27 Reacties
één jaar geleden
Wat vaseline op de huid smeren zodat het niet rechtstreeks op de huid schuurt?
één jaar geleden
Als het om het totaal van zo’n pakje gaat en geborgenheid in z’n algemeen heb ik de volgende tips:
- rolletje (van bv deken) onder de beentjes
- pittenzakje oid op de buik
- doekje op de ogen
- slaapzak of inbakerdoek
- met inslapen zachtjes druk op t voorhoofd geven met je hand
- voor goed doorslapen gebruik ik een apparaatje met ruis geluiden
één jaar geleden
Reactie op npj1986
Is t wel van de capuchon? Of is het mogelijk berg?
Ze heeft ook wat berg, maar dat zit wat hoger en niet op die plek. Zit schuin boven dr slaap
één jaar geleden
Reactie op Wilkas
Als het om het totaal van zo’n pakje gaat en geborgenheid in z’n algemeen h ...
Thanks voor de tips! Heb ook al een puckababy slaapzak, maar helaas onvoldoende resultaat, haha. Wellicht kan ik een opgerolde hydrofiel bij dr hoofdje doen?
één jaar geleden
Ik lees alleen maar stikgevaren.. Ben ik de enige? Mijn kindje begint nu op haar zij te draaien, ik krijg het al benauwd bij de gedachte dat ze een capuchon zou hebben waar ze per ongeluk in draait en stikt..
Een hydrofiele doek bij haar hoofd kan ze ook pakken, over zich heen trekken/ in draaien en in stikken...
Ik zou hierin professioneel advies vragen zodat je kindje wel veilig kan slapen.
één jaar geleden
Reactie op Clarakoe
Ik lees alleen maar stikgevaren.. Ben ik de enige? Mijn kindje begint nu op ...
Skipak is heel erg stijf, kan ze niet in draaien (sowieso is ze echt nog niet bezig met rollen) en met hydrofiele doeken, dus eventueel klein doekje, is luchtdoorlatend, dus zou oke moeten zijn? Heb zelf ook wel gedacht over stikgevaar uiteraard! Maar kan me ook met geen mogelijkheid bedenken hoe ze in hemelsnaam in dit skipak zichzelf zou kunnen verstikken... vooral met haar huidige ontwikkelingen, ze ligt er als een zeester bij 🤭
één jaar geleden
Reactie op Babyopkomst24
Skipak is heel erg stijf, kan ze niet in draaien (sowieso is ze echt nog ni ...
Hydrofiele doeken zijn niet goed lucht doorlatend. Dat is ook de reden dat je je kinderwagen niet mag afdekken (van de zon) met een hydrofiele doek.
Toch zou ik het cb ofzo vragen om advies.
Mijn zoontje van 2 slaapt met een slaapzak aan en ligt vaak met z'n hoofdje tegen de bovenkant of zijkant van het bedje, waarschijnlijk om dezelfde reden; geborgenheid.
Is dat nog een idee?
één jaar geleden
Reactie op Clarakoe
Hydrofiele doeken zijn niet goed lucht doorlatend. Dat is ook de reden dat ...
Hm, wellicht kan ik dr idd iets meer richting de zijkant van dr ledikantje leggen. Snachts slaapt ze nog in zo'n mozesmandje en is het allemaal geen probleem om alleen de puckababy te hebben, waarschijnlijk ook omdat dat uit zichzelf al meer geborgen voelt doordat het klein en ''afgesloten' is
één jaar geleden
Reactie op Clarakoe
Als de zijkanten niet dicht zijn natuurlijk 🤣
Mijn grootste angst is dat ...
Haha nee, daar zitten spijlen 😉
één jaar geleden
Reactie op PaulineD.
Ohh wij gebruiken ook zo’n ski pakje waar hij net een zeester in lijkt. Wel ...
Hoii, ik heb vandaag een Fedde en Kees slaapzak gehaald (eczeem werd echt heeel erg, dus kosten nam ik even voor lief). Net legde ik dr op bed en ze was zo stil, dat ik even ging kijken of ze al sliep, maar ze lag heel rustig te liggen en ik kreeg een grote glimlach (nog nooit op die manier gebeurd). Toen ik wegliep ook geen kick en 5 min later lag ze heerlijk te slapen. Volgens mij geeft dit dr heel veel rust. Ik heb een klein gansje van little dutch bij dr hoofdje gelegd, ze kan er niet tegenaan draaien, voor iets kleins van geborgenheid en heb het idee dat het wel helpt! Dus wie weet kan dit ook wel bij jou werken?
één jaar geleden
Reactie op Babyopkomst24
Hoii, ik heb vandaag een Fedde en Kees slaapzak gehaald (eczeem werd echt h ...
Ik heb hem vandaag besteld ik hoop dat het voor ons ook werkt! Slapen snachts is echt een drama en mijn man heeft hem in z’n skipak in bed gelegd en toen sliep hij gewoon 5 (!) uren achter elkaar. Ik wist niet wat ik hoorde! Alleen zo’n skipak is echt te warm 🥵
één jaar geleden
Oh ik wilde dus Fedde en Kees adviseren maar zoals ik nu lees ligt jullie kindje er nu net zo bij als ons meisje 😜 onder fedde en kees slaapzak en met een knuffeltje boven tegen dr schedeltje aan.
Overdag vind ze t ook heerlijk om buiten in de reiswieg te slapen in zo'n lekker berenpakje met capuchon, voornamelijk door die capuchon heb ik t idee ja! Ook is het heerlijk dat ze dr amen niet zo gemakkelijk kan optillen en bewegen daarin. Lekker geborgen!