3 Reacties
9 maanden geleden
ik snap het heel goed maar eerlijk, lekker laten gaan 😊 laat het haar zelf ervaren wat het is als ze straks met de echte stapjes buiten staat op slofjes, sokjes of wie weet wel schoentjes.
onze bink weigerde ook, ik ga de strijd niet aan het kwam vanzelf toen hij miepen in de voortuin stond met natte voetjes en slofjes. sinds dien nooit meer drama gehad toen hij begreep dat schoenen voor buiten waren en droge, warme voetjes.
binnen hoeven we het nog steeds niet te proberen hoor, schoentjes aan. meteen boos en moeten en gaan uit 🙈
9 maanden geleden
Ik zou denk ik juist wel even doorzetten. Ze associeert schoentjes nu kennelijk met iets negatiefs / engs, die associatie kan je alleen veranderen doordat ze een andere ervaring op kan doen namelijk dat het helemaal niet vervelend of eng is. Misschien opbouwen? Eerst 1 minuut aan laten, dan 2, etc. En iets leuks aan koppelen zodat de associatie positief wordt, bijv dat ze rozijntjes krijgt of je haar lievelingsboekje leest of een leuk muziekje opzet. Succes!
9 maanden geleden
Reactie op Jindji
ik snap het heel goed maar eerlijk, lekker laten gaan 😊 laat het haar zel ...
Thanks, fijn om wat herkenning te horen.
We hebben haar vanochtend voor het eerst met schoentjes aan naar de opvang gebracht, ze deed alsof dat het hoogste verraad was 😅 We hopen een beetje dat als ze daar ziet dat andere kindjes ook op schoenen lopen, dat misschien een beetje helpt. Dat was met zwembandjes in ieder geval wel zo, dus fingers crossed!
Voor nu hebben we voor buiten van die waterdichte oversokken, maar nu ze veel aan het staan en cruisen en klauteren is zit dat haar buiten en bvb in de speeltuin wel een beetje in de weg. Ik betwijfel of ze het überhaupt erg zal vinden om natte voeten te hebben, het liefst zou ze altijd en overal op blote voeten lopen ongeacht de temperatuur 😅