4 Reacties

8 maanden geleden

Hoi! Hier hebben wij een hele goede ervaring mee! Vorig jaar voor het eerst gedaan met onze zoon. Was toen bijna 1. Sliep vaak in de autostoel als we naar een andere plek reden en in de camper hadden we een campingbedje gezet. Wij zijn uiteindelijk bijna 3 weken door Frankrijk gereisd en was een groot succes! 鈥榮 avonds ging hij gewoon de normale tijd naar bed en overdag vaak 1 keer in de camper en 1 keer in de wandelwagen als we ergens naartoe gingen. Ik zou gewoon proberen hetzelfde ritme aan te houden.

8 maanden geleden

Hoihoi! Wij zijn ook vorig jaar met de camper geweest. Toen was de kleine man wel 1 jaar. Wij hadden boven de bestuurders een bed en hier hadden wij een deryan peutertentje neergelegd. Overdag sliep hij of tijdens het rijden in z'n auto stoel, of in de kinderwagen. Wel af en toe extra dag je rust op de camping gedaan. Wij hadden ook de mogelijkheid om het tafeltje eruit te halen en daar een matrasje neer te leggen voor het geval hij niet sliep in het tentje. Ik zou wel kijken qua land. Wij waren in Hongarije en dit was qua douchen niet heel ideaal als in klein (oude) douche met douchegordijn wat vaak openbaarde. Vooral heel erg leuk. Nu weer zwanger maar volgend jaar gaan we zeker weer met de camper!

8 maanden geleden

Leuk! Wij hebben een eigen campertje (VW Transporter) en al wat mooie tripjes samen met onze dochter (nu 1,5) gemaakt in NL/Frankrijk/Duitsland. We proberen zo veel mogelijk te rijden tijdens haar slaapjes. 鈥榮 Nachts slaapt ze in een Deryan tentje. Douchen is idd soms wel een uitdaging, maar ik denk dat het komend seizoen wel scheelt dat ze nu zelf kan staan. Een paar tips: - Installeer de campercontact app. Hier staan heel veel campings en camperplaatsen op. - Wees flexibel. Laat je activiteiten en eindbestemming afhangen van hoe de dag verloopt. In toeristische gebieden is het wel handig om even een camping te bellen voor je erheen rijdt, maar onze ervaring is dat je (zeker met een kleinere camper) prima op de bonnefooi kunt reizen, ook in het hoogseizoen. - Daarmee samenhangend: zoek het lekkere weer op! Als het veel regent is een camper klein 馃槄 - Neem niet te veel kleding mee en draai af en toe een was op een camping. Wij zijn nog wel op zoek naar een echt compact in te klappen buggy, dus als iemand daar tips voor heeft? Vorig jaar alles in de draagzak gedaan, maar dat wordt nu wel zwaar.

8 maanden geleden

Wat leuk! Wij zijn onze eigen camperbus op het moment aan het bouwen en willen van de zomer ook richting het zuiden rijden. De belangrijkste tip is denk ik, maak een plan maar wees ook flexibel 馃槄 een plan helpt je wel om na te denken over slaapjes en waar je aankomt en of daar een supermarkt is etc etc. Maar wees dus ook bereid om korter te reizen als je kindje aangeeft dat het niet gaat of een dagje langer op een camping te blijven. Wij wilden vorig jaar naar Tsjechi毛 maar zijn niet verder gekomen dan de Harz in Duitsland 馃槄 en eerlijk is eerlijk, voor de kleine maakt het niks uit waar je staat zolang het een fijne plek is. Alleen het reishart van papa en mama was iets minder gevuld 馃槈 Over die buggy: deze werd mij aangeraden door een collega: Mini easywalker xs. Geen ervaring mee, maar hij wilde deze meenemen in het vliegtuig en camper voor een lange reis naar Australi毛!