9 Reacties

10 maanden geleden

Persoonlijk zou ik bij een verandering eerst kijken naar een alternatief, bijvoorbeeld een knuffeltje en die eerst tot jouw en dus dan ook haar held maken. Een andere speen overdag eens uitproberen. En als er een alternatief is om te troosten (los van jou dan) dan pas uitproberen. Ik zou dit dan eerst enkele keren met het slaapje overdag uitproberen en als dat echt goed gaat, de nacht. Jullie en haar slaap zijn heilig. Die paar weken of hoelang hier ook voor nodig is, vallen uiteindelijk ook wel mee tov de tijd die ze de spenen hiervoor gebruikt heeft?

10 maanden geleden

Aanvulling: wrs snapt een kind meer dan wij soms denken dus waarom niet uitleg geven over de speen en dat je een supergoede andere speen of knuffel voor haar hebt. Of dat ze die zelf mag uitzoeken in de winkel na de uitleg. Ik denk echt dat ze het soms beter begrijpen dan we denken.

10 maanden geleden

Wij zijn toen zij 5 maanden oud was cold turkey gestopt met de speen. Omdat het inderdaad niet goed is voor gebit en spraak. Ze was na 5 nachten de speen vergeten. Ik had toendertijd gelezen dat het geen goed idee was om het tussen de +/- 8 maanden en 2,5 jaar af te pakken omdat het in combinatie met verlatingsangst, veel te moeilijk is voor het kindje om het zonder een speentje te doen. Dus je moet het of voor 8 maanden, of na 2,5 jaar doen. Je kindje is nu 16 maanden en heel erg gehecht aan haar speentje bij het slapen. Geen tip, maar iets om te overwegen! Heel veel succes!

10 maanden geleden

Mijn zoontje van nu 3,5 is rond zijn 3e verjaardag gestopt met de bibs spenen. Inderdaad niet goed voor zijn gebit, maar het is na 2 a 3 maanden weer helemaal netjes gaan staan. Praten kon en kan hij als de beste. Konden hem toen goed uitleggen dat de speentjes weg gingen. Zijn met de speentjes naar een speelgoedwinkel gegaan, daar heeft hij wat moois uitgezocht en betaald met zijn spenen. Geen stress, ging gewoon slapen die avond. Wat ik probeer te zeggen is, volg je gevoel. Wij hebben bewust langer gewacht! Succes!

10 maanden geleden

Ze zeggen met het afleren van een speen of voor 1 jaar of na 2 jaar geloof ik. Wij zijn nu net begonnen met overdag afbouwen en leggen hem soms expres buiten het zicht neer. Dit werkt tot nu toe erg goed. Voor de nacht zou ik er ook af willen. Ons plan is dan cold turkey en dan week afzien... Na die week schijnt er niks meer aan de hand te zijn.

10 maanden geleden

Reactie op Mudz

Ze zeggen met het afleren van een speen of voor 1 jaar of na 2 jaar geloof ...
Ik dacht voor 6 maanden of na 2 jaar. Wij hebben het voor 6 maanden gedaan, heel zielig maar na 3 dagen al beter. Al slaapt ze nog steeds vrij slecht. Ze is ook niet gaan duimen om zichzelf te troosten of in slaap brengen.

10 maanden geleden

Reactie op Clarakoe

Ik dacht voor 6 maanden of na 2 jaar. Wij hebben het voor 6 maanden gedaan, ...
Oh dat zou ook kunnen. Klinkt ook wel wat logischer. Hahaha.

10 maanden geleden

Reactie op Clarakoe

Ik dacht voor 6 maanden of na 2 jaar. Wij hebben het voor 6 maanden gedaan, ...
Wij zijn gestopt met 8 mnd ging prima. Rond 1 jaar weer begonnen maar alleen als ze s nachts wakker werd. Na 2 dagen (14/15 mnd oud) was het klaar met de speen.

10 maanden geleden

Super bedankt voor al jullie reacties. We hebben er nu 3 dagen op zitten en het gaat echt super goed🙏. De eerste 2 dagen waren echt het zwaarst, maar elke dag gaat beter. Wel wiegen we haar elke keer in slaap, omdat ze het lastig vindt om vanzelf in slaap te komen. Succes voor alle ouders die ook gaan stoppen met de speen🙏