11 Reacties
3 jaar geleden
Dit lijkt op carpaal tunnel syndroom, of in elk geval het begin ervan.
Er is niet super veel wat helpt. Slapen met pols braces helpt een beetje. Je armen en handen heel koud spoelen. Er zijn ook bepaalde oefeningen die je met je handen kan doen (ff googlen). En als je er 's nachts last van hebt, je armen een tijdje omhoog houden...sterkte!
3 jaar geleden
Ik heb hier onwijs veel last van en het wordt echt met de dag erger. Zodra ik wakker wordt ga ik oefeningen doen met m'n handen, gewoon langzaam open en dicht doen en vingers spreiden. Ook helpt even onder het water houden wel een beetje. Als ik in de loop van de dag even m'n handen niet gebruik, heb ik weer hetzelfde, dus probeer ze zoveel mogelijk te bewegen.
3 jaar geleden
Ja, heb ik ook. T begon zoals bij jou. Nu heb ik gedurende de dag er ook last van: stijf, tintelingen, doof gevoel, soms pijn (als ik bv schrijf..). Het komt idd door vocht vasthouden. Je vingers strekken is beter dan in een vuist houden, 's nachts ook. Na de bevalling trekt dit weer bij.
3 jaar geleden
Ik heb het ook! Had het alleen in de ochtend maar inmiddels helaas de gehele dag en vooral in mijn vingertoppen.. VK vertelde mij ook over dat tunnelsyndroom door vocht in de pols.. Er lijkt niet heel veel aan te doen
3 jaar geleden
Reactie op Seol
Ik heb het ook, bij mij is het inderdaad het carpaal tunnelsyndroom. Ik sla ...
Ja, ik ook, de braces zorgen er bij mij voor dat het niet meer zo een pijn doet snachts, maar het tintelen en de gevoelloosheid gaat niet weg hierdoor. Komt indd door vocht, dus proberen minder zout te eten en voor de rest: afwachten tot de bevalling… bij mij is het zo erg dat m’n rechter vingers de hele dag slapen en links er nu ook steeds vaker mee komt…. Maar goed, bijna 38 weken, dus bijna zover, nog even volhouden
3 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties! Hopelijk gaat het weer over na de bevalling inderdaad.