32 Reacties

één jaar geleden

Ik lees heel graag mee! 'S nachts ligt onze baby naast me en drinkt geregeld een nachtvoeding. Denk ook dat ze zichzelf weer in slaap drinkt elke keer. Hoewel ik het samen slapen fijn vind, is het soms ook zwaar. De ene keer slaap ik makkelijk weer verder na een voeding en soms lig je toch even wakker. Of tegenwoordig beweegt ze soms zo veel dat ik opeens een voet in mijn gezicht heb haha. Overdag kan ze wel geregeld zelf in slaap vallen. Geef jij dan ook meerdere nachtvoedingen? Ben ook heel benieuwd naar tips om dit geleidelijk af te bouwen. Meer uren achter elkaar slapen in de nacht zou zo fijn zijn.

één jaar geleden

Hier heeft mijn zoontje het tot twee weken geleden gedaan. Hij wilde alleen maar aan de borst in slaap vallen of in papa z’n armen. Ineens wilde hij niet meer. Ging rechtop zitten toen hij klaar was met drinken en ging wurmen. Toen heb ik hem om het uit te proberen op z’n bedje gelegd en uitgelegd dat ik gewoon in de buurt ben en dat hij lekker ging slapen. Je raadt het nooit, maar binnen een paar minuten sliep hij. Dat was zo’n bizarre gewaarwording! Ik geeft nog wel nachtvoedingen (2 tot 3). Hij drinkt wat en slaapt door. De ledikant staat in onze slaapkamer, dus ik kan ook zo weer dromenland in.

één jaar geleden

Herkenbaar! Hier valt onze dochter ook aan de borst in slaap. Mijn man wiegde haar altijd, maar sinds een paar dagen wil ze dat niet altijd meer en legt hij haar in bed, blijft er bij en dan valt ze in slaap. Mij is het nog niet gelukt, maar ik merk wel dat ze wat onrustiger wordt aan de borst, dus mogelijk is het dichtbij 🙏🏻 Het is in ieder geval ook iets wat mij bezig houdt, maar ik heb hoop dat het binnenkort zo is dat ze weer zelf in slaap valt, na maanden aan de borst of wiegend in slaap te vallen..

één jaar geleden

Mijn dochter valt ook aan de borst in slaap, dit heeft ze een tijdje niet gedaan en nu na onze vakantie is het weer begonnen. Mijn eigen schuld denk ik, ik heb haar weer fulltime gevoed ipv een flesje tussendoor door iemand anders. Ze slaapt ook bij ons op de kamer en snachts komt ze ook nog 1-2 keer drinken. Ik ben er oké mee en vertrouw erop dat ze me ze steeds minder nodig heeft hoe ouder ze wordt.

één jaar geleden

Reactie op MandyMaria

Ik lees heel graag mee! 'S nachts ligt onze baby naast me en drinkt gereg ...
Bij mij drinkt ze ook meerdere nachtvoedingen. Vooral vanaf het inslaapvallen tot eind avond is ze vaak meerdere keren wakker. Dan vaak midden in de nacht nog 1 x en dan rond 6 uur vaak. Dit is ga ik vanuit niet wegens dorst, maar omdat ze zo weer verder kan slapen. Als ik het niet toe laat gaat ze huilen ( ook wel logisch want ze weet niet hoe ze anders weer in slaap moet vallen). Ik vind het aan de ene kant heel mooi op deze manier, maar zou ook graag in de avond weer wat tijd voor mezelf willen hebben. Ga elke avond 7 uur naar boven met man en de kleine

één jaar geleden

Reactie op Josy-24

Mijn dochter valt ook aan de borst in slaap, dit heeft ze een tijdje niet g ...
Waarom zou t ‘schuld’ zijn? zuigen aan de borst is een hele fysiologische manier van het tot rust brengen (Parasympatisch zenuwstelsel meer aan en symphatisch zenuwstelsel minder). In de westerse cultuur vinden we het de norm dat een kind maar zelfstandig in slaap kan vallen en vooral niet teveel op ouders moet bouwen maar eigenlijk is dat vreemd. We zijn dragers, geen nesters. Ook vreemd dat we het hebben over de borst als fopspeen. De borst IS de speen en de fopspeen kwam veel later. Waarom vinden we het wel normaal dat een kind in slaap valt zuigend op een stukje rubber, kunststof of iets en niet op onze eigen borst? Eigenlijk de wereld op z’n kop, vind ik. Beide zouden moeten kunnen, afh van je als ouders wil, toch?

één jaar geleden

Reactie op Margaret81

Waarom zou t ‘schuld’ zijn? zuigen aan de borst is een hele fysiologische m ...
Hear hear!

één jaar geleden

Reactie op Margaret81

Waarom zou t ‘schuld’ zijn? zuigen aan de borst is een hele fysiologische m ...
Precies dit. Je bent niet alleen babybella139, hier ook aan de borst. En het is volkomen normaal :) Hier ook de eerste 11 maanden bijna alle slaapjes op schoot gedaan (als ik werk dan bij de oppas). Nu inmiddels iets vaker in bedje. Maar als dat niet lukt, dan gewoon op schoot. Snachts begint ze in der eigen bedje. Ik denk meestal rond 23:00 of 00:00 uur dat ze bij mij komt liggen en dan blijft ze daar.

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde! Valt aan de borst in slaap, wiegend of in de auto/wandelwagen! Snachts nog vaak rond de 5x wakker. 9 van de 10x ben ik daar helemaal oké mee en vind ik het heerlijk om mijn zoontje zo dichtbij me te hebben. Heel af en toe toch lichtelijk jaloers op ouders met zelfstandig slapende kindjes.

één jaar geleden

Schuldig! 🙋‍♀️ hij slaapt niet zelfstandig in. En stiekem... heb ik daar geen problemen mee. Heerlijk toch als ze lekker in je schoot in slaap vallen 🥰

één jaar geleden

Ja! Mijn dochter die nu 3 is viel de eerste 1,5 jaar altijd aan de borst in slaap. Van de een op de andere dag draaide ze zich van mij weg en viel ze zelf in slaap. Mijn zoon is nu 1 en valt ook aan de borst in slaap. Maar ik ga er van uit dat dit ook vanzelf weer overgaat. Op de opvang lukte het ze trouwens gelijk zelf… 🤔

één jaar geleden

Hier was het ook zo. Ik was er opgegeven moment helemaal klaar mee mentaal. Heb toen een slaapmethode toegepast die bij mij paste en na 2 weken ging het al zonder borst. Ben blij dat ik het gedaan heb. Luister vooral naar je gevoel en wat jij wilt/kunt☺️ succes!

één jaar geleden

Reactie op PaulineD.

Hier was het ook zo. Ik was er opgegeven moment helemaal klaar mee mentaal. ...
Hoe heb je dat gedaan en hoe oud was je kind?

één jaar geleden

Reactie op Babybella139

Hoe heb je dat gedaan en hoe oud was je kind?
Hij was 7 maanden denk ik en ik heb de online masterclass gevolgd van “eindelijk slapen” kostte iets van €30-€40 volgensmij. Echt veel aan gehad. Mooie duidelijke handvatten en uitleg!

één jaar geleden

Reactie op Lottiee

Hier precies hetzelfde! Valt aan de borst in slaap, wiegend of in de auto/w ...
Oké ik ben dus niet de enige. Vannacht was hij ook 5x wakker. Het grootste probleem is, is dat mijn melkproductie is afgenomen. Overdag eet hij van alles dus komt minder vragen. Ik heb dus in de nacht te weinig en dan begint het pijn te doen. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Hij vraagt er wel veel om, dus stoppen vind ik niet oké. Maar het begint nu wel zwaar te worden.

één jaar geleden

Ik zit nu met hetzelfde, ze komt nu vaak 5x en soms val ik meteen in slaap, maar na vannacht voel ik me weer zo moe en denk ik; moeten we niet iets anders proberen? Slapen we dan allemaal niet beter als ze in haar eigen bedje slaapt (wel bij ons op de kamer, helemaal prima)? Maar ze lijkt het inderdaad echt nodig te hebben, of is het een slaapassociatie? Haha ik weet het ook niet. Weet wel dat ik haar aan de borst zonder te huilen binnen 5 min in slaap voed. Dan zal het toch wel goed zijn denk ik. Maar absoluut af en toe zwaar. Ben nu heel veel aan het eten, zodat ik op gewicht blijf en genoeg energie houd (al is dat vaak niet zo qua energie haha). Haha wilde even mijn hersenspinsels delen, het helpt mij vaak alleen al door te zien dat ik niet alleen ben. Dus meer mama's die aan de borst in slaap voeden en die dat af en toe zwaar vinden, ik hoor graag van jullie🥰

één jaar geleden

Reactie op PaulineD.

Hier was het ook zo. Ik was er opgegeven moment helemaal klaar mee mentaal. ...
Welke slaapmethode heb je toegepast als ik vragen mag ☺️?

één jaar geleden

Reactie op MandyMaria

Ik zit nu met hetzelfde, ze komt nu vaak 5x en soms val ik meteen in slaap, ...
Ik heb iets soort gelijke gehad met mijn dochter gehad. Zij is nu ruim 2,5. Ik wilde haar geborgenheid geven, maar ook zelf graag beter slapen. Uiteindelijk besloten het snachts voeden (in dit geval melk uit de fles) niet meer te doen. Dit duurde 3 nachten. En daarna sliep ze door. En at en dronk ze overdag meer, waardoor ze het in de nacht niet meer nodig had. Het was in ons geval gewenning geworden. Ze werd ook altijd wakker op het moment dat wij zelf naar bed gingen. Toen we stopten met haar melk aanbieden op dat moment, maar haar troosten en verder laten slapen werd ze niet meer wakker als wij gingen slapen. Ik ben absoluut voor geborgenheid en veiligheid. Samen slapen is ook helemaal prima! Maar die gebroken nachten nog steeds na ruim een jaar, (in de meeste gevallen, uitzonderingen zijn er altijd) zijn mijn inziens niet meer nodig. Incidenteel is natuurlijk een ander verhaal en er zijn altijd uitzonderingen op de regel.

één jaar geleden

Reactie op annaniempje

Ik heb iets soort gelijke gehad met mijn dochter gehad. Zij is nu ruim 2,5. ...
Wij denken dat onze kleine ook gewoon wakker wordt uit gewenning. En willen ook gaan proberen geen Melk te geven. Maar vind ik best spannend. We hebben het al eens geprobeerd en na 1.5 uur toch maar wat gegeven. Nu midden in slaapregressie. Over 2 weken heb ik vakantie dus hopelijk gaat het dan lukken

één jaar geleden

Reactie op Motherofason

Welke slaapmethode heb je toegepast als ik vragen mag ☺️?
Eindelijk slapen! Van Ewelina de Groot. Ik heb de masterclass gedaan voor €30-40 euro ongeveer. Heb daar echt veel aan gehad. Maar het werkte denk ik ook goed omdat het goed voor mij voelde om te doen