25 Reacties

één jaar geleden

+ fototje van de blije vroege vogel 😄

één jaar geleden

Bij ons ook redelijk vroeg wakker, tussen 5 en 6. Merk een beetje verschil dat het meer richting 6 gaat als we consistent de ochtend voeding wat verlaten. Dus hoe vroeg hij ook op is, hij krijgt pas rond 7 zijn fles. Maar geen idee of dit nu echt één op één oorzaak gevolg is hahah. Maar iets om te proberen wellicht 🤷

één jaar geleden

Hier helpt het om 4 uur na het middagdutje weer naar bed te doen. En na een opvangdag eerder naar bed. Soms al wel om 18.15 uur. Slaapt hij smiddags tot half 3, dan ligt hij er half 7 in. Hopelijk heb je hier iets aan.

één jaar geleden

Geen tips, maar hier precies hetzelfde en alles al geprobeerd. Valt jou baby ook weer in slaap rond half 7? Hier sinds 2 dagen half 5 al wakker, ligt dan te brabbelen en rollen in bed. Valt dan weer in slaap tot 7:15. Voorheen deed hij dit ook niet. Is hier ook al minstens 2 maanden.

één jaar geleden

Wij hadden dit ook. Contact gehad met slaapcoach en die gaf aan om echt wakkertijden aan te houden. Dus 2 uur ,3 en 4 uur. Dan kom je niet uit met 2 slaapjes dus extra slaapje einde dag en dan 2 ,3 ,3, 3 ritme aan te houden voor een week. Zo verplaats je zijn avond bedtijd en zo ook ochtend bedtijd. Zo verander je het biologisch klokje. Hier gaat het daardoor beter!

één jaar geleden

Geen tips maar wel heel herkenbaar 3,5 maand een slecht slapende baby en die dus ook half 5 a 5 wakker is (klaar wakker) hopelijk gaat de fase of wat het dan ook is snel over 💗

één jaar geleden

Reactie op KSPS

Wij hadden dit ook. Contact gehad met slaapcoach en die gaf aan om echt wak ...
Kun je dit in een schema uitschrijven wat je precies bedoelt met die 2 uur 3 en 4 en erna schrijf je 2 3 3 3. Wie weet kun je hier mama’s echt mee helpen😊 ik heb namelijk de afgelopen 3,5 maand echt alles geprobeerd maar dit nog niet gehoord

één jaar geleden

Reactie op KSPS

Oja en als het kan hoelang de slaapjes dan het beste moeten duren ik wil dat graag gaan proberen bij mijn dochter

één jaar geleden

Reactie op KSPS

Valt te proberen, bedankt! Hoe laat was het laatste dutje dan en de bedtijd? Doordeweeks komt hij 3 dagen in de week ook pas om 17u thuis van de opvang dus dan zou ik hem om 18u een dutje moeten laten doen bijv? Hoor het graag, vanochtend was het weer 4u.. 😅

één jaar geleden

Reactie op ABDD

Geen tips, maar hier precies hetzelfde en alles al geprobeerd. Valt jou bab ...
Hier ook rond 7u inderdaad maar wel pas nadat hij even beneden is geweest en heeft gespeeld. Als we niet naar hem toe gaan begint hij op een gegeven moment te huilen enz. Hij wil echt niet meer slapen dan, ook niet bij ons. Dus dan nemen we hem maar mee naar beneden.

één jaar geleden

Reactie op LJ28baby

Valt te proberen, bedankt! Hoe laat was het laatste dutje dan en de bedtijd ...
Bij ons was hij 5 uur wakker. Tot 6 uur moesten we hem troosten in de kamer. Om 6 uur even in bed leggen, weglopen en dan weer terugkomen. Licht aan en gelijk naar beneden nemen. Dan vanaf 5 uur berekend 2 uur wakkertijd dus rond 7 uur naar bed. Wilde hij nooit dus rond half 8 vaak. Dan vanaf daar telkens na een dutje 3 uur wakkertijd, zo kwamen we 's avonds rond 8 uur bedtijd. Bijvoorbeeld half 8 naar bed tot kwart voor 9, 11.45 weer naar bed tot 13.00 uur en dan 16.00 uur weer naar bed tot 16.45 en dan kwamen we dus rond 8 uur uit. Dit moesten we 1 week proberen.

één jaar geleden

Reactie op KSPS

Bij ons was hij 5 uur wakker. Tot 6 uur moesten we hem troosten in de kamer ...
Alles voor 6 is nog nacht. Na 6 mogen ze de dag starten.

één jaar geleden

Bij ons was het nu structureel 6 uur ipv half 8. Onze slaapcoach gaf aan de ze dan eigelijk oververmoeid is. Wij hielden ook de wakkertijden aan van het 2-3-4 ritme maar zij gaf aan dat vaste tijden beter werkt. 630-700 opstaan 930 dutje van 45 min 13.00 middagslaapje liefst 1 uur 45min 1830 naar bed 1845 slapen. Dit gaan wij nu proberen. Helaas vandaag al niet gelukt. Je kunt ze nog altijd niet dwingen 😉 Gisteravond wel om 18.50 slapen en 7.30 pas wakker (we hadden geen wekker gezet, dat hoefde normaal niet) met 1 voeding om 4.30

één jaar geleden

Reactie op IkPien

Bij ons was het nu structureel 6 uur ipv half 8. Onze slaapcoach gaf aan de ...
Ja leuk idee natuurlijk maar onze dochter slaapt meestal maar een half uur. Dan werken zulke vaste tijden niet heel lekker 😂 Hopelijk levert het bij jullie het gewenste resultaat op!

één jaar geleden

Reactie op IdJvdK

Ja leuk idee natuurlijk maar onze dochter slaapt meestal maar een half uur. ...
Je kunt je ook afvragen hoe het komt waarom ze maar 30 min slaapt (of misschien heb je dat al gedaan ;) ) Wellicht dat daar ook iets te winnen valt. En ja dit 'probleem' hadden wij ook. Bij ons meisje was het een teken van verkeerde wakkertijden. En oververmoeidheid. Toen we hier mee aan de slag gingen werden haar dutje van 20/30 min naar een uur 's morgens en middagslaapje 1.5 uur.

één jaar geleden

Reactie op IkPien

Je kunt je ook afvragen hoe het komt waarom ze maar 30 min slaapt (of missc ...
Het is al zo lang zo dat ik geaccepteerd heb dat het erbij hoort. We helpen haar in slaap wanneer ze vermoeidheidssignalen toont of als ze wel erg lang wakker is zonder dat ze vermoeidheid laat zien. Ook op de opvang laat ze vergelijkbare slaappatronen zien. 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Reactie op KSPS

Bij ons was hij 5 uur wakker. Tot 6 uur moesten we hem troosten in de kamer ...
Dankjewel 🙏🏼❤️

één jaar geleden

Reactie op IkPien

Bij ons was het nu structureel 6 uur ipv half 8. Onze slaapcoach gaf aan de ...
Mag ik vragen je zegt 6:30 7:00 opstaan maar wat als mijn dochter al om 5:00 soms zelfs 4:30 wakker is 😂

één jaar geleden

Reactie op **Lieke123

Mag ik vragen je zegt 6:30 7:00 opstaan maar wat als mijn dochter al om 5:0 ...
Je ritme overdag misschien aanpassen. Zo vroeg wakker worden is vaak teken van oververmoeidheid is ons verteld. Dat werkte voor ons. En wat hieronder al door iemand geschreven is. Voor 6 uur de dag niet beginnen. En ja dat is lastig. Wij zijn 3 mnd achter elkaar elke nacht na 45 min weer wakker geworden door een huilend meisje.

één jaar geleden

Ik raad je aan goeie slaapcoach te volgen op instagram of de website re checken zoals bijvoorbeeld ‘bureau van slaap ‘. Er zijn heel veel slaap coaches met absurde adviezen die vaak (naar mijn idee) ook niet echt liefdevol zijn. Zij geven veel fijne tips en doen ook online korte gesprekken die je kunt boeken. Succes ermee 🤞🏻