31 Reacties
één jaar geleden
Geen tips, hier is het sinds deze week ook prut met slapen. Vooral 's nachts, dan is ze uren wakker... in haar eigen bed is het huilen, in onze armen en in ons bed is het alleen maar lachen en spelen...
één jaar geleden
Reactie op Tess429
Ja dat dus! En iedereen zegt tegen mij het is een fase.. maar zeker al 3 we ...
Vermoed zelf dat het de slaapregressie is hier, ze is hier ook druk bezig met leren lopen. Volgens mij kan een slaapregressie wel 6 weken duren, al hoop ik niet dat het echt zo lang duurt...
VRIEND
één jaar geleden
Ik denk dat wij daar ook in zitten. Meneer sliep keurig door, 2 dutjes overdag. Altijd vrolijk brabbelend wakker worden. Nu: overdag moeizamer in slaap komen, bij wakker worden direct krijsen. In de avond, ene dag snel in slaap, andere dag een uur drama. Of hij komt 1 of 2 keer in de nacht, of hij is om 4.45 klaar wakker. Hopelijk duurt t geen 6 week, ben na een week al gesloopt pfff
één jaar geleden
Onze dochter is van 12 september, wij zitten hier nu ook vol in. Op de opvang inderdaad wel prima, maar thuis echt niet. Dutjes al de hele week een drama, en vanavond zijn we ook een paar uur langer bezig geweest (terwijl ze normaal echt super goed slaapt juist, dus dit is uitzonderlijk voor ons).
Maar, daarentegen, begin ik vandaag ook echt te merken dat ze mentaal en fysiek ineens een enorme groeispurt heeft. Kleertjes passen ineens niet meer, ze beweegt ineens veel makkelijker en soepeler, maar ook qua spelen met ons is ze ineens super scherp, snapt ze ineens dingen die ze een week geleden echt nog niet snapte. Er gebeurt zo ontiegelijk veel in dat kleine lichaampje, geen wonder dat alles even anders gaat. Het gaat vast snel genoeg weer over.
één jaar geleden
Hoe gaat het bij iedereen? Hier nog steeds onrustig, overdag gaat over het algemeen wel oke, slaapjes zijn in totaal 2 a 2,5 uur, maar de avonden en nachten zijn nog steeds drama. Ze wordt sowieso elke nacht wakker en is dan zeker wel 2 uur wakker. Hoop dat er wat licht aan het eind vd tunnel komt 🥲
één jaar geleden
Hier ook nog drama ‘s nachts. Ze wordt ‘s avonds vaak wakker en is dan heel verdrietig, in de nacht ook vaker wakker en dan moeilijk te troosten en in slaap te krijgen. Ze eindigt dan vaak tussen ons in en wil dan héél dicht bij mama zijn. Liefst zo veel mogelijk fysiek contact en anders best overstuur. Sowieso wordt ze tussen ons in vaak wakker en huilt ze weer. Ook wil ze ‘s avonds en ‘s nachts veel aan de borst en als ze dat niet “krijgt” dan wordt ze heel verdrietig en boos. Herkenbaar?
VRIEND
één jaar geleden
Hier wat beter (mag ook wel, het duurt nu al een week of 4 a 5🙃). Vannacht zelfs gewoon geslapen van 19.45 tot 6,00 zonder gebrul 🥳 maar er zit dus verbetering in, slapen overdag al weer beter en iig in de avonden geen gehuil meer.
één jaar geleden
Hier ook, ze slaapt savonds wel in haar eigen bedje, maar zodra ze wakker is geworden tussen 23:00 uur en 03:00 uur weigert ze verder te slapen in haar bedje. Ze valt in mijn armen in slaap, maar schrikt wakker als ik haar wegleg. Vannacht weigerde ze überhaupt om weer te gaan slapen, pas tussen ons in kwam ze tot rust. 🤷🏻♀️ hoop op (wederom) een fase!
één jaar geleden
Hier echt precies hetzelfde verhaal, inclusief dat mevrouwtje op de opvang voorbeeldig slaapt..
Vannacht was ik zo moe dat ik haar maar heb laten huilen. Wel in de gaten gehouden welke huiltjes ze had, maar er was niks dramatisch. Na een half uurtje viel ze weer zelf in slaap. Daarna nog een keer wakker maar toen viel ze na 10 minuutjes huilen weer in slaap.
Ik voel me er nu wel schuldig over maar ik ben ook gewoon op..
Wat helpt snachts (als ik haar er wel even uit haal) is schone luier, evt klein flesje melk, even bij me en dan weer op haar buikje in bed leggen met een hand op haar rug of haar handje vasthouden. Tot ze echt echt slaapt en dan kun je heel langzaam je hand weghalen en naar je bed sluipen....
één jaar geleden
Reactie op Seppe88
Hier ook nog drama ‘s nachts. Ze wordt ‘s avonds vaak wakker en is dan heel ...
Verdrietig en boos ja! Pfff krijsen en kamikazepiloot! Ze gaat staan en laat zich gewoon achterover vallen in haar bedje, dan knalt ze met haar hoofd tegen de spijlen en is het nóg harder huilen.. en dat blijft ze doen tot je haar oppakt! Vervelende gewoonte die ze zichzelf heeft aangeleerd. Ik kan het niet aanzien.. ik probeer haar nu vast te houden zodat ze niet valt maar niet uit bed te halen.
één jaar geleden
Oef, blij te lezen dat ze nog mama’s zijn die moeilijkheden hebben… volgens onze omgeving zou ze al lang moeten doorslapen… onze meid is bijna 15 maand en haar slapen ‘s nachts is vreselijk geworden. Ze begint meestal tussen 11 en 12u en het is echt krijsen zodat je niet anders kan dan haar uit bedje nemen. We geven flesje en wiegen maar ze blijft klaarwakker tot rond 2 of 3u… en dan kan ze meestal weer slapen 🫣 soms wordt ze nog eens wakker rond 5a 6u maar echt krijsen dan direct en terug moeten we haar uit bedje nemen en wiegen…
De nacht is terug gebroken dus heel lastig om dan ‘s ochtends uit bed te komen 🫣
Ik dacht eerst door koude maar deze nacht verwarming hoog gelaten en dat heeft niets van verschil gemaakt dus ik denk nu eerder richting nachtmerries of slaapregressie….
Hopelijk duurt deze sprong niet te lang 🫣
Zijn er al mama’s die beterschap ervaren intussen?
één jaar geleden
Reactie op LiekeG
Ik lees overal dat kinderen van 14 maanden nog niet bang kunnen zijn in het ...
We proberen deze nacht ook eens een klein lampje… wie weet 🤷♀️
één jaar geleden
Lampje heeft hier niet gewerkt, ze was wakker om 22u en dan van 24u tot 4u 🫣 en dan deze ochtend wel tot bijna 9u uitgeslapen… morgen moet ze naar de crèche dus zal ze er toch vroeg uit moeten 😔
We duimen voor een beter nacht, mss ook eens een tshirt leggen bij haar deze nacht 😉 ik kan maar proberen