12 Reacties
3 maanden geleden
Ik weet niet of het persé nodig is. Ik vind het zelf fijn omdat ik nu vrijdag ochtend (om de week)altijd met mijn zoontje erbij thuis werk en straks dus niet meer, omdat hij dan 1 ochtend daarheen gaat. De ochtenden dat ik dan vrij ben kan ik eindelijk spenderen aan goed schoonmaken..
Het kost ons €42 euro per maand, 1 ochtend in de week. Vond het ook nog is super goedkoop!
3 maanden geleden
Ik heb hier geen ervaring mee, maar een peuterspeelzaal is geheel optioneel toch?
Ik zou me wel kunnen indenken dat het op den duur een goede voorbereiding is op de basisschool, die overgang is dan wellicht kleiner als van een gastouder naar ineens een klas vol kinderen. Ook zou hij dan misschien al wat kindjes kennen.
Maar dat kan ook vanaf 3jaar ofzo bijvoorbeeld.
3 maanden geleden
Het is zeker niet verplicht maar een keuze die je zelf maakt. Mijn dochter gaat vanaf september 2 ochtenden heen. We hebben hier voor gekozen omdat ze in haar omgeving weinig leeftijdsgenootjes heeft. ( thuis 2 oudere zussen, bij de gastouder alleen oudere kindjes) we vinden het voor haar leuk als ze ook met kinderen van haar leeftijd leert spelen. We hebben wel bewust gekozen voor een kleinschalige psz met 8 kindjes per groep, waar ze vooral lekker mogen spelen, veel naar buiten gaan en peuter mogen zijn. En niet een grote psz waar ze al van alles moet gaan leren, en het haast al een school is. Ze mag van ons lekker peuter zijn.
3 maanden geleden
Nou is de wachtlijst zo lang dat je op de meeste plekken niet eens meer terecht kan wanneer je nu inschrijft.. maar ik vind t wel een must. Niets ten nadele van de gastouder want dat vind ik ook top, maar de peuterspeelzaal van mijn kinderen zit aan hun basisschool vast, de juffen zijn dan al bekend, t plein etc waardoor de overstap basisschool makkelijker is. En ze houden een schools ritme aan. Starten in de kring, werkjes, buiten op t plein, gymmen, schoolvakantie etc. Ik vind t een leuk opstapje naar de basisschool toe!