14 Reacties

één jaar geleden

Geen tips, maar het is voor ons wel heel herkenbaar.

één jaar geleden

Wij stoeien ook zo! Ons schema ziet er hetzelfde uit... Als ik haar heel voorzichtig neerleg in haar bedje (nadat ze aan de borst in slaap is gevallen), wordt ze wakker en wil ze niet meer slapen... Alleen in de auto wil ze in slaap vallen... Dus soms hebben we dagen dat ze maar één dutje doet en aan het einde van de dag hartstikke moe is.. gisteren om half zeven al naar bed... Dutjes duren ook niet langer dan 30 minuten... Ik voel met je mee, maar heb geen tips...

één jaar geleden

Misschien slaapregressie 13-15 maanden? Wij houden wakker tijden aan dus geen vaste bedtijd. We maken hem nooit wakker, alleen om 17.00 uur als die nog slaapt. Of we moeten ergens heen, en het kan niet later.

één jaar geleden

Reactie op Cher2022

Misschien slaapregressie 13-15 maanden? Wij houden wakker tijden aan dus ge ...
Ik probeer ook de wakkertijden aan te houden, maar dat verschilt per dag voor mn gevoel enorm. En het 2-3-4 ritme werkt niet meer. Vind het nu vooral vervelend dat ik de hele dag bezig ben met die slaapjes 🥲

één jaar geleden

6.30 wakker+- 07.00 opstaan 09.30 tot max 10 eerste dutje 13.00-14.30/15.00 2de dutje Tussen half 7 en 7 naar bed..

één jaar geleden

Reactie op Daphne08

6.30 wakker+- 07.00 opstaan 09.30 tot max 10 eerste dutje 13.00-14.30/15.00 ...
Wij hebben ongeveer hetzelfde ritme. Ze weigert alleen het 1e dutje steeds vaker. En overwegen naar 1 dutje te gaan. En dan half 1 het bedje in.

één jaar geleden

Reactie op IkPien

Wij hebben ongeveer hetzelfde ritme. Ze weigert alleen het 1e dutje steed ...
Hier wordt ook het eerste dutje 9 vd 10 keer geweigerd. Ze ligt er nu sinds 13.00 uur in, zonder problemen in slaap gevallen...

één jaar geleden

07.00 uur eruit 09.30/09.40 - 10.00 uur ochtenddut 12.30/13.00 - 14.30/15.00 uur middagslaap 18.30/19.00 uur bedtijd Maar misschien is het bij jou zo dat ze 1e dutje kan gaan overslaan. Zou hem in ieder geval wel inkorten als ze ‘s nachts zo lang wakker is. 45 min is namelijk een volledige slaapcyclus! Misschien eerst terug naar 20 min gaan. Mijn zoontje laat ik liever na 15.00 uur niet meer slapen, zodat hij die slaapdruk voor de nacht opbouwt!

één jaar geleden

Die van mij is een vroege vogel. Slaapt overdag 2 keer anderhalf uur. 5.30-6.00 wakker: 9.15-9.30 slapen, 1,5 uur 14.00 slapen tot 15.30 19.30 slapen Eerder of later op bed, korter slapen overdag, het veranderd niks aan z’n nacht. Langer dan anderhalf uur per dut slaapt ie sws nooit, dus slaapjes inkorten werkt hier averechts dan slaapt ie per etmaal nog minder 😅

één jaar geleden

Hier heeft ze vandaag dus haar ochtenddutje geweigerd, wel eventjes in bed gerust en in de middag ruim 2 uur geslapen.. denk dat ik het maar per dag een beetje moet bekijken

één jaar geleden

En als je het ritme nou eens loslaat? Wat gebeurt er dan? Hier wordt ze zo tegen 8u wakker en als ze in haar ogen gaat wrijven leg ik haar in bed. Ik laat haar gewoon slapen tot ze zelf wakker wordt. 's Middags zijn we meestal op pad en slaapt ze in de buggy als ze er aan toe is. Als we wel thuis zijn doen we hetzelfde als 's ochtends. En dan 's avonds tussen 19.30 en 20u naar bed.

één jaar geleden

Reactie op Mirjam1006

Ik probeer ook de wakkertijden aan te houden, maar dat verschilt per dag vo ...
Oh ja, vervelend. Ik heb een periode gehad dat hij ook de middag dut oversloeg. Soms denk ik dat we ook langzaamaan naar 1 dut overdag gaan. Misschien kun je dat proberen? Dus in de ochtend rekken?

één jaar geleden

Onze dochter heeft bijna hetzelfde schema als TS, en zij had ook een maandje terug ineens moeilijk doen met dutjes, wel moe zijn maar in bed dan ineens weer heel druk en actief, etc. Inmiddels is het weer zoals vanouds en slaapt ze weer heel goed. We merkten wel in die paar weken dat het minder ging dat ze een heleboel nieuwe dingen leerde (bvb van tijgeren naar kruipen, anders met speelgoed spelen), dus eigenlijk ook niet zo gek dat haar slaap wat in de war was in die periode.

één jaar geleden

Herkenbaar, ik vind het de laatste tijd ook maar lastig met het ritme. Wij hebben nooit een heel strak ritme gehad. Wel iets van een richtlijn, maar nu schiet het soms alle kanten op. Las dat ze vanaf ongeveer 13 maand soms al een dutje beginnen te weigeren en je dan in de overgang komt van 2 naar 1, ook al hebben ze vaak nog wel de behoefte aan 2. Daar worstelen we nu wat mee en in de nacht wisselen heel erg. Plus hij krijgt ook kiezen nu. Zeg het maar waar het precies door komt 🤷🏼‍♀️ wel herkenbaar en lastig in elk geval!