14 Reacties

6 maanden geleden

Waterijsje? Laten sabbelen op een washandje? Huisartsenpost bellen?

6 maanden geleden

ORS per lepeltje of onder de tong met een spuitje (laatste is bij jongere kids denk ik handiger). Waterijs of gewoon alles wat je kindje nu misschien wel wil. Hier een kind dat wel rivella lustte… misschien niet de beste keuze maar we zaten op de rand van wel of niet uitgedroogd en naar zkh dus ik heb het gegeven. Nu niet meer uiteraard. En bij twijfel hap bellen.

6 maanden geleden

Met dit weer ligt uitdroging sneller op de loer. Hopelijk plast hij snel en anders de hap bellen hoor! ORS elke halfuur geven. Het wordt ook onder de tong opgenomen.

6 maanden geleden

Reactie op Margaret81

ORS per lepeltje of onder de tong met een spuitje (laatste is bij jongere k ...
Ik geef je groot gelijk!

6 maanden geleden

Reactie op Margaret81

Met dit weer ligt uitdroging sneller op de loer. Hopelijk plast hij snel en ...
Hij heeft net een hele waterige diarree luier gehad. Mag natuurlijk niet gezien worden als plassen, maar wel vocht 🤔

6 maanden geleden

Reactie op Tess189

Hij heeft net een hele waterige diarree luier gehad. Mag natuurlijk niet ge ...
Goed om te weten dat waterige diaree niet meetelt als plasluier. Bij diaree is het vocht niet opgenomen door het lichaam en wordt de kans op uitdroging dus juist nog groter. Goed om idd ORS toe te dienen zoals al is geadviseerd en probeer eens of kleine slokjes/lepeltjes drinken om de paar minuten wel binnen blijft ipv grotere slokken.

6 maanden geleden

Reactie op Mendev

Goed om te weten dat waterige diaree niet meetelt als plasluier. Bij diaree ...
Slim! En dankjewel voor je tip over de diarree luier, dat wist ik niet!

6 maanden geleden

Reactie op Tess189

Hij heeft net een hele waterige diarree luier gehad. Mag natuurlijk niet ge ...
Nee idd dat is die extra kwijtraken. Als het zowel overgeven als diarree is gaat het hard. Ingevallen ogen, droog/ rimpelige huid, minder responsief = ook bellen naar hap/ ha. In december was ons kindje zover dat we het met ORS gewoon niet meer redden en alles er harder uit ging dan erin. Beetje apathisch maar niet direct acuut ernstig ziek, toch maar gebeld. Duurde te lang (week). Na 4 uur en 800ml ors per sonde knapte ons kind ineens mega op. Dit kregen we echt niet meer voor elkaar met lepeltjes hier en daar.

6 maanden geleden

Heb je appelsap in huis? Voor de helft verdunnen met water. Bij ons in het ziekenhuis gaven ze het als tip dat het de misselijkheid wat kan wegnemen.

6 maanden geleden

Hier op dit moment in dezelfde situatie. Zo sneu voor die kleintjes! Wij hebben haar de hele nacht en dag slokjes water uit een fles laten drinken. De fles ook de hele dag naast haar gezet, soms pakte ze hem zelf en nam een klein slokje. Het meeste kwam er steeds weer uit, maar er blijft altijd iets van binnen hoop ik maar. Ook een lepeltje vla en slokjes knijpfruit binnen bereik en dit steeds in haar handjes gegeven, soms nam ze wel een beetje, soms niks. En haar elke 6 uur een paracetamol zetpil gegeven, ik merkte dat ze dan na een uurtje zich iets beter voelde en iets makkelijker wat wilde drinken. Geen gouden tip, maar misschien werkt iets. Beterschap voor je kleintje.

6 maanden geleden

Reactie op Mini_n

Heb je appelsap in huis? Voor de helft verdunnen met water. Bij ons in het ...
Jaa hij is gek op appelsap, vanmiddag gegeven inderdaad gemengd met water maar kwam er helaas zo weer uit

6 maanden geleden

Reactie op Jappie123

Hier op dit moment in dezelfde situatie. Zo sneu voor die kleintjes! Wij h ...
Dankjewel!! Zo sneu hè die kleintjes zo ziek. Voor jou ook beterschap met de kleine!

6 maanden geleden

Reactie op Margaret81

Nee idd dat is die extra kwijtraken. Als het zowel overgeven als diarree is ...
Het is bij ons pas 1 dag aan de gang en nog geen ors geprobeerd. Dus ik kijk het nog even aan maar bel natuurlijk als ik het niet vertrouw!

6 maanden geleden

Als ik je een tip mag geven: bel ook bij twijfel en als je het niet eens bent met de arts, ga op je strepen staan. Mijn zoontje was onwijs aan de diarree, het kwam eruit als water. Verder geen symptomen van uitdroging, maar na doordrammen bij de huisarts, bleek hij toch al onwijs uitgedroogd te zijn en hebben we een week in het ziekenhuis met hem gelegen aan een sonde. Luister altijd naar je gevoel. En idd zsm beginnen met ors. Als je vandaag geen verbetering ziet, zou ik lekker bellen.