Ons zoontje is nu 18 maanden. Hij heeft nooit veel geslapen. Hij slaapt nu 1 uur per dag, de ene keer om 10.00 uur, dan om 12.00 uur, dan om 14.00 uur. Geen ritme. Ook 's avonds na het eten hebben we geen ritme. Soms 17 uur al moe, soms pas om 20.00 uur. Ik verlang naar ritme en denk dat kinderen daar ook goed op kunnen gedijen. Maar omdat slapen altijd een probleem is geweest, voel ik ook veel spanning rondom slapen. Nu brengen we hem pas naar bed als hij echt niet meer kan. Niet met een paar keer wrijven in z'n oogjes, dat is niet genoeg om hem in slaap te krijgen. Hebben jullie advies hoe ik meer ritme kan krijgen met hem? Ook overdag erg lastig dat ik nooit weet wanneer hij moet slapen. Zo vaak een valse start en dan maar weer mee naar beneden. Hij probeert het zelf wel elke keer, dat vind ik wel lief van hem. Maar dan is het na 10 minuten kletsen, staan, spelen in bedje en op een gegeven moment huilen. Hoeveel ik al naast z'n bedje heb gezeten en daarna weer eruit. Ook lastig met maken van afspraken. Hoe doen andere moeders dat toch, ritme erin krijgen?