12 Reacties

20 dagen geleden

Er bestaan ook slaapzakken met voeten, wellicht een tussenoplossing?

20 dagen geleden

Ons oudste zoontje ( 2 jaar en 1 maand) slaapt nu sinds een week in pyamas! Gaat super, er ligt wel een dekbed ook op zijn bed, hij ligt daar vaak een tijdje onder maar woelt er ook soms onder weg.. Ik doe hem daarom een hele warme pyama aan (fleece van de c&a) en daaronder nog lange mouwen shirtje en een romper. En sokken, hij voelt dan snachts fijn en wordt niet wakker

20 dagen geleden

Wat is de reden dat je nog geen deken durft te doen? Vanaf 2 jaar is het (onder normale omstandigheden) veilig om met een deken te slapen. Een kindje is dan mobiel genoeg om zich goed te kunnen bewegen onder de deken. Ik zou idd beginnen met een peuterdekbed, wij hebben er een van 110x125 (ikea), in een vloerbed van 160x80. Qua grootte is dat prima hier, ze kan hem ook zelf weer makkelijk over zich heen trekken. Vloerbed hebben we al sinds ze 10 maanden is, dus eerst heel lang met slaapzak gebruikt. Daar kon ze ook gewoon mee in en uit. De overstap naar pyjama en deken ging best wel soepel. Beide met een leuk printje maakt sowieso al veel goed. De eerste paar nachten rolde ze wel onder de deken uit en moesten we ons inhouden om niet naar binnen te sluipen en haar weer in te stoppen, maar dat is iets wat ze zelf moet leren. Hetzelfde geldt wel voor het vloerbed, in het begin heeft ze een paar nachten gehad dat ze op de grond ging slapen 😅 Maar dat leren ze echt heel snel hoor. Hier slaapt ze nu een maandje met een deken en ze is al helemaal gewend.

20 dagen geleden

Ons meisje slaapt ook in een vloerbed (180×100) en zij draagt een slaapzak mét pijpjes. Ideaal vind ik! Ze kan daardoor zelf zonder problemen haar bed uit kruipen, maar heeft wel de warmte lekker om haar heen in de nacht (wij hebben gekozen voor bamboemateriaal trouwens)! We hebben ook wel een deken geprobeerd, maar ze woelt nogal in bed en verandert veel van positie (ligt soms 180 graden anders dan hoe ze in slaap is gevallen), dan is een deken echt meer een last. Ze draagt in de slaapzak een lange pyjama (lange pijpjes en mouwen) en ik laat haar sokjes dragen...

19 dagen geleden

Als je voor een dekbed kiest zou ik wel meteen een lange nemen. Onze oudste van bijna 4 is net over naar een groot eenpersoonsbed en slaapt nog even met een peuterdekbed maar omdat je dat kleine dekbed bij dat grote bed niet kan instoppen, schuift het dekbed alle kanten op.

19 dagen geleden

Wij hebben trouwens ook een vloerbed en een groot dekbed (2persoons) zijn bed is ook 2persoons omdat hij erg veel woelt.

19 dagen geleden

Ik vind zelf juist een kleiner dekbed fijn omdat het voor haar wat handzamer is, ik stop haar lekker in (als in de deken lekker om haar heen ipv bij het bed in), zeker met een vloerbed ben ik niet zo'n fan van de deken bij het bed instoppen. En ik moet ook zeggen, hier ging ze eerst ook het hele bed door, maar sinds ze met een kussen en dekbed slaapt ligt ze juist heel rustig in bed.

18 dagen geleden

Mag ik vragen waar jullie dat grote vloerbed hebben gekocht?

18 dagen geleden

Reactie op Lin L

Onze komt van Petit Puk.

14 dagen geleden

Reactie op Lin L

Van Bol.com. PremiumbedXL heet het volgensmij

13 dagen geleden

Vandaag voor het eerst zonder slaapzak met dekbed in bed gelegd. Ik moest 1x terug om haar opnieuw in te stoppen toen ging ze lekker slapen. Vind het best spannend hoe de nacht zal gaan!

9 dagen geleden

Wij hebben een ledikant van IKEA waar ook een dekbed en kussen set bij hoort. Die zijn dus nog wat kleiner. Hij ligt in een pyjama en we stoppen ‘m goed strak in. Dekentje zelf weer over hem heen doen snapt ‘ie namelijk nog niet echt. Maar geen problemen met slapen, al hebben wij een makkelijke slaper.