3 Reacties

één jaar geleden

Ik kan je helaas niet helpen met tips. Wel een ervaring. Ons kleintje kon 8pp9pppnooit zelf in slaap vallen. Wij moesten hem altijd in slaap wiegen. Ik vond dat totaal niet erg. Want ik wist dat het uiteindelijk een x klaar was. En hem nog heerlijk in m'n armen te hebben, vond ik altijd wel fijn. Maar moeten we eerlijk wezen, het is een beste work out 😂 Sinds vorige week kan hij dus wel in slaap va4llen. Hoe? Geen idee. Het komt gewoon uiteindelijk vanzelf. Hij heeft je gewoon nog nodig om in slaap te komen. Dit heb ik van een Mildred. Zij is van "liefde van een moeder" podcast, maar ook is zij een slaapcoach; "Eén van de belangrijkste vragen die ik altijd krijg, is 'hoe kan ik stoppen met wiegen/voeden/knuffelen en mijn kindje leren in slaap te vallen'. Een heel normale vraag, omdat we altijd leren dat dat de enige manier is waarop een kindje ooit leert slapen. Maar wiegen en zuigen heeft een kindje keihard nodig om een (overprikkeld) zenuwstelsel tot rust te brengen. Of, om andere woorden te gebruiken, om zichzelf te kunnen kalmeren. Tot een kindje dat zelf kan (en dat is niet met zes maanden, eerder ergens richting drie jaar) vervul jij een enorm belangrijke rol om je kindje te helpen." Dus ik geef je alleen als tip mee, help je kleintje nog even. Het komt vanzelf🥰

één jaar geleden

Reactie op Livingforthemoment

Ik kan je helaas niet helpen met tips. Wel een ervaring. Ons kleintje kon 8 ...
Mooie woorden

één jaar geleden

Reactie op Livingforthemoment

Ik kan je helaas niet helpen met tips. Wel een ervaring. Ons kleintje kon 8 ...
Idd mooi verwoord. Ik volg haar ook en wat ze zegt ‘makes sense’ en haalt een groot deel van de lading eraf. In de westerse cultuur dichten we onszelf teveel ‘macht’ toe dat we dit soort dingen allemaal kunnen aanleren en controleren maar een kind leert het vanzelf als het er in de ontwikkeling/fysiologie aan toe is. We kunnen dat niet ‘aan’leren ondanks dat we denken dat wel te kunnen. Ze heeft er mooie dingen over gezegd in haar podcast. Ik volg op insta ook ‘the nurturing kind’ en ook zij is een beetje van dezelfde stijl. Het gaf mij iig veel rust en nam onzekerheid weg.