12 Reacties
3 maanden geleden
Ik weet niet of het persé nodig is. Ik vind het zelf fijn omdat ik nu vrijdag ochtend (om de week)altijd met mijn zoontje erbij thuis werk en straks dus niet meer, omdat hij dan 1 ochtend daarheen gaat. De ochtenden dat ik dan vrij ben kan ik eindelijk spenderen aan goed schoonmaken..
Het kost ons €42 euro per maand, 1 ochtend in de week. Vond het ook nog is super goedkoop!
3 maanden geleden
Ik heb hier geen ervaring mee, maar een peuterspeelzaal is geheel optioneel toch?
Ik zou me wel kunnen indenken dat het op den duur een goede voorbereiding is op de basisschool, die overgang is dan wellicht kleiner als van een gastouder naar ineens een klas vol kinderen. Ook zou hij dan misschien al wat kindjes kennen.
Maar dat kan ook vanaf 3jaar ofzo bijvoorbeeld.
3 maanden geleden
Het is zeker niet verplicht maar een keuze die je zelf maakt. Mijn dochter gaat vanaf september 2 ochtenden heen. We hebben hier voor gekozen omdat ze in haar omgeving weinig leeftijdsgenootjes heeft. ( thuis 2 oudere zussen, bij de gastouder alleen oudere kindjes) we vinden het voor haar leuk als ze ook met kinderen van haar leeftijd leert spelen. We hebben wel bewust gekozen voor een kleinschalige psz met 8 kindjes per groep, waar ze vooral lekker mogen spelen, veel naar buiten gaan en peuter mogen zijn. En niet een grote psz waar ze al van alles moet gaan leren, en het haast al een school is. Ze mag van ons lekker peuter zijn.
3 maanden geleden
Nou is de wachtlijst zo lang dat je op de meeste plekken niet eens meer terecht kan wanneer je nu inschrijft.. maar ik vind t wel een must. Niets ten nadele van de gastouder want dat vind ik ook top, maar de peuterspeelzaal van mijn kinderen zit aan hun basisschool vast, de juffen zijn dan al bekend, t plein etc waardoor de overstap basisschool makkelijker is. En ze houden een schools ritme aan. Starten in de kring, werkjes, buiten op t plein, gymmen, schoolvakantie etc. Ik vind t een leuk opstapje naar de basisschool toe!
3 maanden geleden
Reactie op Babyvdl
Nou is de wachtlijst zo lang dat je op de meeste plekken niet eens meer ter ...
Nog ter aanvulling; een goede peuterspeelzaal is trouwens niet met dingen die ‘moeten’ en ‘moeten leren’. Maar t is wel uitdagend voor precies deze leeftijd en kinderen vinden t juist erg leuk aangezien ze super leergierig en nieuwsgierig zijn!
3 maanden geleden
Hier zit de peuterspeelzaal ook bij de basisschool, dus schoolplein, gymzaal en de juffen zijn al een beetje bekend. Daarnaast helpen de peuterjuffen ook bij de overgang naar de basisschool door af en toe te gaan oefenen als de kindjes richting hun 4e verjaardag gaan. Vind dat wel heel fijn voor mijn zoontjes. Daarnaast vindt mijn oudste zoon het ook iedere keer super leuk en doen ze ook veel leuke dingen op de peuterspeelzaal.
3 maanden geleden
Ik zelf vind het wel een mooie voorbereiding op school. Hier zitten ze ook in hetzelfde gebouw en grenst het speelplein ook aan het speelplein van de school.
Maar mijn zoontje gaat niet naar een opvang oid, hij is altijd bij ons of bij oma. Dus ik vind het dan sowieso een fijn idee om hem naar de psz te laten gaan.
3 maanden geleden
2 dagen kdv , en werken beiden onregelmatig en de tijden can de psz sluiten heel slecht aan dus wij slaan psz over , gaan wel naar peutergym straks maar gelukkig wordt peuter stukje bij ons op kdv ook gedaan .
3 maanden geleden
Als een kindje al opvang heeft in een groep kinderen (opvang of gastouder) dan vind ik de psz niet echt een aanvulling. Zij werken vaak allemaal als voorbereiding naar school met kringetje, op je beurt wachten, themagericht werken etc.