23 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Ro2020
Kraanwater kan je daar gewoon drinken, ijsblokjes daarvan dus ook.
Waarom m ...
Sla/rauwkost ivm wassen las ik online ergens en kazen ivm gepastauriseerd of niet :) eigenlijk dus om dezelfde reden als in Nederland
4 jaar geleden
Reactie op Ro2020
Kraanwater kan je daar gewoon drinken, ijsblokjes daarvan dus ook.
Waarom m ...
En kraanwater in Spanje bevat meer chloor als ik het goed heb, vandaar dat ik daar toch op let
4 jaar geleden
Reactie op Ro2020
Ja klopt, maar wel veilig om te drinken. Maar niet erg lekker.
En de rest v ...
Oe heerlijk! Geniet van je vakantie :)
Ik dacht veel te kunnen vinden via Google maar helaas vandaar het topic
Ijsklontjes en water kwamen naar boven door het chloor
Ijs omdat in schep ijs veel bacteriën kunnen zitten, maar dat is denk ik in NL net zo een grote kans en hetzelfde met sla/rauwkost
4 jaar geleden
Geen sardines, bocorone's, zoals ik las geen garnalen dus ( pil pil )
Allioli heb ik wel gegeten die niet uit het gele bakje kwam. Verder lekker genieten🥰 en alles met mate eten en gevarieerd 🤗
4 jaar geleden
Reactie op Clarakoe
Ja die gele bakjes. Maar met uit eten niet.
Tegenwoordig in restaurants maken ze allioli niet meer met rauw ei. Ze nemen dat risico niet. Maar je kan het gewoon even vragen.
Voor de rest is het precies zo als in Nederland hoor.
Ook geen probleem met kraanwater of ijsblokjes.
4 jaar geleden
Dit geldt niet per se voor Malaga/Spanja specifiek, maar ik zou in het buitenland ook alert zijn op 'alcoholvrije' dranken. De regels zijn daar wel eens minder streng dan in Nederland, dus als een drankje in het buitenland geproduceerd is kan er bijvoorbeeld zomaar 0,5 procent alcohol in zitten..
Veel plezier verder!
4 jaar geleden
Reactie op Embarazada
Dit geldt niet per se voor Malaga/Spanja specifiek, maar ik zou in het buit ...
Ja klopt inderdaad! Vb de Mahou sin alcohol (zonder alcohol) bevatte juist wel alcohol! De 0,0% niet.
Al mag inderdaad alcoholvrij bier nog steeds max 0,5% bezitten. Ook in Nederland.
4 jaar geleden
Misschien niet gerelateerd aan voeding: ook al ben je misschien nog niet zo ver zwanger dat je niet meer zou mogen vliegen, toch goed om een document mee te hebben met je uitgerekende datum. Ik vloog nog met 25 weken, maar ze wilden wel graag dat even checken (blijkbaar zag ik er erg zwanger uit? 😅)
4 jaar geleden
Ik was 2 maanden geleden in Malaga. Het is als zwangere in de lokale keuken niet heel makkelijk daar omdat er veel jamon iberico, tonijn, garnalen en steak gegeten wordt. Je hebt ook veel inktvis, dat heb ik wel gegeten. En nou ja, je kunt natuurlijk altijd paella met kip krijgen. Er wordt ook veel met ei gedaan (veel omelet-achtige dingen).. ik hou daar niet zo van, maar het is wel een optie als ze 'm goed doorbakken. Verder moet je gewoon met de standaard dingen rekening houden.
Wat betreft alcohol, inderdaad wat iemand voor mij al zei: 0.0% is altijd echt alcoholvrij, "alcoholvrij" is dat niet altijd (mag tot max 0.5% inzitten en nog steeds alcoholvrij heten), maar dat is in Nederland hetzelfde.
4 jaar geleden
Ook opletten met zwembadwater. Zeker niks inslikken want het zit vol bacteriën , ik ben sinds een week terug met een maag en darmontsteking 😩 veel plezier !
4 jaar geleden
Ik kom daar net ook van terug .. en misschien heel slecht maar buiten het geen alcohol en rauw vlees enzo heb ik er eigenlijk niet echt bewust naar gekeken of gevraagd. Niets over gepasteuriseerde kaas, rauwkost, sausjes, ijs, etc 🙈 vandaag controle gehad bij de verloskundige alles was perfect en ben zelf ook gezond gebleven!
Ik zou niet anders doen dan dat je gewoon in Nederland doet en lekker genieten van je vakantie!!
4 jaar geleden
Reactie op ~TMSVS~
Ik kom daar net ook van terug .. en misschien heel slecht maar buiten het g ...
Oh ja, dat wilde ik nog zeggen: ik zou qua ijsblokjes en zo zeker niet al te panisch doen. Het water uit de kraan vind ik gewoon smerig en heeft veel chloor dus daar zou ik flessen voor kopen, maar om ijsblokjes e.d. zou ik me niet druk maken. Ten eerste worden die vaak sowieso al van fleswater gemaakt (zodat je de chloorsmaak niet in je drankje krijgt) en zelfs als dat niet zo is, het gaat in de tijd dat je je drankje drinkt echt maar om hele kleine hoeveelheden. Rauwkost e.d. heb ik ook gewoon gegeten. Natuurlijk is het altijd maar hopen dat ze het allemaal goed gewassen hebben, maar dat is in Nederland net zo. Spanje is wat dat betreft gewoon een EU land met inspecties en regels.
Bij de aioli zou ik het wel even navragen, maar de meeste restaurants werken niet met rauw ei, zeker in die warme landen. Zij willen namelijk ook niet dat je een voedselvergiftiging krijgt :p