32 Reacties

één jaar geleden

Reactie op IkPien

Wij denken dat onze kleine ook gewoon wakker wordt uit gewenning. En willen ...
Het is het proberen waard. Zorg dat jullie samen goed uitgerust zijn. En er dan samen voor gaan. Bij ons was het 1 nacht heel pittig. De 2e al iets beter en de 3e nog maar 1 keer wakker. Nacht 4 sliep ze door. En zodra het niet lukt, is “opgeven” helemaal niet erg hè! Dan probeer je het over een tijdje weer. Want het is gewoon heel pittig, een gewenning “afleren”. Zo was haar speentje ook drama, twee weken lang 🙈🫣

één jaar geleden

Vannacht was het een drama. Ik liet hem wel drinken uit borst, maar liet het niet gebruiken als speen. Het doet te veel pijn en ik kan dan niet verder slapen. Wat heeft hij gebruld, echt krijsen. Uiteindelijk viel die na een uur in slaap. Na een paar uur werd hij weer wakker 1,5 uur gillen. Ik weet niet wat ik moet doen. Heeft er iemand tips.

één jaar geleden

Reactie op Mysecret

Vannacht was het een drama. Ik liet hem wel drinken uit borst, maar liet he ...
Volhouden, als je de energie hebt. Hij moet iets anders vinden om zich te troosten. Hij is gewend aan het spenen aan je borst, logisch dat hij het mist als het “niet meer mag”. Nu is het voor jezelf te bepalen, kan ik doorzetten, wil ik doorzetten of wil ik het niet/heb ik er de energie niet voor.

één jaar geleden

Reactie op annaniempje

Volhouden, als je de energie hebt. Hij moet iets anders vinden om zich te t ...
Ik ben alleen bang dat ik zijn hart niet breek en hij denkt dat ik mij rug toekeer van hem. Ik ben er wel voor hem geef hem knuffels en kusjes, wieg heb totdat hij slaapt. Maar sabbelen dat mag niet. Mama heeft gewoon pijn.

één jaar geleden

Reactie op Mysecret

Ik ben alleen bang dat ik zijn hart niet breek en hij denkt dat ik mij rug ...
Ik denk dat er voor hem zijn goed is ipv sabbelen. Let alleen wel op dat hij geen nieuwe slaap associaties krijgt om in slaap te vallen. Dan moet je die straks weer afleren

één jaar geleden

Reactie op IkPien

Ik denk dat er voor hem zijn goed is ipv sabbelen. Let alleen wel op dat hi ...
Ik heb hem net bord pap gegeven mijn melk met havervlokken. Hij was er zo vol van dat hij zonder borst in slaap is gevallen. Mijn kleine man wordt groot❤️.

één jaar geleden

Reactie op Mysecret

Ik ben alleen bang dat ik zijn hart niet breek en hij denkt dat ik mij rug ...
Ik denk dat als jij er voor hem bent. Hem liefde geeft en troost, dat dat heel erg goed is. Het leven voor die kleintjes is begonnen en soms is dat pittig en niet leuk. Maar met de liefde en steun van mama (en papa) kom je er wel.

één jaar geleden

Ons kindje is ook maaaandenlang aan de fles (oké geen borst maar wel een zuig-associatie) in slaap gevallen. Ze is net 1 geworden afgelopen maand en ineens kon ze zelfstandig in slaap vallen. Soms moppert ze even na het flesje als we haar wakker in bed leggen, maar meestal slaapt ze binnen 10 min. We gebruiken wel een speentje (sinds een maand)

één jaar geleden

Ik ben hier ook erg benieuwd naar, mijn meisje kan absoluut niet zelf slapen

één jaar geleden

Erg herkenbaar... Nu 13 mnd oud en slaapt aan de borst en anders met veel huilen en krijsen en daarna als we erbij blijven.... Alleen lukt m echt niet

één jaar geleden

Tot een paar weken geleden was het hier ook in slaap vallen aan de borst en wiegen, maar ik wilde dit patroon ook doorbreken. Ik ben ermee gestopt toen ze in een rustig vaarwater zat. In het begin was dat wennen, maar het is even een kwestie van doorzetten. Als ik haar nu in bed leg om 19:00 moppert/huilt ze even 10 min (prikkels van de dag verwerken) en dan valt ze in slaap. Als ze wakker wordt, huilt en blijft liggen dan aai ik haar wel over haar ruggetje. Dan valt ze weer in slaap. Als ze rechtop staat en haar knuffel uit bed gooit dan wil ze meestal even borstvoeding. Die geef dan ook en dan slaapt ze snel weer verder. Succes