26 Reacties

3 jaar geleden

Oeps hoge TSH. Ik heb sinds mijn 14e hashimoto. Ik slik al jaren schildklier medicatie dus. Mijn tsh was laatste check dus 8.0 terwijl ik normaal op 0.8 ingesteld ben. Ik denk dat je even tijdelijk aan de levotheroxine zal gaan om je TSH re onderdrukken. Ik neem aan dat je ook aardig vermoeid bent?

3 jaar geleden

Reactie op Selphya

Oeps hoge TSH. Ik heb sinds mijn 14e hashimoto. Ik slik al jaren schildklie ...
Ik ben uitgeput. Maar ik heb ook een pittige tijd achter de rug na de bevalling, dus ik dacht het ligt daaraan.

3 jaar geleden

Ik heb een te snelle schildklier na de bevalling. Bij de internist geweest en omdat het post partum hyperthyreoïdie is gaat het vanzelf over en krijg ik hier niks voor.

3 jaar geleden

Ik heb sinds de tijd na de bevalling ook een te trage schildklier. Met eerste keer prikken was mijn TSH 35,95. Nu met levo na een paar keer verhogen, is de TSH 3,8. Ik slik 75mcg. Moet over 3 maanden weer opnieuw prikken.

3 jaar geleden

De huisarts belde mij net. Ik heb wel een goedwerkende schildklier, maar de hormonen zijn verhoogd. Dus ik moet over een tijdje weer prikken om te kijken hoe het is.

3 jaar geleden

Ik heb een te snelle schildklier na bevalling maar huisarts gaf aan dat de kans groot is dat het vanzelf overgaat moet nu over twee weken weer bloedprikken om te kijken hoe het er nu voor staat

3 jaar geleden

Reactie op anne2222

Ik heb een te snelle schildklier na de bevalling. Bij de internist geweest ...
Ik ook! Alleen willen ze alsnog een scan gaan maken, omdat mijn waarde stabiel blijven en ze dat toch vreemd vinden 😬.

3 jaar geleden

Reactie op MamL

Ik ook! Alleen willen ze alsnog een scan gaan maken, omdat mijn waarde stab ...
Ja ik blijf ook nog wel onder controle! Moet binnenkort weer prikken en naar de internist. Maar ik heb er echt ontzettend veel last van dus ik wil zo niet door blijven gaan.

3 jaar geleden

Ik heb de huisarts weer gebeld. Ik ga dit niet maanden meer trekken. Ik leef echt als ziek persoon, het is gewoon niet leuk meer.

3 jaar geleden

Reactie op Mysecret

Ik heb de huisarts weer gebeld. Ik ga dit niet maanden meer trekken. Ik lee ...
Zeggen dat je teveel klachten hebt en dit inderdaad niet volhoud. Ik heb hetzelfde gedaan, volgens protocol hoeven ze geen medicijnen te geven. En gezegd dat ik dit wel wilde, omdat ik me zo beroerd voelde. Toen heb ik ze toch gekregen. Denk aan jezelf ❣️

3 jaar geleden

Zeggen dat je teveel klachten hebt en dit inderdaad niet volhoud. Ik heb he ...
Helpt de medicatie? Hoe voel je je?

3 jaar geleden

Reactie op Mysecret

Helpt de medicatie? Hoe voel je je?
Ik ben minder moe en voel me beter. Had ook heel veel last van mijn gewichten/spieren. Dat is nu helemaal weg. Helaas kamp ik ook met een postnatale depressie dus daardoor ben ik ook heel vermoeid.

3 jaar geleden

Ik ben minder moe en voel me beter. Had ook heel veel last van mijn gewicht ...
Oké ik heb een beetje hetzelfde. Ook een stukje mentaal en fysiek plus nog schildklier.

3 jaar geleden

Ja hier ook ineens. Vorig jaar geprikt en 2.5 was prima. Nu 84 😐

3 jaar geleden

Mijn ervaring (en die van andere moeders op dit forum van m'n vorige kindjes groep) is dat je schildklier na de bevalling nog wel een jaar alle kanten op gaat, als niet langer.. Ik slik ook al een paar jaar medicatie omdat mijn schildklier ook niet goed was ingesteld en misschien daardoor MISKRAMEN kreeg. Je schildklier is belangrijk bij zwanger worden, zwanger zijn en blijven, na de bevalling etc. En hij speelt ook een belangrijke rol bij postnatale depressie klachten en vermoeidheid. Dus zeker laten checken en de huisarts vragen je door te laten sturen naar de internist.

3 jaar geleden

Hoi hoi! Ik heb sinds de bevalling ook een ontregelde schildklier. Eerst werkte hij te snel, toen juist weer niet en nu heb ik het idee dat hij weer iets te snel werkt. Ik word elke 6 weken geprikt. In principe zou dit weer vanzelf over moeten gaan, maar voor nu krijg ik wel medicatie. Ik heb daar wel baat bij!

3 jaar geleden

Reactie op Selphya

Oeps hoge TSH. Ik heb sinds mijn 14e hashimoto. Ik slik al jaren schildklie ...
Ik ben helemaal kapot. De ene dag minder dan de andere maar het is niet normaal.

3 jaar geleden

Oké even weer een update. Na heel veel discussie mag ik weer bloed prikken. Ze willen geen medicatie geven, dus deze week weer prikken. Blijkt het nog steeds zo hoog te zijn mag ik aan een tijdelijke kuur.

3 jaar geleden

Reactie op Mysecret

Ik ben helemaal kapot. De ene dag minder dan de andere maar het is niet nor ...
Ja je kan echt niks meer. Ik ging gisteren dus naar de dierentuin na 5 uur was ik helemaal gesloopt. Moest thuis gewoon slapen 😔

2 jaar geleden

Reactie op Mysecret

Oké even weer een update. Na heel veel discussie mag ik weer bloed prikken. ...
Hoe gaat het nu met je?