6 Reacties

11 dagen geleden

Als ze hier probeert te slaan pak ik haar bij haar pols en ga aaien. Dan benoem ik ook 'aai aai'. Werkt hier heel goed!

11 dagen geleden

Herkenbaar, ik ken het totaal niet van m’n oudste dus dit is even wennen 😅 ik pak z’n hand en benoem dat het niet mag.. helpt niks, want hij slaat als die boos is en als ik dan dus z’n handje pak wordt ie nog bozer dus ja geen idee en ik lees dus maar mee 🫠

11 dagen geleden

Ik vind het ook zo lastig! Meestal als ie slaat zeg ik: “nee, slaan mag niet” en dan zet ik hem een eindje verderop neer (als ik hem daarvoor vast had). Dan wordt ie gelijk heel verdrietig en moet huilen. Vervolgens geef ik hem een knuffel om te troosten en geef nog een keer aan dat slaan niet mag omdat het pijn doet en aaien wel altijd lief is. Geen idee of er wat van blijft hangen want hij slaat nog steeds wel eens uit bozigheid 😅

10 dagen geleden

Reactie op MamaBamboe

Als ze hier probeert te slaan pak ik haar bij haar pols en ga aaien. Dan be ...
Dank je wel voor je tip! We gaan het eens proberen :)

9 dagen geleden

Reactie op MamaBamboe

Als ze hier probeert te slaan pak ik haar bij haar pols en ga aaien. Dan be ...
Dit doe ik ook, werkt wisselend 🤣

9 dagen geleden

Mijn dochter slaat af en toe. Ik zie aan haar gezichtje dat ze echt aan het testen is. Ik zeg duidelijk nee en geef aan wat wel mag, zoals aaien. Dat werkt meestal al. Als ze nog eens of vaker slaat pak ik haar op en zet ik haar een paar meter verderop neer. Dan wordt ze vaak wel verdrietig, en dat mag ze dan ook een seconde of 30 zijn. Daarna ga ik weer naar haar toe en knuffelen we even. Ik denk wat het belangrijkste is, is consequent zijn. Als de ene keer slaan wel mag of dat er gelachen wordt, en de volgende keer mag het niet. Dat is ingewikkeld. Dus zo veel mogelijk eenzelfde reactie proberen te geven.