20 Reacties

3 jaar geleden

Aanvulling: voor meerdere avond koken is een optie maar het liefst eten we elke dag gevarieerd dus graag de tips daarvoor 😂🙈

3 jaar geleden

Eerst knuffelen en eten als zij op bed ligt? Wij eten tijdens een dutje van haar, anders komt er niks van 😅

3 jaar geleden

Reactie op EmmadBK

Eerst knuffelen en eten als zij op bed ligt? Wij eten tijdens een dutje va ...
Ik denk dat er idd niks anders op zit 😂😅 onze dochter doet hazenslaapjes dus tijdens een dutje redden we niet eens 😫

3 jaar geleden

Reactie op 123321123321

Aanvulling: voor meerdere avond koken is een optie maar het liefst eten we ...
Wij meal preppen alles voor de week. Zodat we elke dag anders eten. Dingen zoals bouillon, groenten koken, ballen maken en braden doen we op zondag. Rest van de week is samen gooien en af maken. Zoals pasta koken enzo. Dat kan veel tijd (en rommel!) Schelen

3 jaar geleden

Wij maken vaak de avond er voor, als ze op bed liggen de maaltijd voor de volgende dag. Dus bijv lasagne, zodat ie alleen in de oven hoeft, of groente/aardappels van snijden/schillen, zodat je dat alleen aan hoeft te zetten, of de pastasaus vast maken, evt voor meerdere dagen, zodat je iets kunt invriezen. Ps: snap heel goed dat je gevarieerd wil eten, maar maak het jezelf niet te moeilijk ❤️😘 Af en toe 2 dagen pasta eten is echt geen ramp, zeker niet als daar gewoon een berg groente in zit. 😊

3 jaar geleden

Reactie op 123321123321

Aanvulling: voor meerdere avond koken is een optie maar het liefst eten we ...
Ik maak meestal 1 dag ‘vooruit’ op de laatste niet-werkdag, iets wat nog lekker en goed is met opwarmen, bijvoorbeeld quiche, stoofpotje, curry of iets van pastasaus. Die dingen kan ik echt in allerlei varianten en smaken maken ter afwisseling. 1 dag eten we uit de vriezer (als we dingen maken als moussaka, pastitio, enchiladas, maar ook soms stoofpotjes, chili, bloemkoolschotel, etc maken we extra en vriezen wat in) en 1 dag eten we iets makkelijks (gnocchi is ons snelle makkelijke recept).

3 jaar geleden

Bij de eerste aten wij altijd nadat hij op bed lag, maar wij waren al gewend om laat te eten. Nu met de 2e erbij is het wat meer plannen met verschillende ritmes, maar ik maak op de opbangdagen altijd een simpele pasta of ik maak de avond ervoor vast een ovenschotel die ik de dag erna in de oven schuif en ondertussen de baby knuffelen of naar bed brengen.

3 jaar geleden

Als ik vrij ben dan kook ik, ben ik aan het werk dan kookt me vriend (is meestal rond 5 uur thuis) ik pas kwart over 6! Als hij kookt zijn het makkelijke recepten of ik zorg soms dat ik op maandag al een ovenschaal maak voor de dinsdag als de meiden na de opvang gaan. Soms eten we op de dagen dat ze bij opa's en oma's met hun mee zodat we ook een dagje geen haast hebben.

3 jaar geleden

Hier is het avondeten ook spitsuur. Rond 18 uur zijn we thuis van werk en dan moet de baby al bijna richting bed. Meestal kookt mijn man, terwijl ik haar voed en op bed leg. Dan eten we rond 19 uur. Wat later dan we zouden willen, maar dan kunnen we wel rustig eten. Nadeel is dat mijn man geen held in de keuken is en zich beperkt tot een paar verschillende recepten. Ik duik in het weekend 's middags vaak lekker de keuken in om gevarieerde en gezonde gerechten te maken die je goed kan invriezen. Curry, soep, pastasaus, etc. Doordeweeks gebruiken we die maaltijden uit de vriezer, afgewisseld met makkelijke/snelle maaltijden die mijn man klaarmaakt. Omdat we een grote vriezer hebben, hebben we altijd meerdere opties om uit te kiezen, dus genoeg variatie. Tip: je kan met 1X koken heel verschillende gerechten voor meerdere dagen maken. Ik maak bijvoorbeeld vulling voor de wraps en de andere dag wordt dat een nacho schotel.

3 jaar geleden

ik zou dan savonds denk ik koken voor de volgende dag(en). dan kun je het opwarmen na je werk en hou je hopelijk wat meer tijd over

3 jaar geleden

Wij eten eigenlijk altijd nadat de kleine naar bed is gegaan. Dat is meestal zo rond 18:30. Dan gaan we koken en kunnen we vaak rond 19:00 eten. Soms doet een van ons alvast wat voorbereidingen in de keuken als de kleine nog wakker is, terwijl de andere met de kleine speelt of hem eten geeft. Gaat prima zo eigenlijk. Gewoon geen hele moeilijke maaltijden bedenken die heel lang duren, gezond kan ook redelijk snel zijn :) of inderdaad in het weekend al iets maken wat je alleen nog hoeft af te bakken oid.

3 jaar geleden

Wij hebben Hello Fresh voor de werkdagen. Op di gaat ze naar de opvang en werk ik zelf tot 18:30. Ik kook op maandag dus voor maandag en dinsdag. Wij eten altijd nadat ze op bed ligt. Dus rond 19;300 eten we dan. Ik kook terwijl mijn man haar naar bed brengt. Op mijn vrije dagen bereid ik het eten voor tijdens haar laatste slaapje. Zo kan ik haar ook wel eens naar bed brengen (mijn man kan echt niet koken haha). Maar inderdaad van spelen en knuffelen komt het niet altijd na een werkdag. Vind ik ook altijd erg lastig. Gelukkig de ene week 2 keer om 17:00 uur klaar en de andere week 1 keer.

3 jaar geleden

Wij hebben een peuter en een baby. Ik probeer het zo te plannen dat op de opvangdagen (2 per week), het eten alleen nog opgewarmd hoeft te worden, dan heb ik de avond vantevoren al gemaakt, of komt t uit de vriezer. Bij opa en oma mogen we mee eten😇 Als de kookplanning mislukt eet de peuter een boterham (eet op opvang ook warm), gaan de kindjes naar bed en eten wij later op de avond.

3 jaar geleden

Soep! Porties invriezen. Of van die maaltijdsalades van de appie. Maak het jezelf zo makkelijk mogelijk!

3 jaar geleden

Je bent zeker niet de enige haha, Hier de “luxe” dat we soms niet allebei op de zelfde dag werken dus dan kookt de gene die vrij is of eerder thuis is. Er zijn ook dagen dat ik pas om 12:00 begin, dan kan ik in de ochtend al het een en ander klaar zetten zodat we avond’s bijna niets meer hoeven te doen. En thuis bezorgt is heel stiekem ook mijn beste vriend hahahahah

3 jaar geleden

Hebben wij ook op sommige dagen. Dan eten wij nadat ze op bed ligt. Inmiddels aan gewend sinds de eerste er is

3 jaar geleden

Op de dagen dat je werkt, simpelere maaltijden kiezen. Of (als daar tijd voor is) in de ochtend al voorbereiden. Zodat je het dan ‘s avonds alleen maar hoeft op te warmen. Of maar een gedeelte hoeft klaar te maken. Hoe zit dat met een partner? Heb je die?

3 jaar geleden

Als ik moet koken en de baby en peuter zijn wakker dan vermaakt de peuter zichzelf vaak wel en de baby evt in de stokke newborn in de keuken erbij, beetje gekke bekken af en toe en dan vind ie het reuze gezellig ☺️ en ik maak vaak 1 keer in de week een grote pan pasta waarvan we 2 keer kunnen eten, scheelt ook weer

3 jaar geleden

Ik ben een ster in weekmenu's verzinnen. Ik zorg ervoor dat we op werkdagen iets eten wat snel klaar is. De baby kan erbij zitten in de stokke en de peuter speelt of kijkt een filmpje. Wij eten vaak erg vroeg: tussen 17u en 17.30u. Dat betekent dat we vaak om 16.30u beginnen met koken (dat kan als mijn man thuis werkt of als ik vroeg vrij ben). Soms begin ik nog vroeger als de baby dan een slaapje doet. Eten nadat de kinderen naar bed zijn is voor mij écht geen optie, dan val ik om!

3 jaar geleden

Deze struggle heb ik ook echt iedere dag. Wij eten pas om 20.30 uur😞 18.00 uur thuis, dan moet hij nog hapjes, zijn fles, in bad van dermatoloog (redden we dus nooit), insmeren, pyjama aan etc. Dat allemaal voor 19.30 uur. Geeft me iedere dag stress en geen enkele dag haal ik het allemaal😅