24 Reacties
één jaar geleden
Oh jee wat sneu! Ik heb het nog meegemaakt met de kleine, dus geen ervaringen die ik kan delen met je of tips... Ik las wel dat sudocrème goed werkt en dat het belangrijk is om niet te vaak en te warm te badderen. Ook de nageltjes goed kort knippen en eventueel handschoentjes laten dragen las ik als tips... Heel veel sterkte! Moet ontzettend naar zijn om je kleintje het zo zwaar te zien hebben... Hopelijk is hij snel over de piek heen!
één jaar geleden
Inmiddels is de koorts (40gr) gezakt maar de plekken zijn best wel flink ontstoken. Sneu. Overdag gisteren veel geslapen icm koorts weg en veel jeuk….. meneer heeft tot diep in de nacht lopen keten. Ik ben maar gaan spelen voor de afleiding tot hij in slaap viel. Vandaag z’n verjaardag. We gaan het zien.
één jaar geleden
Mijn zoontje heeft het gehad toen hij paar maanden was en het was ook echt heftig alleen hij kon niet goed krabben dus dat maakte het was makkelijker. Ik heb al mijn kinderen havermout badjes gegeven dat helpt tegen de jeuk en dan niet te warm water en daarna goed insmeren. Deed ik voor het slapen gaan zodat hij wat beter zou slapen
één jaar geleden
Reactie op Mommyof3
Mijn zoontje heeft het gehad toen hij paar maanden was en het was ook echt ...
Misschien moet ik nog wat meer insmeren idd.
één jaar geleden
Dank voor steun en tips.
Inmiddels breidt de infectie flink uit en hebben we andere hormooncreme en antibiotica gekregen via de huisartsenpost. Hoop echt op een fatsoenlijke nacht…
één jaar geleden
De blaasjes goed ontsmetten en vervolgens uitdrogende lotion bv cytaderma van aDerma gebruiken om de blaadjes uit te drogen. Dit ga ook de jeuk verminderen. Geen nurofen gebruiken om surinfectie te vermijden dus enkel perdolan.
Zelf hier nog niet gehad maar dit was de raad die wij meegeven in apotheek.
één jaar geleden
Reactie op CxTx
De blaasjes goed ontsmetten en vervolgens uitdrogende lotion bv cytaderma v ...
Hij heeft er helaas een infectie overheen gekregen. Nooit hurofen gebruikt overigens. Het lijkt er ook op dat hij een allergische reactie heeft gehad op de sudocrem ofzo.
We zijn. Inmiddels alweer enkele dagen verder met fusidinezuur en een klasse 2 cortico crème. Heftig om je kind zo te zien. Krijsen als je hem aanraakt.
Had enkele weken geleden er dubbele oorontsteking en kreeg antibiotica. Hier had hij een allergische reactie op. Dit was ook al zo erg. Hopelijk gaat het vanaf nu steeds beter.
één jaar geleden
Reactie op Lottiee
Wat zielig! Ik weet niet of je borstvoeding geeft of nog wat in de vriezer ...
Ja das waar. Ik geef nog. Heb t in t begin wel gedaan maar ga t denk ik eens herhalen. De vurigheid is nu weg maar wil niet teveel cortico crème smeren. Misschien dat zo’n badje nog even goed kan ondersteunen.
één jaar geleden
Reactie op npj1986
Hoe is dit afgelopen? Wat hielp uiteindelijk tegen de jeuk? Hier een meisje ...
De corticocreme met fusidinezuur moest het doen. Langzaam werd t beter maar je zag nog wekenlang de plekken zitten. Op vakantie hebben we een fit to fly nodig gehad want men dacht dat de waterpokken er nog zaten. En bij het opnieuw ziek zijn, zag je die plekken weer zichtbaar worden. Zelfs nu zie je sommige nog als litteken zitten. We hebben die crème soms nu nog nodig want de huid is echt lang onrustig gebleven. Het was dus een infectie bovenop de waterpokken.
Maar hij leeft nog haha. Jeetje wat een gedoe is dat hoor.
één jaar geleden
Reactie op Margaret81
De corticocreme met fusidinezuur moest het doen. Langzaam werd t beter maar ...
Poeh heel heftig. Hoop echt zo dat we t ergste nu gehad hebben. Ik dacht toen ik jouw bericht over 11 dagen en nog niet over de piek heen las echt: omg, hoe overleven we dit?
Ze is nu toch naar de opvang, want ze was vanochtend ok. Toch een kort dagje vandaag met sinterklaasavond. Ik ga alle tips hier bij de hand houden. Denk dat ik straks naar de winkel/apotheek ga om iets voor de nacht te halen
één jaar geleden
Reactie op npj1986
Poeh heel heftig. Hoop echt zo dat we t ergste nu gehad hebben. Ik dacht to ...
Het heftigste is nog dat je toekijkt hoe dat lijfje het moet doen. Je kunt vanalles smeren en dat hebben wij ook gedaan maar het duurde echt zooo lang.
Opvang is idd ook prima mits je kindje fit genoeg is. Waterpokken krijgen ze allemaal wel een keer. Wrs is het daar ook opgelopen. Kunt idd beter voorbereid zijn, dus een apotheekje inslaan is niet verkeerd. Koelzalf maakte het hier erger trouwens. Het is maar net wat bij je kindje werkt.