18 Reacties

één maand geleden

Volg. Wij zitten in hetzelfde

één maand geleden

Hier ook een pittige dame die over maar dan ook overal een strijd van maakt! Lees dus graag mee.

één maand geleden

Herkenbaar, een kind met een mening! Ik benoem vaak zn emotie en verder kies ik heel bewust waar ik wel en heen strijd over aanga. Maar jouw kind is zeker niet de enige.. ach ja dan leren ze nu maar vast grenzen denk ik dan 🤷🏼‍♀️

één maand geleden

Oh hier precies zo! Ze heeft altijd al goed geweten wat ze wel en niet wilt en laat dit ook heeeel duidelijk merken, maar de laatste tijd maakt ze het wel heel duidelijk! En indd alles word een strijd …

één maand geleden

Hier nog een!

één maand geleden

De dingen die je doet zijn bij veel kinderen niet de favoriete momenten. Mijn ervaring is dat het veel scheelt hoe je er zelf mee omgaat. Probeer bijv 2 keuzes te geven als het enigzins kan, dan hebben ze meer gevoel van eigen regie. Keuze kan zijn: gaan we nu weg, of blijven we nog even thuis spelen. En dan 5 minuten later weg gaan. Keuze kan ook zitten in hoe ze het eten aangeboden krijgt, grote of kleine stukken, met of zonder vork of lepel. Probeer hier iets creatiever in te worden en iets zachtaardiger naar je kind te zijn. Bij mij maakt dat nu voor 3e keer het verschil tussen strijd of niet niet. Als ik moe, geïrriteerd ben of niet lekker in me vel zit, lukt dat me niet en zie ik dat gelijk terug in het gedrag van mijn kinderen. Ik kan zo niet beoordelen of dit de oplossing gaat zijn voor jullie, maar zeker het proberen waard lijkt me

één maand geleden

Same here! Heel intens dametje, maakt het niet altijd leuk...

één maand geleden

Wij geven net als hier al boven aangegeven altijd een keuze! Dan gaat alles zoveel makkelijker. Als ik dan indd zelf moe ben of geïrriteerd en ik doe het niet, dan is ze ook zo als bij TS aangegeven. Mijn advies zou ook zijn probeer het creatief op te lossen. 🙏🏽🙏🏽 succes!🤞🏽

één maand geleden

Reactie op JB5

Same here! Heel intens dametje, maakt het niet altijd leuk...
Dit dus hetzelfde. Stuur je ff pb

één maand geleden

Mijn zoontje kan ook pittig zijn. Maar wat wel helpt is van te voren uitleggen en hem vooral een keuze geven. Dus mama doet schoenen aan of jij doet schoenen aan. En eigenlijk zo met alles. Hij wil ook alles zelf doen. En hij wil hetzelfde als dat wij hebben. Een grapje werkt ook goed. Dus niet over het onderwerp doorgaan maar dan een liedje zingen of kiekeboe doen. En vooral heel veel contact maken, dus geen boosheid op boosheid. Maar vooral aaahw je bent verdrietig kom maar even knuffelen en dan een grapje en dan weer verder. En soms is de houdgreep ook de enige oplossing😂

één maand geleden

Fijn om toch veel herkenning te krijgen! En dat je er ook gewoon weinig aan kunt doen soms... Ik heb het idee dat mijn dochter het "keuze aanbieden" nog niet echt snapt. Zelf schoenen aandoen, of ik schoenen aandoen, het is allebei huilen. Ik merk wel dat het stukken beter gaat als je zelf vrolijk en luchtig blijft. Maarja, doe dat maar eens als je kind weer eens expres een kom soep naar de andere kant van de kamer smijt 🥲

één maand geleden

Reactie op Pufje94

Fijn om toch veel herkenning te krijgen! En dat je er ook gewoon weinig aan ...
Lijkt me ook een moeilijke keuze. Bij ons is het meer die of die.. dus die broek of die andere broek… 🫣 Maar gooien met spullen is wel heel vervelend.. dat snap ik. 😞 Persoonlijk zou ik dan zeggen of ik geef het of je krijgt het niet.. en dan afleiden en toch geven… dan maar even bijvoorbeeld Bing aan en het geven. Maar goed.. elk kind is anders en het is allemaal uitvogelen. En dan heb je een tweede en is het weer anders! Heel veel sterkte 🤍

één maand geleden

Eva Bronsveld heeft een boek geschreven over temperamentvolle kinderen en hoe ermee om te gaan, is erg populair en handig, wellicht hebben jullie er iets aan.

24 dagen geleden

Gedeeltelijk herkenbaar, hier ook regelmatig een flinke nee met flink protest. Afleiding doet dan veel. Al wordt het wel steeds lastiger merk ik. Hij heeft ook diabetes en de waardes schommelen behoorlijk waardoor hij ook veel sneller van humeur wisselt. Waar wij momenteel tegen aan lopen is dat hij ook echt kan knijpen of slaan als hij volop in boosheid / frustratie zit. Ik begin me steeds meer af te vragen of dat dat wel normaal is.. Eergisteren hadden we een driftbui van een uur omdat hij geen ijsje als avondeten mocht en gisteren was hij boos omdat hij niet mocht rennen op de bank en ik hem daar vanaf haalde, wat me een haal aan m'n haar opleverde en een partij nagels in m'n nek door het knijpen van frustratie. Herkent iemand dit ook? Ik ben geneigd om er eens met het cb over te bellen of dit wel normaal is..

24 dagen geleden

Reactie op Reiger0809

Gedeeltelijk herkenbaar, hier ook regelmatig een flinke nee met flink prote ...
Wat lastig. Mijn dochter heeft wel om de haverklap een driftbui. Maar ze zijn ook snel voorbij als je haar afleidt, een uur komt gelukkig niet voor. Misschien is dat toch de diabetes? (Hoe kom je daar eigenlijk achter bij zo'n klein kind?) Schoppen, slaan, bijten, krabben is hier wel dagelijks aan de orde helaas 😞

24 dagen geleden

Reactie op Pufje94

Wat lastig. Mijn dochter heeft wel om de haverklap een driftbui. Maar ze zi ...
Enigszins fijn dat ze dan snel af te leiden is, hopelijk is deze fase snel voorbij! 🤞 We zijn er achter gekomen door meerdere symptomen: een week hele lage temperatuur, overmatig drinken en plassen (was net 1 en dronk in de week dat hij ziek werd bijna 2 liter per dag en wilde nog meer, steeds meer afwezig in gedrag, wilde op het einde niet eens meer spelen en sliep overmatig veel. Dit alles is in 1.5 week gebeurd. Op dinsdag waren we bij de huisarts, die dacht is herstel van een griepje. Op vrijdagochtend zat ik er weer maar dan bij m'n eigen ha en die heeft meteen geprikt op z'n waardes en die waren zo hoog dat ze niet gemeten konden worden dus direct door naar de seh en daar kwam alles naar boven.

13 dagen geleden

Wooooow ik was opzoek naar een klein beetje herkenning maar volgens mij heb ik die gevonden! Mijn dochter is ook zo enorm pittig ineens sinds een paar weken. Vooral als ze mket zitten of moe is. Ze gilt dan expres vaak hard en heel hoog! Sommige dagen js t zo erg dat ik Savonds met oorpijn in bed lig. Ik heb speciale oordoppen gekocht om t scherpe randje er af te halen… is t bij jullie ook met dat gegil?

13 dagen geleden

Reactie op Babyvdl

Wooooow ik was opzoek naar een klein beetje herkenning maar volgens mij heb ...
Heel herkenbaar!! Mijn dochter doet exact hetzelfde