26 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Jappie123

Misschien helpt het om met 2 tandenborstels te poetsen? Mijn dochter mag me ...
Hebben we ook geprobeerd. Hij poetst bij ons, maar laat bij hem niets toe..

3 maanden geleden

Reactie op STEPH_

hier ook nog steeds een groot drama...
Ellende he.. Ik voel me zo schuldig dan, want ik ben echt bang dat hij een slecht gebit krijgt hierdoor.

3 maanden geleden

Het ging hier wel ff erg goed, nu weigert ze best wel. Ik zeg dan heel rustig, en dat blijf ik doen, iets in de trend van "ik zie dat je er écht geen zin in hebt, toch gaat mama het wel doen. Het is belangrijk om je tandjes schoon en sterk te houden om goed te kunnen eten. Ik tel tot 3 en dan begin ik'. En dan huilt ze soms echt wel (nephuiltje regelmatig) met haar mondje open en dan zeg ik 'ik zie dat je het niet wil, mama kan zo wel heel goed je tandjes zien dus dan zijn we snel klaar'. En als we dan klaar zijn 'zoooo, klaar! Zie zo gaat het heel snel als mama je tandjes kan zien/jij je mondje open hebt'. Ik blijf wel gewoon stug doorzetten, die 3 min drama is daarna ook weer meteen verdwenen 🤭🌸

3 maanden geleden

Sinds deze week heb ik een tandenborstel van Nijntje. Opeens lijkt hij zijn tanden te willen poetsen met konijn.

2 maanden geleden

Ik heb de gouden tip gevonden. Tijdens het poetsen zeggen: 'huh? Ik zie daar nog broccoli zitten!' En dan alles opnoemen wat er die dag gegeten is. Ze wil nu bijna niet meer dat ik stop met poetsen, na maandenlang vechten hahaha

2 maanden geleden

Hier had ze al 2 tandenborstel, dat hielp even. Toen benoemen wat ze geteten had, werkte ook even. Daarna was het weer strijd en pakte ze beide tandenborstels van mij af en kreeg ik er geen 1. Nu een ander soort borstel gekocht en besproken dat die alleen voor papa en mama is (ze is nu sowieso erg bezig met wat van wie is) dit helpt nu. Ben benieuwd voor hoe lang😅