Hi mama's,
Ons meisje heeft sinds een tijd opvallend rode voetzooltjes en handpalmen (egaal rood, dus niet vlekkerig). Ze is verder - zover wij weten - kerngezond.
Wij zijn bij de dokter geweest voor een algemene gezondheidscheck en haar vielen de rode voetzooltjes en handpalmen ook op. Eerder is mij dit nooit opgevallen en de dokter ook niet: niemand heeft hier ooit iets over gezegd. Dus ik denk dat het iets van de laatste tijd is. Ze zijn niet warm en er is ook geen sprake van koorts. Ook zijn ze niet verbrand in de zon. Ik denk ook niet aan de ziekte van Kawasaki.
De jonge dokter gaf aan dat ze dit nog niet eerder heeft gezien en heeft foto's gemaakt van de handjes en voetjes. Ze zou navraag doen bij collega's over wat de oorzaak zou kunnen zijn en komt er nog bij ons op terug. Ik vraag jullie uiteraard niet om medisch advies, maar ben wel benieuwd of jullie bekend zijn met rode voetzooltjes en/of rode handpalmen bij jullie kindjes of bij kindjes in jullie omgeving? Ik maak mij hier namelijk om eerlijk te zijn in toenemende mate zorgen over. Het houdt mij veel bezig...
Dankjewel mama's!