dan straal je dat ook uit. Misschien dat papa een eigen dingetje met jullie kindje kan ontwikkelen dat van hun samen is, in dat bedritueel. Misschien eens bureau van slaap vragen hierover.

één jaar geleden

Hier hebben we een paar keer haar samen op bed gelegd en dan dat ik in verschillende mate tussendoor weg ga. We zijn begonnen met alles samen doen. Vervolgens ging ze eerst met papa tanden poetsen, daarna de rest samen. Volgende stap met papa tanden poetsen en nachtluier aan. Ook een keer met papa tanden poetsen, met mij omkleden, met papa verhaaltje voorlezen. En zo opgebouwd en nu gaat het helemaal soepel