6 Reacties

3 jaar geleden

Ja ik heb er wel ervaring mee van m'n oudste zoontje. Ik vind dit een heel fijne site. Op hun instagram vind je ook een hoop info. Nu met m'n dochter nog niet nodig gehad. Als het goed is is je kleintje nog niet langer dan 1 谩 2 uur wakker tussen de slaapjes in? Wat wij doen is: Wakker worden Verschonen als het nodig is Voeden Even "spelen" (onder een mobiel liggen of op schoot even beetje vermaken) En daarna gaat ze eigenlijk alweer richting slapen En soms ziet het er net in een andere volgorde uit doordat ze kort of lang geslapen heeft, maar dit zijn ongeveer de activiteiten 馃榿

3 jaar geleden

Ik heb bij mijn eerste slaaptipsvoorbabys ontdekt op insta. Nooit de gids gekocht maar met alle info die ze delen eigenlijk heel ver gekomen. Nu met de tweede voel ik me toch weer onzeker merk ik. Mijn dochter Is toch wel anders dan mijn zoon toen in het begin. Ze Is nog maar 4 weken dus ik laat het nu nog even op zijn beloop....Maar ga zo wel weer hun tips gebruiken en toepassen waar nodig 馃榿

3 jaar geleden

Wat ik niet zo goed snap als ik lees over schema's, wakkertijden en dutjes is het volgende.. Volgens hun heeft een baby rond de 2 maanden een wakkertijd tussen de 1 en 2 uur (gemideld dus anderhalf uur, klopt ook vaak bij die van ons) en zou overdag tussen de 4.5 en 5.5 uur aan dutjes moeten doen. Als ik dat deel door 3 dutjes kom je uit op een dutje van ongeveer anderhalf uur (en 1 keer langer). Maar als je baby dus in de ideale wereld steeds 1.5 uur wakker is en daarna 1.5 uur een dutje doet dan moet je dus om de 3 uur voeden volgens die slaaptips? Maar die van ons drinkt 5 x 150 ongeveer om de 4 uur overdag. Dat is dus niet mogelijk als je die slaapschema's volgt / als je baby die slaapschema's volgt. Of mis ik dan iets?

3 jaar geleden

Reactie op An_1992

Wat ik niet zo goed snap als ik lees over schema's, wakkertijden en dutjes ...
Ik begrijp wat je bedoelt....tis denk ik ook een gemiddelde....en de meeste kindjes zijn savonds in het begin ook langer wakker dus misschien zo dat je dan wel uitkomt? Ik durf het niet te zeggen.... Maar die vraag zou je wel kunnen stellen op woensdag in de Q en A op insta wat zij altijd houden!

3 jaar geleden

Reactie op Wallie

Ik begrijp wat je bedoelt....tis denk ik ook een gemiddelde....en de meeste ...
Ja dat ga ik misschien wel doen want ik ben wel benieuwd. Ik hou echt uren op een dag over op die manier namelijk. Niet dat we hier in zo'n strak schema zitten hoor.. soms slaapt hij 3x 3 uur overdag en soms 6 x 30 minuten 馃槀. En na 30 minuten slaap kan die natuurlijk nooit anderhalf uur wakker blijven. Maar ben toch benieuwd en vind het wel leuk om mij in te lezen in 'de ideale' schema's mocht het ooit zo ver zijn. Maar valt mij op dat de meeste slaapschema's dus niet aansluiten op voedingsschema's. Tenminste niet op ons voedingsschema. Misschien is het meer gebasseerd op mensen die borstvoeding geven aangezien die baby's (volgens mij) meestal vaker eten op een dag.

3 jaar geleden

Reactie op Wallie

Ik begrijp wat je bedoelt....tis denk ik ook een gemiddelde....en de meeste ...
Ik lees nu op hun instagram pagina dat ze bij een baby van 10 weken uitgaan van een bed tijd tussen 18.00 en 18.30. Ik vermoed dat ze uitgaan van een wakker tijd rond 7.00 dus dan hoef je overdag maar 11 uur te overbruggen. Ze gaan bij 10 weken uit van 5 uur aan dutjes. Dus met 4 x anderhalf uur wakker erbij kom je inderdaad op 11 uur overdag. Dus ik snap nu volgens mij hun ideale schema. We zullen morgen eens aan onze baby gaan voorleggen of hij het ook ziet zitten 馃槀馃檲