4 Reacties

3 maanden geleden

Ik herken dit. Gister deed mijn zoontje dit ook toen ik hem wakker maakte na 2uur slapen. Het duurde zeker wen half uur voordat hij stopte met huilen en idd niks hielp. Ik lees mee

2 maanden geleden

Herkenbaar. Heb ooit iets gelezen over nap rage (Google maar eens). Als ons zoontje boos wakker wordt laat ik hem vooral zn gang gaan eigenlijk. Geef hem vaak wat te eten en laat hen even rustig acclimatiseren. Geen idee waar het precies aan ligt want gebeurt echt niet elke dag....

2 maanden geleden

Mijn zoontje heeft dit ook soms en bijna altijd gewoon chagrijnig. Ik merk dat het bij hem helpt om hem rustig wakker te laten worden in zijn bed, evt. met wat speelgoed. Hij geeft aan wanneer hij er uit wil, ik bepaal niks voor hem, in de tussentijd rommel ik een beetje in zijn kamer. En we zijn gestopt met het pikkedonker maken van zijn kamer, er is nu genoeg licht dat hij wat kan zien wanneer hij wakker wordt, en zijn speelgoed op het nachtkastje kan vinden. Iemand anders vertelde mij dat het bij haar zoon hielp om naar buiten te gaan, met hem de tuin in te lopen, als soort reset. Dan leek hij de wereld weer te begrijpen. Sterkte met het uitvogelen wat werkt voor jouw kind!

2 maanden geleden

Zijn het geen night terrors? Of nachtangsten.. een soort van "slaapwandelen" heeft ons zoontje een tijdje snachts gehad. Dan helpt troosten helemaal niks. Hoe meer je probeerd hoe langer en heftiger het dan wordt. Bij ons hielp het toen om een aai over de bol te geven en zijn knuffel in de hand te geven en ging hij weer rustig liggen.