6 Reacties

één jaar geleden

Wij we maken hem gewoon wakker. Vaak heeft hij zn rust moment dan nog in de auto en doen hem s avonds halfuurtje eerder naar bed.

één jaar geleden

Heel herkenbaar haha. Wij laten hem altijd slapen en verzetten de afspraak of komen wat later. (Tenzij het natuurlijk verplichte afspraken zijn, zoals werk enz). Maar zoals met sociale afspraken, laat ik ons kleintje gewoon lekker slapen. Onze vrienden en familie begrijpen dat wel en vinden dat niet erg. Niet dat dit vaak voorkomt, maar als dit gebeurd, dan doen we het zo. Voor je eigen plezier je kleintje minder laten slapen, vind ik zelf niet kunnen. Aangezien slaap erg belangrijk is. Als het niets anders kan (zoals verplichtingen), dan is dat zo. Maar voor eigen plezier, kunnen er nog wel dingen aangepast worden. (<- vind ik) Maar zo heeft iedereen zijn eigen mening en is niks fout. Je kent je eigen kindje het beste en alleen jij weet wat wel of niet kan 😊🫶🏻

één jaar geleden

Hangt heel erg van de afspraak af. Bijv een verjaardag is vaak toch "welkom vanaf x uur". Dan zou ik haar wel even laten liggen. Maar als ik echt wil/moet gaan, dan wakker maken. Hangt er ook vanaf hoe druk de verdere week is (geweest), en of ze algemeen wel/ niet lekker in haar vel zit.

één jaar geleden

Dat ligt er aan wat je zelf wilt en hoe je er in staat. Hier, bij ons thuis, draait het leven niet alleen om ons kind. Misschien hard gezegd, maar echt. In ons leven zijn onze kinderen een verrijking, geen “beperking”. (No offence, iedereen doet het op zijn manier, ziet het anders, geen goed en fout) We zorgen er altijd voor dat ze genoeg rust krijgen en kunnen slapen, zo veel ze nodig hebben. Maar dingen die wij hebben gepland, gaan vrijwel altijd door. Soms is het even schakelen als ze niet slapen zoals wij hadden bedacht. Maar eigenlijk lukt het altijd. Onze kinderen kunnen overal slapen en we zijn gezegend met auto-slapers. Ze pakken als het moet altijd de nodige tijd in de auto, buggy of draagzak. Soms zeggen we het wel af. Als ze te moe zijn, ziek zijn, of niet lekker in hun vel zitten, of als andere dagen ook al drukker waren. Want dat vinden wij wel erg belangrijk. Die balans hebben. En als we hebben afgesproken bij familie of vrienden nemen we bijvoorbeeld altijd een campingbedje mee. Dan kan er altijd geslapen worden als dat nodig is, want iedereen heeft wel een kamertje apart. Dus.. Wat vind je fijn. Hoe is je kind? Wat vind je partner?

één jaar geleden

Zoveel inzichten, bedankt voor al jullie reacties! Ik weet zelf nog niet zo goed hoe ik erin sta. Onze dochter was altijd mega punctueel, dus dan wisten we gemakkelijk dat we bvb om bepaalde tijden konden afspreken met vrienden. De afgelopen weken slaat ze steeds vaker een dutje over, of wil ze ineens veel eerder of lager slapen. Ze slaapt verder wel goed hoor, alleen een stuk minder voorspelbaar dan eerst, dus dat is voor ons echt even schakelen. Vandaag had ik bijvoorbeeld om 4 uur afgesproken met een vriendin. Normaal kon dat qua dutje dan perfect. Nu ging ze alleen pas om kwart over 3 slapen. Ik weet voor mezelf dan niet zo goed wat handig is. Voelt echt een beetje als een domme vraag om te stellen, maar ik merk dan dat we hier als ouders totaal geen ervaring in hebben opgebouwd en dat ik me daar een beetje onzeker over voel 🙈 Uiteindelijk heb ik haar om 4 uur wakker gemaakt, een tussendoortje gegeven en zijn we daarna die kant op gegaan. Niet heel lang gebleven, maar toch fijn dat we zo even zijn gegaan. Ik denk dat we gewoon nog wat meer op deze manier moeten ervaren om erachter te komen wat precies voor ons werkt :)

één jaar geleden

Het ligt eraan: de dag, aan mijn dochter’s mood, het type afspraak, met wie ik afspreek, hoe graag ik het zelf wil en hoe erg het is als we later komen en dan maak ik de beslissing😊 Niet zwart wit maar gewoon per keer aankijken