Hoi mama’s,
Ons zoontje slaapt vanaf het begin tot 6 maanden in zijn cosleeper en daarnaar in zijn ledikant. We hebben altijd een vast bedritme gehad en je ziet ook duidelijk dat hij dan weet dat hij naar bed gaat.
Toch als ik hem in bed neerleg en zodra ik weg wil lopen begint hij al te huilen en gaat staan. Als ik er naast blijf staan en mijn hand op zijn buik neerleg vind hij het prima. Als ik dan weer weg wil lopen gaat hij weer staan en huilen. Meestal loop ik er nu gewoon bij weg omdat ik weet dat hij binnen een paar minuten er wel mee ophoud en gaat slapen, maar toch zit het mij niet helemaal lekker. Waarom geeft hij zich gewoon niet meteen er bij neer?
Verder in de nachten slaap hij van 19:30/20:00 tot 07:00. Maar de laatste tijd dan wordt hij om 4/5 uur in de nacht wakker soms zelf nog eerder. Dan begint hij te huilen en gaat net zolang door totdat ik hem oppak en hem tussen ons inleg.
Op 1 of andere manier ben ik bang dat hij in de nacht toch iets van geborgenheid mist, waardoor hij niet makkelijk in slaap valt, maar smacht ook net die laatste uren minder moeilijk weer in slaap valt.
Ons zoontje draagt een slaapzak en als hij slapen gaat dan heb ik een nachtlampje aan. Ik dacht laatste misschien moet ik met een dekbedovertrek beginnen en geen slaapzak aan doe, zodat hij hier geborgenheid van krijgt?
Ook zat ik te denken aan een vloerbed? Ik lees hier veel over en dat kindje zich hierdoor minder opgesloten voelen en beter gaan slapen, maar ik ben bang dat ons zoontje hier de heletiid uit gaat klimmen en het juist averecht gaat werken met slapen?
Nog 1 factor die denk ik ook heel belangrijk is hij slaapt nogsteeds bij ons op de kamer. Helaas hebben we ook nogsteeds niet de mogelijkheid om hem zijn eigen kamer te geven.
Hoe kijken jullie naar deze situatie? Zijn er ouders die tips hebben of ervaring? Ik ben heel benieuwd🥰