14 Reacties
9 maanden geleden
Hallo, mijn zoontje is 16 mnd en ik ben sinds eind december heel actief aan het afbouwen. Inmiddels ben ik zover dat ik alleen nog bv geef om 19u voor t slapen gaan. Ik kan m nu wakker in bed leggen en hij valt in slaap. Aan de borst in slaap vallen doet ie niet meer en hij slaapt nu ook 1x per week ongeveer de hele nacht door. De andere 6 dagen wordt ie tegen 5u wakker, drinkt een klein flesje kv (al redelijk waterig want we gebruiken steeds minder schepjes) en slaapt dan nog een uurtje of 2 verder. Soms zit er wel een dag bij dat ie om 5 wakker wordt en de fles 'm niet meer in slaap krijgt, maar dat is dan maar zo. Dit was allemaal in december echt nog ondenkbaar, hij kon alleen aan de borst in slaap vallen dag en nacht en kwam dus meerdere keren per nacht. Een flesje geven ging dan echt niet; hij krijste alles bij elkaar totdat ik opgaf). Dit is echt allemaal gelukt door voeding per voeding af te bouwen. Eerst door kv te geven ipv de borst (beginnen met de voeding waarop je kindje het minst bv ''nodig'' heeft en dan richting de moeilijkste gaan)
9 maanden geleden
Hier ook nog borstvoeding, vooral in de ochtend en voor het slapen nog. In de nachten lukt het mij ook niet om haar in slaap te krijgen zonder borst. Maar het lukt mijn partner vaak wel, dus nu gaat hij eigenlijk altijd eerst naar haar toe en als het een enkele keer dan toch niet lukt ga ik en krijgt ze toch de borst.
Voor ons is dit een fijne manier, wie weet voor jullie ook.
We doen dit nu een paar weekjes zo en sinds vorige week heeft ze al 6 nachten doorgeslapen en ook meerdere achter elkaar. Wat hier vrij zeldzaam is, haha! Eerder werd ze altijd nog wel 1 keer wakker. Geen idee of t met elkaar te maken heeft hoor.
9 maanden geleden
Reactie op Mamavaneenjongetje19
Hallo, mijn zoontje is 16 mnd en ik ben sinds eind december heel actief aan ...
Ik heb geprobeerd koemelk te geven, maar daar wilde hij niks van hebben. Dan toch maar kv proberen denk ik?
9 maanden geleden
Reactie op AL10
Hier ook nog borstvoeding, vooral in de ochtend en voor het slapen nog. In ...
Bij ons slaapt hij nog bij ons op de kamer ik word meteen wakker, mijn partner slaapt overal doorheen. Tegen de tijd dat hij is opgestaan is de kleine al klaar wakker. Dan is het nog moeilijker om hem inslaap te krijgen.
9 maanden geleden
Reactie op September04
Ik heb geprobeerd koemelk te geven, maar daar wilde hij niks van hebben. Da ...
Mijn zoontje wilde een hele tijd niks. Begon al 'nee nee' te roepen als ik in de buurt kwam met de fles. Uiteindelijk wilde hij kv wel maar echt doordat ik begon met de voeding waarin hij het minst geïnteresseerd was in de voeding an sich. Toen accepteerde hij de fles en nu gaat de fles zonder problemen. Ik heb koemelk 1x geprobeerd (toen hij de fles al wilde) maar dat vond hij minder lekker. Ik geef dus gewoon kunstvoeding. Zou zeker uitproberen wat je kindje lekker vindt. Geitenmelk schijnt ook voor een groot deel te smaken naar borstvoeding? Of wellicht heb je nog gekolfde borstvoeding in de vriezer en kun je daarmee beginnen en dit met de dag wat meer mengen met kv tot dat je alleen nog kv geeft? Dat heb ik ook wel eens gelezen. Bij ons was het echt de acceptatie van de fles, de inhoud maakt hem minder uit denk ik
9 maanden geleden
Mijn zoontje wilde een hele tijd niks. Begon al 'nee nee' te roepen als ik ...
Mijn zoontje heeft vaak uit de fles gedronken wanneer ik aan het werk was. Dus daar lag het niet aan. Ik ga toch maar kv en geitenmelk proberen. Helaas heb ik geen melk meer in de vriezer.
9 maanden geleden
Reactie op September04
Mijn zoontje heeft vaak uit de fles gedronken wanneer ik aan het werk was. ...
Ja bij mij ook maar van mij wilde hij absoluut niks. Snachts kon de fles sowieso nooit... heb ook nog nooit een nacht zonder m gespendeerd haha. Dat zou nu opzich wel kunnen
9 maanden geleden
Ja bij mij ook maar van mij wilde hij absoluut niks. Snachts kon de fles so ...
Dat ga ik ook maar proberen, bij mij ook nog nooit een nacht zonder mij😓
9 maanden geleden
Ik volg. Denk dat we cold turkey moeten laten afkicken. Paar dagen vrij nemen voor de drama in de nacht. Jij moet wegblijven. Je partner moet ernaartoe. Paar nachten en dan is het hopelijk gewend en geaccepteerd? Als je dit gaat proberen, laat me aub weten hoe het uitpakte.
9 maanden geleden
Reactie op npj1986
Met welke voeding begon jij kv te geven? Accepteerde die dat gewoon?
Ik geef hipp kv! Ja, maar wel pas toen ik doorhad welke voeding hem het minst 'interesseerde'. Daarvoor riep hij al nee als ik ook maar in de buurt met de fles kwam. Toen hij eenmaal 1 keer de fles accepteerde (voor die ene voeding) kon ik zo langzaam elke voeding inruilen voor kv. Was wel echt een kwestie van de juiste voeding vinden om mee te vinden. Dit heeft echt even geduurd! Maar zo kon ik dus echt afbouwen zonder ook maar ooit gehuil in de nachten te hebben oid. Ging echt heel natuurlijk!
9 maanden geleden
Ons zoontje is nu 16 maanden en ik ben sinds hij 15 maanden was gestopt met borstvoeding. Hij wilde het alleen nog 's nachts (3-4 keer) en het lukte ons niet om hem op andere manieren in slaap te krijgen dan aan de borst. Omdat ik weer zwanger ben, deed het me te veel pijn aan mijn tepels om nog te geven, dus ik kon het niet meer geven helaas. Ik ben van de ene op de andere dag gestopt en hij was 2 nachten erg boos (is een jongetje met veel temperament), maar hij accepteerde het daarna wel gewoon. Nu geven we hem wat water of knuffelen we hem, als hij wakker wordt. Hij slaapt nog steeds niet door, maar het wordt wel beter. Hij is nu nog 1-2 keer per nacht wakker, dus het gaat de goede kant op.