4 Reacties

9 maanden geleden

Herken het wel! Hier is het nu wel echt een heel stuk minder de laatste tijd, maar hebben dit ook echt gehad. Zijn echt nog dingen die hij nu ook nog gewoon uitspuugt. Ik laat hem vooral nu echt zelf proberen en blijf echt alles aanbieden. Soms moet ik alle truucjes uithalen, wel of geen eigen vork/lepel etc etc. Vlees gaat hier soms ook nog wel lastiger hoor. Hier is hij vaak ook nog van het 2x kauwen en slikken. Heeft ook nog maar 6 tanden en geen kiezen. En als je het steeds grover gaat prakken en tegelijkertijd ook een stuk geeft? Dus bijv bij wijze van (makkelijk voorbeeld) iets met pompoen, dat je hem geprakt geeft maar ook een stuk in zijn handen? Appel durf ik sowieso ook echt nog niet hoor. Ik heb laatst ook een pasta gemaakt voor in de vriezer met macaroni en heleboel groenten. De saus met vlees dan gepureerd (was dikkere saus) en dan de macaroni gewoon heel, dat is dan ook al meer structuur.

9 maanden geleden

Enigszins herkenbaar wel ja! Hier merk ik het vooral met avondeten. Broccoli en aardappel kan ze bijvoorbeeld prima zo eten, maar pasta met saus en groente niet. Dan pureer ik de saus nog en doe de pasta er doorheen zonder te pureren, idem met bijvoorbeeld Nasi. Al die losse stukjes in der mond lijkt ze niet te willen. Soms doe ik een poging de saus iets grover te pureren, dan eet ze er lekker van tot ze ineens een stukje paprika in haar mond heeft bijvoorbeeld; dan is ze er ook direct klaar mee.

9 maanden geleden

Reactie op s0phie91

Herken het wel! Hier is het nu wel echt een heel stuk minder de laatste tij ...
Fijn dat het herkenbaar is en mn zoontje niet de enige is! Hij spuugt het inderdaad meteen uit, probeert het 9 van de 10 keer niet eens. Ik ben sinds vorige week genoodzaakt om te snijden ipv te pureren omdat de staafmixer kapot is. Heb bewust ook nog geen nieuwe gekocht. Hierdoor lijkt het wel beter te gaan dan voorheen maar het is inderdaad echt alle trucjes uit de kast halen. De ene dag gaat banaan op een vorkje goed, de andere dag heeft ie er weer geen zin in en spuugt het meteen uit zodra het in zn mond komt. Mijn zoontje heeft echt al al flink wat tanden en ook al 3 doorgekomen kiezen.. ik heb inderdaad wel eens geprobeerd om hem 1 ding in de hand te geven en hem hetzelfde in kleinere stukjes aan te bieden. Vandaag zo knakworst. Resulteerde in dat hij de knakworst in zn hand probeerde te eten maar veel te veel tegelijk afbeet en dan alles weer uitspuugde...

9 maanden geleden

hier nog eentje. hij wil het liefst alleen maar potjes. tijdje geleden eten wat de pot schaft gedaan en anders niks en dat werkte wel. hij eet nu wel al een stuk meer. echter zijn de potjes nog steeds favoriet en als we iets pureren is het nog steeds geen garantie. hij is net een boer, wat ie niet kent eet ie niet. Maar geen stress komt vanzelf goed