10 Reacties
2 maanden geleden
Lees graag mee.. kleine van mij is 3 weken geleden 2 geworden en ben aan het oriënteren voor een peuter bed maar vind het best lastig.
2 maanden geleden
Wij hebben voor onze oudste meteen een eenpersoons bed aangeschaft, maar ze ging pas over toen ze 3 werd.
VRIEND
2 maanden geleden
Ik heb de oudste over laten gaan toen hij zo’n 3 jaar en 7 a 8 maanden was. Hij begreep toen dondersgoed wat de bedoeling was, kwam ook niet zomaar z’n bed uit. In combinatie met een slaapwekker zodat hij wist wanneer het slaap tijd was en wanneer hij op mocht staan.
De jongste is 2 nu. Ik begin er echt nog niet aan. Hij is best een boef en verwacht dat hij gaat spoken 🥴
2 maanden geleden
Wij hebben een vloerbed (met een houten constructie er boven: huisje) met een heerlijk matras! Lekker groot ook: 100×180! Fijn gevoel dat ze zich nooit kan bezeren als ze uit het bed valt. Ze vindt het ook fijn dat ze er zo makkelijk in en uit kan kruipen... Als ze valt dan valt ze op het tapijt wat onder het bed ligt. En sinds ze in dat bed slaapt (met 1 jaar en 10 maanden), slaapt ze eindelijk de hele nacht door... voor ons echt een wonderbed zeggen we altijd!
2 maanden geleden
Mijn idee is daar echt nog even mee te wachten. Onze eerste ging pas met 3,5 jaar in een peuterbedje. Hadden het bedje al wel staan ivm een aankomend zusje, maar ze wilde er nog niet in, en dat hoefde ook niet. Mijn ervaring is, als je het eerder doet zijn ze vaak aan het spoken, krijgen slaapproblemen, oa omdat ze de geborgenheid kwijt zijn, en simpelweg op ontdekking kunnen. Ouders klagen dat hun kindje er telkens uit gaat etc: een kind van 2 snapt dan ook echt nog niet dat ie in zijn bed moet blijven als je een peuterbedje geeft waar ie uit kan. Dan zie je ineens verhalen over 2 jaar en slaapregressie, dat is heftig, zekerrrrr als je ook nog een peuterbedje nét op dat moment introduceert. Echt echt echt een tip, maak het jezelf niet extra moeilijk en wacht ermee.
2 maanden geleden
Reactie op Felici
Wij hebben een vloerbed (met een houten constructie er boven: huisje) met e ...
Same here! Zoontje heeft hem sinds hij 1 jaar en 3 maanden oud was, had het veel eerder moeten doen.... beter slapen en makkelijker troosten. Voor mijn tweede zoontje van 8 maanden komt er binnenkort ook een vloerbed 👌🏼
2 maanden geleden
Ons zoontje heeft al sinds hij 15 maand oud is een groot vloerbed (180×200) hij woelt namelijk enorm. Het bed bevalt super , hij gaat er wel soms uit maar naar een paar minuten ook weer in. Wij hebben de deur op slot en de camera aan mocht hij moeten huilen of er is wat. Maar hij huilt bijna nooit in dit bed, hij vindt de vrijheid heel fijn en in een ledikant was dit altijd drama..
2 maanden geleden
Reactie op Mama Van 2 Prinsjes
Ons zoontje heeft al sinds hij 15 maand oud is een groot vloerbed (180×200) ...
Precies wat je zegt ervaar ik ook: de vrijheid in het grote vloerbed vindt ze hier ook fijn! Ze ligt er vaak in alle posities in. En als ze wakker wordt, huilt ze echt nooit.. ik kijk mee op de camera, en de avond ervoor leg ik war speelgoed en boekjes op de grond en in de ochtend kruipt ze uit bed rond 07.00/07.30 en gaat dan lief spelen, laatst bekeek ze een boekje toen ik binnenkwam 😄! We hadden een prachtig ledikantje (paste zo mooi in de babykamer, een pronkstuk), maar ze wilde er nooit lekker in slapen, altijd drama! Ik denk dat ze zich in plaats van geborgen voelde juist opgesloten voelde in een ledikant! En wij maar blijven proberen 🙈 (yup eerste kindje, new parents)... hadden we dat fijne vloerbed maar eerder gekocht denken we nu...
2 maanden geleden
Vanmorgen het peuter bed in elkaar gezet samen met papa en mijn zoontje. Hij vond het prachtig! Vanmiddag zonder enige problemen gaan slapen en niet zelf z’n bed uit gekomen! En ook vanavond zonder problemen z’n bedje in gegaan zonder er uit te komen. Ligt nu heerlijk onder z’n dekbedje 🥰 ik ben benieuwd naar morgen ochtend!🙈