7 Reacties

2 maanden geleden

Ik volg even. Mijn dochter heeft hetzelfde, valt alleen in slaap als ik erbij zit en komt snachts rond 1u naar ons toe om bij ons te liggen. Als ze slaapt en ik puf heb, leg ik haar terug, maar dan komt ze rond 5u weer naar ons toe. En dat al maanden lang. Ik wil eigenlijk niet dat ze bij ons in bed komt slapen, maar als ik met haar terug naar haar kamer ga, moet ik erbij blijven tot ze slaapt. Anders komt ze direct het bed weer uit. En voordat ze slaapt kan zo 1-1,5u duren. Dat vind ik niet tof op de grond naast haar bed, midden in de nacht. Een oplossing weet ik nog niet helaas

2 maanden geleden

Reactie op MomOfL

Ik volg even. Mijn dochter heeft hetzelfde, valt alleen in slaap als ik erb ...
Alsof ik het geschreven heb :(. Ik zit op dit moment ook voor haar kamer op de grond. (Niet meer naast haar in bed maar ze ziet me wel). Al langer dan een uur. Als ze tijdens bedtijd slaapt, slaapt ze even diep tot ze wakker wordt. De overige slaapjes is ze zo snel wakker pff..

2 maanden geleden

Reactie op bbssrr

Alsof ik het geschreven heb :(. Ik zit op dit moment ook voor haar kamer o ...
Pittige tijden... Wel herkenbaar hoor. Soms zat ik er een uur naast, dacht ik echt dat ze zeker 10min sliep, ging ik zachtjes weg en nog voordat ik bij mij deur was, stond ze al achter me. Hoe dan? Je bent al wel verder dan mij ;) Ik mag wel op de grond (kleed) liggen naast haar bed, maar af en toe moet ze me even voelen en anders komt ze er direct uit.

2 maanden geleden

Reactie op MomOfL

Pittige tijden... Wel herkenbaar hoor. Soms zat ik er een uur naast, dacht ...
Nou ze sliep uiteindelijk om 23.23.. om weer bij mn bed te staan om 23.37. Ik hoop dat we tips krijgen van ouders waarbij het slapen wel goed gaat.. Jij kan misschien een zitzak of matrasje er naast zetten? Ik weet niet of je dat wel wilt. Ik zelf wil dat niet maar is wel mn plan B mocht het zondag nogsteeds zo gaan ;/. Ik heb nu verteld dat ik erg veel pijn heb van het zitten op de grond (geen leugen) en dat ik naar mn bed toe ga. De deuren staan open. Als er wat is, mag ze roepen naar me maar niet uit bed komen. Hoe lang zou ze het volhouden?

2 maanden geleden

Ik worstel hier ook mee. Ik ben nu een week bezig om haar aan te leren dat ze in slaap moet vallen, zonder mij in de kamer. Ik heb geen avonden voor mezelf want het kan zo 1,5-2uur duren voor ze in slaap valt. Het werkt nu als ik haar via de babyphone toespreek en een liedje zing. Dan zit ik in ieder geval in de woonkamer en niet meer naast haar. Ze is nu een aantal keer zelfstandig in slaap gevallen op deze manier maar het gaat heel moeizaam, duurt nog langer voor ze in slaap valt en en ze komt vaak uit bed. Ik ben benieuwd of er andere tips zijn.

2 maanden geleden

Reactie op Lucysmom

Ik worstel hier ook mee. Ik ben nu een week bezig om haar aan te leren dat ...
Wat fijn dat je al een stap verder bent. Mijn enige tip voor nu: niet opgeven, hou vol! Ik hoop dat het binnen een paar dagen veel beter gaat.

vorige maand

Onze dochter valt ook niet zelfstandig in slaap, maar sinds ze geen middagdutje meer doet slaapt ze meestal wel binnen een kwartier dus erbij blijven vind ik niet zo erg. Ze slaapt ook niet door, maar in de nacht valt ze meestal ook wel snel weer in slaap. Wat wij hebben gedaan om het voor onszelf makkelijker en comfortabeler te maken is een 1.20 bij 2 meter bed kopen voor de peuter, zodat we zelf comfortabel bij haar kunnen liggen. Vaak maakt 1 van ons ook de nacht af daar, als mijn dochter na 4u wakker wordt.