Goedemorgen!
Ik hoop dat jullie me wat kunnen helpen wat herkenning/tips … allemaal welkom. Want we zitten er hier een beetje door. Ons zoontje, net 13 maanden slaapt/eet sinds een maand niet meer goed. Ik heb al heel wat gelezen dat het normaal is dat ze na 1 jaar wel wat minder eten, maar nu begin ik me wel wat zorgen te maken. Hij weigert thuis zowat alles, groentenpap, fruitpap, brood, havermout.. alles laat hij staan ( in het beste geval.. anders gooit ie het meteen de vloer op) we hebben al geprobeerd om hem zelf wat meer te betrekken door hem lepeltje in zijn handen te geven maar niets lijkt te werken, daar waar hij nieuwe etenswaren vroeger zonder pardon aannam en probeerde eindigen deze nu gegarandeerd op de vloer. Zijn laatste flesje om 19u weigert hij de afgelopen week ook. Wanneer hij snachts krijsend wakker wordt en we bieden het flesje opnieuw aan weigert hij ook. Het duurt soms uren voordat hij het toch aanneemt en weer in slaapt valt… maar dit wil dus ook zeggen dat we op dat ogenblik ook al uren mee wakker zijn.. met 2 oververmoeide partners tot gevolg. De dutjes overdag en het slapen leggen zelf zijn dan weer geen probleem. Dat lukt zonder morren, zonder wenen en dan slaapt ie ook goed ( 1-2 uur/ dutje). Hij gaat 3 dagen naar het KDV waar hij wél goed eet, goed slaapt, goed speelt en maar af en toe eens ‘boos’ wordt. 1 dag gaat hij naar mijn ouders - hij blijft dan ook slapen-. Waar hij óók goed eet, goed slaapt ( zelfs de nacht door. Of wanneer hij wakker wordt is het zonder al te veel drama en meteen flesje aan te nemen).
Ik begin me dus nu wel wat zorgen te maken.. wat kunnen we thuis veranderen / verbeteren om deze cyclus van drama maken / boos zijn/ eten weigeren/ slecht slapen te doorbreken. Mijn vriend , die anders zo’n 1000 x meer geduld heeft dan ik, zit er ook mee doorheen.
Ik voel me wel wat schuldig tegenover mijn ouders ( waar ik wel elke week tegen loop te zeuren dat hij slecht slaapt,eet,…) em miin zoontje want misschien doen we wel wat verkeerd .. maar ook tegenover mijn partner, omdat ik er echt nu wel gefrustreerd bij loop.
Herkent iemand dit? Hoe zijn jullie erdoor gekomen en wat heeft geholpen?
Dankjewel om mijn hele verhaal te lezen ❤️