21 Reacties

3 maanden geleden

Komen hier ook nog niet zoveel woordjes uit, mama en papa weet die goed. Maar verder klinkt het er soms naar en weet ik wel aardig wat die bedoeld met z'n brabbels. Maak me verder nog geen zorgen, cb maakt zich ook geen zorgen. Hij start 16 september op de psz dus ik verwacht ergens dat die dan ineens grote sprongen gaat maken

3 maanden geleden

Reactie op Alissaawrz

Komen hier ook nog niet zoveel woordjes uit, mama en papa weet die goed. Ma ...
Hier dus exact hetzelfde morgen rondleiding psz idd ook, ook idd soms denk je iets te verstaan en snappen we wat hij bedoeld voor de rest weinig idd

3 maanden geleden

Hier ook een jongetje dat eind september 2 wordt en nog niet veel praat. Een paar woordjes en de rest inderdaad ook gebrabbel in een eigen taaltje. Hij is wel heel ge茂nteresseerd in boekjes dus die lezen we veel. En gedurende de dag wijst hij heel veel dingen aan die we dan moeten benoemen. Dus hij is er wel mee bezig maar veel echte woorden zegt hij nog niet. Ik had laatst gelezen dat meisjes sneller zijn qua taalontwikkeling dan jongens. Die hersenhelft ontwikkelt zich sneller bij meiden. Zal natuurlijk ook per kind verschillen, uiteraard, maar ik maak me er daarom niet zo druk om en gaan daarom rustig door met boekjes en zoveel mogelijk tegen hem praten.

3 maanden geleden

Reactie op LCharlotte

Hier ook een jongetje dat eind september 2 wordt en nog niet veel praat. Ee ...
Jaa hier zijn boekjes niet zon hit馃ぃ hij is meer bezig met klimme druk bezig met spelen enz en dan benoemen we die dingen dan nog maar geen boekjes denk ik dan馃ぃ

3 maanden geleden

Mijn zoontje zegt ook nog niets. Heeft wel paar naanfeb terug een paar woordjes gezegd (6 woordjes) maar toen met een sprongetje geen woord meer. Wel veel gebrabbel. Hij begint nu dier geluiden na te doen en klanken. Hij begrijpt mij wel gewoon dus de kennis is er (grotedeels dan xd). Het praten komt vanzelf wel denk ik.

3 maanden geleden

*maanden

3 maanden geleden

Reactie op AppelMuffin

Mijn zoontje zegt ook nog niets. Heeft wel paar naanfeb terug een paar woor ...
Hier geen dieren geluiden maar wel idd klanken, heel grappig als wij drinken zegt hij daarna aahh en voor de snoep la dan hoor je mmm, dieren geluiden mogen van mij na wat woordjes ook wel komen ik zou voor nu eerst wat woordjes wille horen maar dat ben ik馃ぃ

3 maanden geleden

Reactie op Laura Willems

Hier geen dieren geluiden maar wel idd klanken, heel grappig als wij drinke ...
Hehe dat snap ik wel 馃槅. Jammer genoeg kunnen wij niet kiezen wat ze eerst gaan zeggen. Owja die geluiden zijn zo leuk en soms beschamend 馃檲. Mijn zoontje doet soms een boertje na.. haha. Niezen doet hij ook na, echt grappig.

3 maanden geleden

Reactie op AppelMuffin

Hehe dat snap ik wel 馃槅. Jammer genoeg kunnen wij niet kiezen wat ze eerst ...
Niet zo zeer het kiezen wat ze eerst leren maar meer zo van omdat die "niks" zegt ben ik nu meer met woordjes bezig van dieren geluiden

3 maanden geleden

Reactie op Laura Willems

Niet zo zeer het kiezen wat ze eerst leren maar meer zo van omdat die "niks ...
Oh zo, hopelijk lukt het sturen dan wat. Bij mijn zoontje was het ineens spontaan een dier geluid. Niet eens dat ik dat zo actief deed ofzo. Maar ik vind her wel erg leuk. Beter dan auto geluiden waar ik niets mee heb 馃槅.

3 maanden geleden

Reactie op AppelMuffin

Oh zo, hopelijk lukt het sturen dan wat. Bij mijn zoontje was het ineens sp ...
Jaaah das ook wel hahah

3 maanden geleden

Hier ook! Ik las bij de 2 jaar afspraak vh cb dat er wordt verwacht dat er zelfs kleine zinnen konden worden geproduceerd. Nou een woord zou al iets zijn. Hij is sinds gisteren wel hard aan het oefenen op mama (papa wel al onder de knie), verder hele verhalen in zijn eigen taal. Houdt ook niet van boekjes lezen maar is liever actief bezig. Ik las dat ze bij t cb ook lichaamsdelen moesten kunnen aanwijzen maar daar zit hier ook nog 0 interesse.

3 maanden geleden

Reactie op September 22

Hier ook! Ik las bij de 2 jaar afspraak vh cb dat er wordt verwacht dat er ...
Je beschrijft precies de onze, hij geeft wel zun voet aan als ik zeg waar is je voetje voor de schoenen aan te doen maar dat is het dan ook

3 maanden geleden

Mijn dochtertje van bijna 2 heeft een poos op 5 woorden gezeten. Papa en aap waren haar favoriet. Ik was ook papa haha. In juli hadden we 3 weken vakantie en ging de ontwikkeling van spraak ineens mega snel. Nu spreekt ze zo veel woorden, iedere dag komt er wat bij en ze zingt nu zelfs liedjes en kent namen. Hopelijk vind je het niet vervelend dat ik reageer op je berichtje hiermee. Wat ik vooral ermee wil zeggen is dat de spraak van de een op de andere dag mega snel kan gaan :)

3 maanden geleden

Reactie op MamaJ2009

Mijn dochtertje van bijna 2 heeft een poos op 5 woorden gezeten. Papa en aa ...
Heej , dit heb ik inderdaad bij mijn vriendin gezien dat dat ineens heel snel gaar

茅茅n maand geleden

Hoe gaat het nu bij jullie?

茅茅n maand geleden

Reactie op September 22

Hoe gaat het nu bij jullie?
Nog steeds zelfde met aansporen zegt die mama dat is t vandaag testje gedaan bij logopedie ga niet zoals cb zei half jaar wachten volgende afspraak logopedie gaat ze kijken hoe we goed op zijn niveau kunnen commumiceren, hele opgeving zegt maak je niet druk komt wel, maja doe je stiekem toch wel

茅茅n maand geleden

Ja snap ik helemaal. Goed om bij de logopedie te zijn geweest en dan kunnen zij meedenken en tips geven hierin.

19 dagen geleden

Ja mijn dochter is 2 en praat ook niet veel. Ik hoop dat de peuterspeelzaal gaat helpen!!

19 dagen geleden

Reactie op i.sk40

Ja mijn dochter is 2 en praat ook niet veel. Ik hoop dat de peuterspeelzaal ...
Jah hopen wij ook maar hebben 14 nov een afspraak bij kno in beide oren zit vocht, ik hoop dat die buisjes krijgt en dat dat t probleem is