13 Reacties

3 jaar geleden

Het kan volgens mij wel, als het water niet te heet is, maar ik zou het niet doen omdat het toch vies water kan zijn.. het water wordt niet constant ververst en dan heb je meer kans op bacteriën.

3 jaar geleden

Reactie op Slagroomsoes26

Het kan volgens mij wel, als het water niet te heet is, maar ik zou het nie ...
O echt ja ik ga zoiezo ook zwemmen is dat niet het zelfde

3 jaar geleden

Ja hoor, kan gewoon. Sauna wordt alleen aangeraden als je dat voor je zwangerschap ook al regelmatig deed. Zwemmen etc mag ook gewoon, de baby zit veilig en schoon in een dichte baarmoeder 😊

3 jaar geleden

Reactie op Oumoum

O echt ja ik ga zoiezo ook zwemmen is dat niet het zelfde
Normaal zwembadwater wordt steeds gefilterd en ververst.

3 jaar geleden

Ik zou geen jacuzzi en sauna of stoomcabine doen. Jacuzzi is vaak ook best heet en idd veel bacterieen niet zoals een zwembad. Zwemmen is denk ik het enige dat je kan doen. Ik doe vaak welnessjes. Maar nu ik zwanger ben niet meer, vind het best jammer niets anders te kunnen doen behalve zwemmen. (Zwemmen is overigens wel mijn favoriet hoor, maar maybe other time 😝)

3 jaar geleden

Heb gelezen dat jacuzzi vanaf week 32 wordt afgeraden. Je baarmoedermond zou dan door voorbereiding op de bevalling al enigszins kunnen ontsluiten en dan zit je evt met bacteriën in dat warme water. Sauna na eerste trimester alleen doen als je al vaker naar de sauna ging. En dan niet in de heetste sauna's, geen infrarood sauna, op onderste bankje en korte sessies doen.

3 jaar geleden

Ik zit op zwangerschap zwemmen en na de les zitten we altijd met z'n allen nog even in het bubbelbad. Niet te heet. Als jij het heet vind is het te heet. Lekker warm is het advies. Dus doen wat goed voelt en bacteriën komen inderdaad niet bij de baby. Lekker genieten!

3 jaar geleden

Als je een sauna gewend bent mag je gewoon naar de sauna hoor! Vrijdag nog besproken met mijn VK. Je moet wel wat oppassen met extreme temperatuurverschillen. Dus niet de sauna in en daarna het dompelbad in springen.

3 jaar geleden

Bubbelbaden en jacuzzi's zijn wel echt bacterie oorden. Ik heb er een keer dragen van liggen projectielbraken. Dus doe het alleen als het er super hygiënisch uit ziet.

3 jaar geleden

Als de sauna gewend bent kun je prima gaan (niet in je eerste trim though). Ipv 15 min ga je 7 min dus alles wat korter en op t onderste plankje. Zwembad is geen probleem en jaccuzi is vaak niet warmer dan 37 graden dus daar kun je geen ‘koorts reactie’ van krijgen. Ik zit elke avond in de jaccuzi, geen probleem hoor ;). Geniet ervan!

3 jaar geleden

Infrarood sauna mag dan weer niet. De rest lekker doen!

3 jaar geleden

Reactie op Monique M

Als de sauna gewend bent kun je prima gaan (niet in je eerste trim though). ...
Dankjewel ik zwem en ga sauna alleen 1 keer per jaar dus eigenlijk nooit haha

3 jaar geleden

Reactie op Oumoum

Dankjewel ik zwem en ga sauna alleen 1 keer per jaar dus eigenlijk nooit ha ...
Hmm Dan zou ik de sauna laten voor wat het is en lekker van de jaccuzi en zwembad genieten! Ook heeeeel fijn