12 Reacties

één jaar geleden

Wij geven een korstje zo lang als de volledige lang van het brood in z’n hand en dan zuigt hij daar op. Zo belandt ongeveer 3% in z’n maag en 97% tussen de bank en onder je sok. Echt super! 👍

één jaar geleden

Wij geven een boterham zonder korstjes in kleine stukjes. Je ziet hem dan echt op zijn manier kauwen. Hij vind het heerlijk. Wat fruit en groente betreft zo'n 6 ijsblokjes. Eet hij met gemak op en is altijd boos als het op is. Zijn nu begonnen met plusminus 200 gram groente. Eet hij niet helemaal op. Het is echt een hele goede eter net als zijn broer 😅

één jaar geleden

Hier zijn we ook aan het proberen vandaag geprobeerd met kleine stukjes en beetje boter er op. Maar helaas blijft het op zijn puntje van de tong liggen en doet mondje niet dicht. En blijft maar kokhals beweging maken als dat stukje brood naar achter verdwijnt en dan komt die er weer uit. Dus ben nog zoekende van hoe kan ik het anders aanbieden of hij is er nog niet aan toe...dus tips zijn hier ook van harte welkom dus lees graag even mee

één jaar geleden

Wij plaatsen het stukje brood ovigens meer in zijn wang dan echt midden in zijn mond.

één jaar geleden

Ik ben vorige week ook begonnen samen met de logopediste. Je maakt er kleine stukjes van eventueel met wat magerine en deze stukjes duw je met je vinger in zijn / haar wangzak tot ze een kauw beweging maken. Dan trek je je vinger terug en vaak snappen ze dan oh ik moet kauwen. In het begin kan het zijn dat ze verslikken, je zou wat melk van de fles kunnen overhouden en dit naar binnen lepelen tussen de stukjes door. Dan slikken ze vaak alles goed mee naar binnen.

één jaar geleden

Ik doe het in kleine stukjes ( 2x2 cm ongeveer?), zonder korstjes, en stop het stukje in haar wang. Dan gaat ze kauwbewegingen maken en ze heeft daar veel plezier in 😊 zo eet ze driekwart van de boterham (fijn volkoren) heerlijk op. Af en toe pakt ze zelf een stukje van het bord en propt ze in haar mond, ook dit kauwt ze keurig op. Af en toe verslikt ze zich wel wat, maar herstelt zichzelf goed door te hoesten. De eerste 2 keer heb ik wat melk in het bordje gedaan, daar het brood in gedipt voor ik het gaf, zodat het wat weker werd. Al gauw merkte ik dat dat niet nodig was omdat ze wel ging kauwen en voldoende speeksel heeft om het weg te kauwen. Dochter is morgen 7 maand, ze krijgt nu 2 weken brood.

één jaar geleden

Ik geef ook broodkorsten in haar handje. Sabbelt ze lekker op.

één jaar geleden

Ons aapje (7 maanden) geniet van eten en het liefst eet hij de hele dag warme maaltijden en fruit enz. maar met brood kan ik hem echt niet blij maken 🤨 Elke keer als wij brood eten dan stopt hij na 3 a 4 stukjes. Hij kan echt al super goed kauwen dus daar ligt het niet aan.

één jaar geleden

Ik maak een boterham en snijd deze in een kwart en zij eet dit dan ook op 😊 vindt ze heerlijk. Ze is vandaag 6 maanden en 2 dagen. We doen dit al sinds ze 5,5 maanden is.

één jaar geleden

Reactie op melson

Ik maak een boterham en snijd deze in een kwart en zij eet dit dan ook op � ...
Ik geef trouwens gewoon met korstjes. Ik lees dat bijna iedereen dat wegsnijdt 😅

één jaar geleden

Ik kan je nog maar 1 tip geven: als je brood geeft, doe het dan voor een groentenhap/fles en niet erna. Hier een stukje brood na de groenten gegeven, en meteen verslikken en kokhalzen. Wat op zich niet erg erg is, maar het hele paprikahapje kwam er samen met het broodstukje weer uit..

één jaar geleden

Wij gaam binnenkort beginnen met brood! (Mijn dochter is vandaag 6 maanden) Wij geven ook 4x 180cc, heel potje fruit (190gr) en een half potje groente (100gr) maar gaan binnenkort ook een heel potje groente geven!