9 Reacties

één jaar geleden

Hier exact hetzelfde! Was al een draadje gestart over 2 naar 1 slaapje maar denk echt dat dit een sprongetje is… hopelijk snel voorbij

één jaar geleden

Wat als je hem ‘s ochtends wat korter zou laten slapen ipv 1,5 uur? Dan bouwt hij wat meer slaap op voor de middag. Ik weet iig dat slaapcoaches dat adviseren, op deze leeftijd ongeveer 30 min in de ochtend en dan 2 uur in de middag. Is natuurlijk per kindje verschillend hoor!

één jaar geleden

Reactie op Bloem____

Wat als je hem ‘s ochtends wat korter zou laten slapen ipv 1,5 uur? Dan bou ...
Ja hoor ik inderdaad vaker. Maar moet je een slapend kindje wakker maken? Hebben de slaap dan nodig denk ik. Blijft zoeken😊

één jaar geleden

Reactie op ABDD

Ja hoor ik inderdaad vaker. Maar moet je een slapend kindje wakker maken? H ...
Wij kregen ook het advies wakker maken na 45 min zodat ze s middags langer ging slapen. Ik had er een hard hoofd in, maar over het algemeen slaapt ze nu langer. Ik zou het gewoon een weekje proberen. Wie weet helpt het.

één jaar geleden

Reactie op ABDD

Ja hoor ik inderdaad vaker. Maar moet je een slapend kindje wakker maken? H ...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook zo in sta, geen slapend kind wakker maken. Nu maakt t wellicht wel uit wanneer je dat doet. Je merkt als je kind van de ene naar de andere cyclus gaat want dan zit er wat meer beweging in. Dat is t moment waarop ze het lichtste slapen en dat heb ik ook weleens eerder gedaan toen hij langer dan 3 uur neigde te gaan slapen. Dat was voor dat moment wel iets teveel van het goede. Maar zomaar een kind wakker maken doe ik ook niet maar goed, heb ook geen idee hoelang dit middag terror momentje blijft bestaan… want dan is t wellicht wel de moeite waard eens te proberen.

één jaar geleden

Onze meid sinds er paar daagjes smiddag ook niet in slaap te krijgen. Ik denk ook aan sprongetje.

één jaar geleden

Hier ook een klein jongetje die niet slaapt.. ik heb het los gelaten want ik werd te gefrustreerd 😅. Sinds 2 dagen slaapt hij een uur smiddags dus we gaan de goeie kant op.. Zal wel slaapregressie zijn 😴😵‍💫

één jaar geleden

Ik maak mn dochter wel wakker. Mn zoontje was een ramp met slapen en ik volgde hem.. totdat ik een ritme aanhield.. daar deed hij t veeel beter op.. mn dochtertje is prima te pas en dan slaapt ze smiddags iig nog.. anders is t zo n lang eind tot aan bedtijd. Dat vind ik dan meer zielig, want dan raakt ze oververmoeid