26 Reacties
3 jaar geleden
Oeps hoge TSH. Ik heb sinds mijn 14e hashimoto. Ik slik al jaren schildklier medicatie dus. Mijn tsh was laatste check dus 8.0 terwijl ik normaal op 0.8 ingesteld ben.
Ik denk dat je even tijdelijk aan de levotheroxine zal gaan om je TSH re onderdrukken.
Ik neem aan dat je ook aardig vermoeid bent?
3 jaar geleden
Ik heb sinds de tijd na de bevalling ook een te trage schildklier. Met eerste keer prikken was mijn TSH 35,95. Nu met levo na een paar keer verhogen, is de TSH 3,8. Ik slik 75mcg. Moet over 3 maanden weer opnieuw prikken.
3 jaar geleden
Reactie op Mysecret
Ik heb de huisarts weer gebeld. Ik ga dit niet maanden meer trekken. Ik lee ...
Zeggen dat je teveel klachten hebt en dit inderdaad niet volhoud. Ik heb hetzelfde gedaan, volgens protocol hoeven ze geen medicijnen te geven. En gezegd dat ik dit wel wilde, omdat ik me zo beroerd voelde. Toen heb ik ze toch gekregen.
Denk aan jezelf ❣️
3 jaar geleden
Reactie op Mysecret
Helpt de medicatie? Hoe voel je je?
Ik ben minder moe en voel me beter. Had ook heel veel last van mijn gewichten/spieren. Dat is nu helemaal weg. Helaas kamp ik ook met een postnatale depressie dus daardoor ben ik ook heel vermoeid.
3 jaar geleden
Mijn ervaring (en die van andere moeders op dit forum van m'n vorige kindjes groep) is dat je schildklier na de bevalling nog wel een jaar alle kanten op gaat, als niet langer..
Ik slik ook al een paar jaar medicatie omdat mijn schildklier ook niet goed was ingesteld en misschien daardoor MISKRAMEN kreeg. Je schildklier is belangrijk bij zwanger worden, zwanger zijn en blijven, na de bevalling etc. En hij speelt ook een belangrijke rol bij postnatale depressie klachten en vermoeidheid. Dus zeker laten checken en de huisarts vragen je door te laten sturen naar de internist.
3 jaar geleden
Hoi hoi! Ik heb sinds de bevalling ook een ontregelde schildklier. Eerst werkte hij te snel, toen juist weer niet en nu heb ik het idee dat hij weer iets te snel werkt. Ik word elke 6 weken geprikt. In principe zou dit weer vanzelf over moeten gaan, maar voor nu krijg ik wel medicatie. Ik heb daar wel baat bij!
2 jaar geleden
Reactie op Mysecret
Oké even weer een update. Na heel veel discussie mag ik weer bloed prikken. ...
Hoe gaat het nu met je?