4 Reacties
één jaar geleden
Dat klinkt idd pittig! In bepaalde mate heeft mijn zoontje dat ook. Online las ik door ze voor te bereiden op situatie elke dag weer en zelfde soort routine kan hebben.
Bij afscheid hou het kort maar krachtig en vertel haar ook van ik ga nu weg, maar kom je dan weer ophalen.
Met slaapjes is het idd lastig en kijken wat jij fijn vind. Je kan haar eerst in slaap wiegen dan in bed leggen. Wil je dat ze zelf in slaap leert vallen dan zou je misschien rustig in bed leggen en dan even weg gaan en later weer binnen komen en troosten? Een vriendin van me had een boek aangeraden over slapen. Zij heeft streng gevolgt en nu slaapt haar dochter volgens mij zelf. Boek heet slaap kindje, slaap van Eduard Estivili
En verder is het dat je dochter over tijd vertrouwen moet krijgen van ja ze komt terug en ze laat me niet alleen en dat kost denk ik tijd
Hopelijk wordt snel beter!
één jaar geleden
Hoi! Wat vervelend voor jou dat je dit al een hele tijd hebt maar wat fijn dat je er wel voor je dochter wil blijven zijn!
Mijn zoontje heeft een kortere periode last van verlatingsangst gehad. Ik liep na een kus en weltrusten wensen de kamer uit maar ging bij huilen steeds direct weer naar hem terug, ook al was het al na een paar seconden. Na een x aantal keer (kon soms wel echt vaak zijn) werd hij dan wel rustiger en ging uiteindelijk slapen. Soms heb ik hem op de arm moeten troosten.
Ook spelen we veel kiekeboe en verstoppertje spelletjes ('waar is mama nou?'). Volgens mij helpt dat ook bij het besef van baby's dat als je uit beeld bent je nog niet perse weg bent.
Speelt nu misschien ook sprong 8 erdoorheen?
Ten slotte raad ik je het instagramaccount @thegentlekidd en haar website/blog aan. https://thegentlekidd.com/blog/