6 Reacties

één maand geleden

Mijn kindje heeft het een tijd terug enorm gehad. En soms nog weleens. Ik geef mijn mobiel dan met youtube. Maar ik zet altijd wat rustigs op. Mijn kindje begint ook al trekjes te geven van autisme (was te verwachten) dus ik probeer het allemaal wat prikkelarm te doen. Mijn kindje is helemaal gek op The very small creatures, Twirlywoos en Uki opzich ook. Dat is allemaal rustig. De scenes flitsen ook niet zo voorbij wat ook belangrijk is denk ik. Mijn kindje praat trouwens ook echt nog amper. Brabbelt wel. Maar hij pakt mijn hand nu steeds en neemt mij mee naar wat hij wilt. Mijn moeder direct, dat is een autisme trekje 😅. Ik maak mij er niet zo een zorgen om. Misschien heb je hier iets aan.

één maand geleden

Reactie op AppelMuffin

Mijn kindje heeft het een tijd terug enorm gehad. En soms nog weleens. Ik g ...
Dankjewel voor de tips en ook die programma's kende ik niet! Ga ik proberen, misschien dat het vasthouden van de telefoon wel helpt ook om minder te verzetten omdat hij dan iets in zijn handen heeft!

één maand geleden

Oh oeps ik klikte per ongeluk op verzenden. Ons zoontje doet dat ook met de hand meenemen naar iets wat hij wil, of bijv legt hij mijn hand op het buitenhek in de tuin van maak maar open, dit noemen ze handleading volgens mij.. komt inderdaad veel voor onder autistische kindjes, maar bij alle autistische kenmerken is het wel zo dat ook niet autistische kindjes die kunnen hebben, het is meer als een kindje er heel veel heeft denk ik . Ons zoontje begint volgende week met logopedie, ik hoop echt dat dat hem en ons kan helpen zodat hij zich straks ook in woorden kan uiten wat denk ik ook veel frustratie kan verhelpen vanuit hem.. Wij hebben het een aantal maanden geleden aangegeven bij het consultatiebureau en vanuit daar doorverwezen voor logopedie en naar accare.

één maand geleden

Onze zoon verzet zich ook enorm, groot drama. Hier verschoon ik zoveel mogelijk staand. En bij een poepluier geef ik hem de regie waar hij wil gaan liggen. Hij legt dan zelf het verschoonmatje neer en gaat er dan op liggen.

één maand geleden

Reactie op Mama Van 2 Prinsjes

Dankjewel voor de tips en ook die programma's kende ik niet! Ga ik probere ...
Ja ik vind deze programma's erg fijn. Ik probeer niet zo vaak iets op te zetten. Maar als het dan toch 'moet' dan zet ik dit dus vaak op. Wordt ik zelf ook niet zo overprikkeld van en hij is er ook kalmer onder. Ja handleading inderdaad. Lastige is inderdaad dat heel veel nu ook gewoon de leeftijd is. Daarom stellen ze nu ook nog geen diagnose op. Maar als het echt autsisme is wordt het vanzelf wel steeds duidelijk. Ik heb het vrij bij het begin al aangegeven dat de kans groot was dat hij het zou krijgen. Maar dat ik er niet vanuit ga uiteraard (anders krijg je dat weer 😆). Fijn dat hij naar logopodie mag. Ik vermoed dat wij dit ook gaan krijgen. Ik zak het wel horen, wij moeten binnenkort naar de cb.

één maand geleden

Reactie op Seol

Onze zoon verzet zich ook enorm, groot drama. Hier verschoon ik zoveel moge ...
Oja staand verschonen zal ik ook weer even proberen! Wij doen dat weleens onderweg