Mijn zoontje wordt volgende week 1, en sinds 2 weken kan hij zich optrekken en wiebelend staan, maar loopt nog niet of iets dergelijks. Nu met de naderende herfst vroeg ik mij opeens af of het niet koud is om hem alleen met sokken de deur uit te laten gaan, in de kinderwagen of zoiets. Doen jullie je kindje naar buiten al schoentjes aan, ondanks dat hij misschien nog niet loopt?
Je zou eventueel slofjes over de sokjes heen kunnen doen in de wagen?
Wij kopen zolang het nog niet echt nodig is geen schoentjes, pas zodra ze goed kan lopen en naar buiten gaat
Ik heb bij een speciaalzaak navraag gedaan en zij raadde aan pas na 6 weken volledig zelfstandig lopen pas aan schoenen te beginnen ivm zacht kraakbeen in de voeten
Schoentjes is nog niet goed voor de voetjes aan kindjes nog niet lopen, omdat het voetje moet balanceren en leren stabiliseren. Ik heb het hetzelfde met ons zoontje. Hij loopt rond de tafel, stapt aan de hand en kruipt. Maar nu de koudere dagen eraan komen en als we ergens anders zijn is het wel fijn dat hij meer aan z’n voetjes heeft dan alleen sokjes. Ik heb nu slofjes van baby dutch gekocht. Vind die heel fijn en blijven goed aanzitten ☺️
Ik heb schoentjes gekocht omdat onze zoon bij de opvang vaak buiten speelt in het zand. Als hij naar buiten gaat, krijgt hij ze dus aan. Binnen op sokken of blote voetjes.
Ik ben bij een schoenenwinkel geweest en daar kreeg ik het advies nog even te wachten totdat hij binnen enkele weken echt goed loopt alsvorens schoenen aan te schaffen. En sowieso als er schoenen gekocht zijn, binnen nog steeds op blote voeten te doen.
Ik wilde ook alvast schoenen omdat het me zo leuk leek maar het schijnt dus beter voor de vorming van de voeten te zijn om dat niet direct te doen.