4 Reacties
één jaar geleden
Hier helpt het om eerst het bestek aan te geven en dan het bordje neer te zetten. Wij zijn heel vrij in het zelfstandig laten eten, hij mag echt ontdekken en kiezen of hij met zijn handen eet of oefent met een lepel of een vork. Ondertussen geven we als het niet zo goed lukt zelf wat hapjes tussendoor. Wij kwamen er achter dat het gedoe aan tafel kwam omdat hij alles zelf wil proberen. We omarmen dit in heel veel dingen en hij gaat daardoor met sprongen vooruit.
We doen dit al een tijdje en inmiddels eet hij steeds netter en hoeven we bijna niet meer te helpen.
Ook gaat er bijna geen eten verloren 👍🏻
één jaar geleden
Als het per ongeluk valt dan raap ik het op maar als hij bewust iets gooit krijgt hij t niet terug. Ik ga er ook geen heisa van maken want op deze leeftijd is dat nog wat lastig met aanleren maar de consequentie is wel helder want ik wil niet dat het een spelletje wordt.
Als hij z’n eten op de grond gooit dan hoeft hij t kennelijk niet of heeft geen interesse of aandacht ervoor.!je zou ervoor kunnen kiezen geen bord aan te bieden maar steeds een stukje voor je kindje te leggen. Als t dan nog van tafel geveegd wordt dan is het hier wel snel klaar. Ik wacht ff en eet zelf verder. Als hij wel iets wil, proberen we het opnieuw. Soms is een bord vol met eten voor z’n hoofdje net iets teveel en kan hij een stukje of een beetje beter overzien.