17 Reacties

19 dagen geleden

Hier heeft het geholpen om hem op de commode te leggen met zijn hoofd naar mij toe en dan te gaan poetsen. Zittend was dramatisch en alleen maar protest. Ik klop heb af, maar sinds we het liggend doen gaat het veel beter! ☺️

19 dagen geleden

Wij zingen eigenlijk vanaf de eerste keer tanden poetsen een liedje (bijvoorbeeld van juf Roos) en gaven we haar tandenborstel ook vaak als ze niet hoefde te tandenpoetsen. En raakte ze er bekend mee. Misschien ook helpend om het zo te doen? Kan ook helpend zijn om zelf ook te gaan tandenpoetsen en het samen te doen of je zoon mee te nemen wanneer je het zelf doet. Wij poetsen zolang het liedje duurt en doen het soms twee keer. Inderdaad geen twee minuten hoor. Succes! ☘️

19 dagen geleden

Ik laat het ons zoontje op het moment deels zelf doen. Dan krijgt dir de tandenborstel als ik hem aan het verschonen ben (twee vliegen in 1 klap aangezien die niet stil blijft liggen met verschonen) als ik dan zover ben poets ik zelf nog ff na. Dit gaat op het moment goed

19 dagen geleden

Wij hebben een paar weken steevast volgehouden dat tandenpoetsen echt het leukste op aarde is. Juichen, klappen, handjes in de lucht en alles. Nu begint ze er zelf al mee zodra de tandenborstel in zicht is 😂 Het poetsen zelf gaat niet elke dag vlekkeloos, maar het is tenminste geen gevecht.

19 dagen geleden

Hier ook liedjes, zelf meehelpen en verschillende houdingen. Ze vindt het wel interessant maar van echt poetsen is geen sprake; ik ben eigenlijk al blij als ik alle tanden heb aangeraakt. Herkennen mensen dit of zetten jullie nog meer door?

19 dagen geleden

Bij ons gaat het ook voor geen meter eigenlijk. Geen protest, hij vraagt er soms zelfs naar. Maar hij bijt erop en zuigt gelijk alle tandpasta eraf. Echt poetsen weinig succesvol😅 Volg voor tips.

19 dagen geleden

Drama hier ook! Liedje zingen gedaan, zelf borstel geven… maar ze blijft tegen stribbelen en/of op de borstel bijten

19 dagen geleden

Jeetje geen tips maar alleen herkenning. Wil inderdaad ook alleen maar die tandenpasta van het borsteltje af sabbelen. Wordt boos als wij het doen. Het lukt ook meer niet dan wel. Maar lees hier wel wat goeie tips. Gaan we ook maar mee aan de slag.

19 dagen geleden

Hier doen wij het met 2 tandenborstels, een voor hem gewoon met water en een die wij vasthouden met wat tandpasta, en dan "omstebeurt" poetsen, het is in iedergeval geen strijd dan🤣

19 dagen geleden

Hier ging het een poos heel goed door te benoemen wat we allemaal wegpoetsen wegpoetsen (ik zie nog banaan! En dan riep zij oh oh). Maar sinds de laatste hoektand door kwam is het drama. De laatste 2 weken is het in de houdgreep en krijsen, ik weet niet hoe we dat weer kunnen doorbreken🫥

19 dagen geleden

Hier gaat het met fases goed/niet goed. Soms als hij heel moe is, is het echt drama. Hij ligt op de commode en wij poetsen eerst of samen. Zeggen altijd dat we samen poetsen. Is zo’n luvion tandenborstel met lichtjes. Hij wil dan meestal dop van tandpasta vasthouden en met zelf poetsen na ons wil hij ook altijd onze tanden even poetsen en steekt hem zodanig achterin mn keel dat ik moet kokhalzen😂 Maar poetsen denk ik een halve minuut ofzoiets. Proberen langer, maar dat lukt 9/10 keer niet

18 dagen geleden

Ik zie hier trouwens veel mensen die voor het slapen gaan poetsen. Wij merkten dat onze dame daar vanaf het begin al heel weinig zin in had (dan wil ze zo snel mogelijk haar bed in met haar knuffels), dus wij poetsen meteen na het avondeten als ze nog in de stoel zit. Daarna speelt ze dan nog een uurtje voor ze naar bed gaat. Voor ons werkt dat wel goed, maar ze is ook een makkelijke eter, maar misschien helpt dat nog als tip voor sommigen hier.

18 dagen geleden

Tijdens het tanden poetsen vertel ik wie er ook allemaal tandjes poetsen in een soort zang/praat- combi haha. Dus 'ennn opa doet ook tandjes poetsen ennn baby xxx doet ook tandjes poetsen en juffrouw xxx doet ook tandjes poetsen etc.' Dan noemt ze zelf vaak iemand op 'xxx ook?'' En zo gaan we door. Duurt denk ik hooguit een minuut bij elkaar.

17 dagen geleden

Hier is het ook altijd een drama geweest. Ik heb uiteindelijk voor de makkelijkste weg gekozen en doe de tanden nu poetsen met een filmpje tiktik. Hooguit 2 min kijken. Echt niet de beste manier maar wel effectief. Anders was het echt in de houdgreep..

17 dagen geleden

Hier werkt sinds kort een liedje die ik aan zet op Spotify. Hij mag daarna zelf poetsen en dat vind hij ook wel grappig maar is natuurlijk niet effectief. Ik maak de tijd van het poetsen steeds enkele seconden langer maar de 2 minuten halen we nog niet helemaal. Ook doen we het poetsen bij ons zelf voor en als ik zijn tanden poetsen zit ik allerlei gekke bekken te trekken met een big smile in de hoop dat hij z’n mond open doet haha. Maar het werkt vooralsnog wel.

15 dagen geleden

Meer mensen van de 'kaktus show' generatie? Dat nummer werkt hier goed. Zoï's tandjes zijn..... En dan roept zij Oké!!!

10 dagen geleden

De luvion tandenborstel Wel de blauwe want die heeft verschillende kleuren lampjes om uit te kiezen. Deze trilt dus je hoeft ook geen poetsbeweging te maken. Het gaat sinds dien een stuk beter.