Hoi mama’s,
Onze dochter van bijna 17 maanden slaapt erg weinig en ik vraag me af of ze gewoon weinig slaap nodig heeft of dat ze oververmoeid is en daardoor steeds vroeg wakker is.
Ze gaat savonds tussen 18:30 en 19:00 op bed. Als we vragen of ze naar bed wil loopt ze al naar de deur, klaar om te gaan slapen. Inslapen gaat dan ook heel makkelijk en zonder problemen.
De laatste tijd is ze vaak tussen 05:00 en 05:30 al wakker. Ze is dan heel verdrietig en we nemen haar dan vaak even bij ons in bed. Daar gaat ze spelen en na 10 minuutjes leg ik haar weer in haar eigen bed. Dan gaat ze vaak na kort (half minuutje /minuutje) protesteren weer liggen met haar speentje en knuffel. Volgens mij slaapt ze dan niet echt, maar ze ligt wel gewoon. Dit gaat vaak nog een half uurtje goed en dan is het meestal een acceptabele tijd om op te staan (rond 6 uur).
Gevolg is dat ze vroeg weer moe is en rond half 12/ 12 uur al een middagdutje gaat doen. Dit is meestal een uurtje / 1,5 uur en dan is ze weer wakker. Dan pakt ze hem door tot de avond.
Aan haar gedrag merk ik niets bijzonders, ze is soms wel moe maar kan ook ‘s avonds tot bedtijd nog heel lief en gezellig spelen. Maar 10,5 uur slaap ‘s nachts en max 1,5 uur overdag lijkt me zo kort op deze leeftijd.
Iemand tips :)?