20 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb ook zulke aders maar zijn wel spataderen. Maar liever 10x teveel nakijken dan 1 x te weinig.

3 jaar geleden

Is spatader. Ik laat me na bevalling opereren. Steunkousen dragen idd. En melden gynaecoloog. Trombose begint voornamelijk met pijn aan de kuit, zwelling voet, of achterkant knie. Ik had dit ook, nog 3x erger of bij u. Door zwAngerschap meer bloed, hormonen, verhoogde druk. Leuk toch allemaal

3 jaar geleden

Tip: in douche koud koud koud koud water op benen sproeien. Avond ijszakje😘

3 jaar geleden

Reactie op Familyof4

Is spatader. Ik laat me na bevalling opereren. Steunkousen dragen idd. En m ...
Het is niet extra dikker of rood, alleen echt de ader die zeer doet als je op staat

3 jaar geleden

Reactie op Familyof4

Tip: in douche koud koud koud koud water op benen sproeien. Avond ijszakje� ...
Thanks!

3 jaar geleden

Reactie op Marietjepietje

Ik heb ook zulke aders maar zijn wel spataderen. Maar liever 10x teveel nak ...
Ja dat vind ik dus ook.

3 jaar geleden

Dit is mijn kuit. Ik heb ook van die blauwe/paarse vlekken op het bovenbeen zoals bij je wijsvinger op jouw foto. Wat mij helpt is dat mijn partner soms ze masseert. Dat verlicht bij mij soms de pijn. Ik heb ze opgelopen door mijn beroep. Hele dagen staan/lopen is niet bevorderlijk. 🙈

3 jaar geleden

Dit is mijn kuit. Ik heb ook van die blauwe/paarse vlekken op het bovenbeen ...
Ik werk niet. Dus geen idee hoe ik ze gekregen heb. Het zit ook alleen links. Thanks voor de tip

3 jaar geleden

Reactie op Larissasamantha

Ik werk niet. Dus geen idee hoe ik ze gekregen heb. Het zit ook alleen link ...
Ik heb dit ook voornamelijk links. Rechts bijna niet. Die op het bovenbeen heb ik opgelopen toen ik nog een staand beroep had. Mijn vader en zusje hebben het ook, iets meer aanleg dus. In de zwangerschap heb je sowieso een verhoogde kans op spataderen. Dit komt omdat de zwangerschapshormonen ervoor zorgen dat de wand van de aderen in de benen slapper wordt.

3 jaar geleden

Ik heb dit ook voornamelijk links. Rechts bijna niet. Die op het bovenbeen ...
Nog geen staand beroep had moet het zijn. 🙈

3 jaar geleden

Ik heb ook last van de spataders en moet nu steunkousen dragen van teen tot bovenbeen. Erg fijn met dit weer ! 😂👌

3 jaar geleden

Reactie op meghankrabbenbos

Ik heb ook last van de spataders en moet nu steunkousen dragen van teen tot ...
Ja de HA adviseerde mij dit dus ook

3 jaar geleden

Ik heb dit ook voornamelijk links. Rechts bijna niet. Die op het bovenbeen ...
Ik heb het dus ook links en rechts niet. Doe jij 1 steunkous aan? Of 2

3 jaar geleden

Heerlijk he.. ik kreeg niet eens tips van HA omdat het “normaal” is.. verloskundige gaf ook aan steunkousen als het pijn gaat doen. Ik heb het alleen rechts

3 jaar geleden

De gyn belde en ik moet steunkousen aan doen.

3 jaar geleden

Hier ook enorme spataderen. Is tweede zwnagerschap ontstaan en nu dus erger.’steunkousen dragen, bedeinde omhoog en veel blijven bewegen! Lang zitten en staan vermijden. Na de bevalling laat ik ze weghalen. Succes allemaal!

3 jaar geleden

Reactie op Ess_87

Hier ook enorme spataderen. Is tweede zwnagerschap ontstaan en nu dus erger ...
Ik ook, laseren. Heeft meeste kans dat ze wegblijven. Ik dacht echt dat ik alleen was. Ik durf geen korte short aandoen of kort kleedje. Bij mij is het ook zo oppervlakkig maar nog 3 x dikker. Het is zo gênant. Ik v het gek wat het allemaal met ons lichaam doet..

3 jaar geleden

Reactie op Larissasamantha

Ik heb het dus ook links en rechts niet. Doe jij 1 steunkous aan? Of 2
Ik doe geen steunkous aan. Bij de eerste controle van de verloskundige zei ze ook dat het advies is te dragen als ik er last van krijg. Ik ben echt stront eigenwijs. Ik heb alleen af en toe onrustige benen. Zolang het niet pijn doet wil ik zo’n lelijk ding niet aan. 🙈🙈🙈🙈

3 jaar geleden

Ik doe geen steunkous aan. Bij de eerste controle van de verloskundige zei ...
Begrijpelijk, al helpt het wel erger voorkomen. Ik kan ze helaas niet uitdoen want na een half uurtje kan ik al niet meer op mijn benen staan van de pijn

3 jaar geleden

Reactie op Ess_87

Begrijpelijk, al helpt het wel erger voorkomen. Ik kan ze helaas niet uit ...
Bij pijn zal ik zo’n ding wel aandoen. Ik moet van m’n partner sowieso dat ding al weg laten halen aangezien ik er voor de zwangerschap al regelmatig onrustige benen van had. Zolang het nog geen volledig blauw smurfen been is probeer ik m zo lang mogelijk weg te houden. 🙈