4 Reacties

één jaar geleden

Ik begrijp je gevoel maar voel je alsjeblieft niet schuldig!🙏🏼 Wij zijn ook maar mensen en doen ons uiterste best, je doet het goed mama!💜🍀💪🏼

één jaar geleden

Je hebt de beker hoog gezet omdat je hem wilde beschermen. Dus je hebt dit absoluut niet met opzet gedaan. Ik snap dat je je er schuldig over voelt. Voor een paar maanden geleden zat mijn zoontje bij mijn vader op schoot tijdens het eten. We hadden het bestek aan de kant gelegd maar blijkbaar niet ver genoeg. Toen ik zag dat hij het mes in zijn hand had en begon te zwaaien en die punt naar zijn ook ging. (Super snel gebeurde het) heb ik het mes uit zijn hand gerukt. Daarbij liep hij een snee over 3 vingers heen op. Ik voelde mij daar ook enorm schuldig over. Maar aan de andere kant als ik het niet gedaan had had hij de punt van het mes in zijn oog. Ik weet zeker dat jij dit niet expres hebt gedaan en om die reden ook zeker geen slechte moeder bent. Iedereen kan dit overkomen daar ben je mens voor.

één jaar geleden

Lieve mama, wat zul je geschrokken zijn en wat zal de schrik er nog goed in zitten! Je doet je stinkende best elke dag om de beste versie van jezelf te zijn en de beste mama voor je kleine man. Je bent je bewust van de gevaren, maar heel soms gaat het toch mis... Dat kan iedereen overkomen en maakt je absoluut geen slechte moeder... Ik was laatst in een restaurant met de kleine in de kinderwagen. Ik was bezig met het uittrekken van mijn jas toen ik de kleine met haar grijpgrage handjes de onderste blaadjes van zo'n hangplant zag grijpen die bovenop een kast stond. Ze trok de blaadjes naar haar toe en ineens viel het stenen bloempotje van de kast. Ik zag het gelukkig op tijd, waardoor ik het potje kon afketsen en het op de grond in scherven viel in plaats van op haar bolletje... het had ook mis kunnen gaan besef ik mij heel goed... Een ongelukje zit in een klein hoekje... Wees lief en zacht voor jezelf en zeg tegen jezelf die dingen die je ook tegen je beste vriendin zou zeggen...

één jaar geleden

Ah, dat is zo naar dat je dat is overkomen. Maar je deed juist allemaal goede dingen. Je troost je zoontje, je zet de thee hoog. Ongelukjes zitten soms in een klein hoekje en we zijn allemaal mensen. Het kan gebeuren. Ik begrijp dat je je ontzettend vervelend voelt maar echt waar, het gebeurd. Lekker veel je kindje troosten en knuffelen. Dat is goed voor jullie allebei!