19 Reacties
2 maanden geleden
Mijn oudste is ook heel slank, bij haar pasten de broeken van name-it erg goed. Ook sommige leggings van next en die kun je gerust een maat kleiner bestellen (next direct is goedkoper als via zalando!).
Of hema broeken met zo'n elastiek waarmee je de tailleband kan verstellen van binnen.
2 maanden geleden
Name It inderdaad!
Onze dame had tot anderhalf juist hele brede heupen en een grote bips, dus die zat qua broeken altijd minstens 1 maat groter en dan met de pijpen omgeslagen. Nu schiet ze de lengte in en wordt ze qua bouw ineens veel dunner, dus wij hebben maar een stapel broeken van vorig jaar uit de kast getrokken die ze vorig jaar ook al droeg maar waar ze nu echt goed in past. Misschien dat dat voor jullie ook een optie is?
En als het je stijl is, merken als Duns en Maxomorra hebben hele chille tuinbroeken met kekke printjes. Ze vallen wel groot, je kan makkelijk 1 maat kleiner nemen. Staat ook veel op Vinted.
2 maanden geleden
Reactie op Ryrywire
Name It inderdaad!
Onze dame had tot anderhalf juist hele brede heupen en ...
Ze draagt nu broeken in maat 86, wat eigenlijk voor 18 maanden is (ze is nu 2). En die broeken zijn nu al flink te kort en tegelijk veel te breed 🙉
Ik de zomer werkt dit wel trouwens, een korte broek wordt niet snel te kort.
Niemand ervaring met riemen of bretels?
2 maanden geleden
Reactie op Pufje94
Ze draagt nu broeken in maat 86, wat eigenlijk voor 18 maanden is (ze is nu ...
Geen ervaring met riemen of bretels, lijkt me ook helemaal niet lekker zitten.. name it valt goed op maat, ook qua lengte, maar is gewoon voor de smalle bouw.
Je zou ook eventueel nog kunnen kijken naar spaanse/italiaanse/Franse merkjes. Petit bateau is volgens mij ook een 'slank' merk.
En anders jurkjes met maillots, of leggings 🤷🏼♀️
2 maanden geleden
Hier ook een dun meisje, Qua lengte zit ze in maat 86 zitten, maar dat valt veel te ruim en broeken zakken af. Ik ben in de herfst/winter fan van silly silas, een soort maillot met bretels. Zeker met een lekkere dikke trui erbij, ik hou ervan 😍. Ze past nu overigens nog steeds maat 74/80, komt omdat het nog wat meerekt, dus een maatje gaat lang mee. Verder draagt ze broeken in maat 80, dan heeft ze dus wel hoogwater. Ik doe er dan leuke sokken onder of juist eroverheen.
2 maanden geleden
Heb je dit ook met leggings? Ik heb bij onze dochter (die ook supersmal is) eigenlijk tot de 4 jaar voornamelijk leggings, salopettes en kleertjes met maillots laten dragen. Name it wat hier genoemd wordt, viel voor haar veel te groot. Zit wel zo’n verstelbare band in, maar die moest ik zo ver aantrekken, dat het niet lekker meer zat. Ze is pas echt met 4 ongeveer anders qua bouw geworden, nog steeds heel smal, maar kan nu meer echte broeken dragen. Noppies en Yourwishes vind ik wel kleiner vallen, en smaller. En anders misschien kijken of je iemand kan vinden die het een tikkie versteld. Riemen zo klein vonden wij niet fijn, ook geprobeerd. Drukte dan heel erg op haar buik. En losser zakte het weer af. Gekocht in Spanje, daar valt alles wat kleiner.
2 maanden geleden
Dank voor alle ideeën en tips! Name it hebben we wel wat van, maar ook daar zit dé broek nog niet tussen.
Ik denk dat ik me ook maar wat meer moet focussen op wat wel kan: jurk + maillots past altijd. Leggings en tuinbroeken gaan ook al beter. Legging maak ik ook eenvoudig zelf, dus op maat, misschien moet ik maar even een middagje gaan zitten voor een nieuwe stapel :)
2 maanden geleden
Reactie op Pufje94
PS vinden jullie het "bijhouden" van de kledingkast ook best een flink karw ...
Hahaha jazeker! Maak het voor mezelf wel voortaan makkelijker door alles wat eruit gaat gelijk op Vinted te zetten. Voor dat geld koop ik dan weer nieuwe kleertjes, of in de winkel, of nieuw op Vinted. Want voor 2 kids een complete garderobe shoppen incl schoenen is toch wel reteprijzig. Had dit met met de oudste mazzel dat ze zeker nog de helft van vorige winter past.
2 maanden geleden
Reactie op Pufje94
Hou op schei uit 😂 ik heb ook nog zoveel van de oudste en ook dat is elke keer uitzoeken wat de jongste dan aan kan en wat bij haar past, want het zijn zulke verschillende meiden!
2 maanden geleden
Reactie op Pufje94
Ik vind dit eigenlijk de eerste fase waarin me dit meevalt haha. Wij hadden dus een flinke baby die nu pas echt de lengte in gaat, dus ze past alle herfst/winter kleertjes van vorig jaar nog 😂 (maar nu goed dan, zonder de mouwen/pijpen om te slaan)
2 maanden geleden
Reactie op Caatje013
Hahaha jazeker! Maak het voor mezelf wel voortaan makkelijker door alles wa ...
Ik maak er ook een beetje een sport van om alles 2ehands te kopen, dus ik maak het mezelf ook niet per se makkelijk 😜
Gelukkig past ze nu ook nog wel wat dingen van vorig jaar
2 maanden geleden
Babystyling valt erg smal! Bij onze zoon zit dit echt fantastisch, maar ze hebben geen jeans.